Gå til innhold

Hvorfor avsporer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med å avspore tråder hele tiden? Hele tiden nesten så ser jeg folk prøver å ødelegge med sure og ekle svar, stort sett personangrep. Veldig ofte gjelder det skrivefeil og trollkomentarer.

Mulig det kan være greit å svare på spørsmålet og så legge på en "forresten, det skrives KG, ikke kåge", for eksempel, men de fleste gangene så er det rett og slett stygge komentarer folk kommer med, er ikke en gang alltid at det er i irrettesettelse heller, men ren trakkasering. Tror du man blir noe bedre med å skrive når man får slike svar "du hadde mange feil din idiot"?

• Liker 2
Skrevet

det heter å spore av og trollkomMentar, med to M-er

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes mange overdriver når de skriver troll hele tiden, og her er en hval ._______.

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Hvordan er været forresten? Sist jeg sjekka regnet det. Hmmm.

Skrevet

det heter å spore av og trollkomMentar, med to M-er

Og man starter en setning med stor bokstav.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er været forresten? Sist jeg sjekka regnet det. Hmmm.

Jeg liker best snø.

Gjest On Topic
Skrevet

Er vel den indre bitch som kjem fram når ein kan gøyme seg bak eit nick eller vere anonym.

• Liker 2
Skrevet

I mitt forkvaklede sind, har jeg fått det for meg at denne tråden så langt illustrerer problemet på en glimrende måde.....

• Liker 1
Gjest Slowpoke
Skrevet

Det kan vere slikkelig irriterende, men også ufattelig morsomt :fnise:

Gjest Slowpoke
Skrevet

Det kan vere slikkelig irriterende, men også ufattelig morsomt :fnise:

Skrevet

For å gjøre trådene bedre! :nigo: Nei, fra alvor til spøk, det skjer liksom bare av seg selv. Jeg har aldri gått inn for å spore av en tråd, men noen tråder utvikler seg bare i den retningen.

Skrevet

For å gjøre trådene bedre! :nigo: Nei, fra alvor til spøk, det skjer liksom bare av seg selv. Jeg har aldri gått inn for å spore av en tråd, men noen tråder utvikler seg bare i den retningen.

Ja, og som vi alle vet: KG-folk har ikke kontroll over hva de gjør, så dette må man bare tåle.

Skrevet

Ja, og som vi alle vet: KG-folk har ikke kontroll over hva de gjør, så dette må man bare tåle.

Eventuelt kan man slutte å ta så på vei for ting. Og noen ganger er i grunn avsporingene langt mer interessante enn tråden i seg selv. :lur:

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt kan man slutte å ta så på vei for ting. Og noen ganger er i grunn avsporingene langt mer interessante enn tråden i seg selv. :lur:

Nei. Kun for de som sporer av. Egositisk...?

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det er forskjell på avsporing og avsporing. Noen ganger blir tematikken forandra naturlig, mens andre ganger poster folk kun "sure" kommentarer om skrivefeil osv.

Sistnevnte irriterer meg, siden jeg mener alle skal få lov til å ytre meningen sin uten å bli hakka på av folk med bedre skriveferdigheter,begrepsforståelse osv. Jeg mener noen misforstår med vilje, det ser iallefall slik ut til tider. Meningene til folk er ikke mindre verdt fordi de formulerer seg dårlig. Hvis man er opptatt av å heve nivået, så kan man heller forsøke å oppklare misforståelser i stedet for å poste "det heter ...."

En styrke med nettdebatt er at man møter på alle typer mennesker. Det er synd at noen ser sitt snitt til å demonstrere at de er bedre til å skrive enn andre i stedet for å forsøke å forstå hva folk mener.

Dessuten finnes det et språkforum for å diskutere sånt.

Annonse
Skrevet

du er den verste kranglebøtta på hele kg. i tillegg synker du lavere enn alle andre. du går til personangrep

Gjest Maneater?
Skrevet

du er den verste kranglebøtta på hele kg. i tillegg synker du lavere enn alle andre. du går til personangrep

Er ikke dette personangrep, da...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...