Gå til innhold

Vi er forlovet!:) Men hvordan går vi frem videre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

På lørdag fridde min kjære til meg helt spontant til tv og pizzakveld!:) Han hadde egentlig planlagt å fri etter nyttår når vi reiser på ferie, men han klarte ikke vente:):) Jeg er utrolig lykkelig!

Vi ønsker å gifte oss i august 2012 slik at vi har litt tid til forberedelser. Vi bor i oslo. Hvordan går jeg frem nå? Skal jeg ringe kirken jeg vil gifte meg i og bare spørre når de har ledig dato?

Og hva med lokaler? Noen tips?

Jeg er som dere sikkert skjønner rimelig grønn på dette området så jeg tar imot all hjelp med takk;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Sett dere ned og finn en dato dere liker, og som dere tror passer for gjestene deres også. Det kan selvsagt ikke passe for alle, men dumt å velge en dato mange er opptatt på.

* Finn ut hvilken kirke dere vil ha. Ring og hør om de har ledig på deres dato

* Finn ut hvilket lokale dere ønsker, og om dere ønsker fri bar og om dere skal ansette noen til å servere eller be kjente om å gjøre det

* Finn ut hvem dere vil invitere, lag invitasjoner og send ut

* skaff nødvendige papirer før giftemålet

* forrett, middag, dessert må finnes ut av

* forlovere

* brudepiker?

og so on osv... Masse lykke til! :D

Skrevet

* Sett dere ned og finn en dato dere liker, og som dere tror passer for gjestene deres også. Det kan selvsagt ikke passe for alle, men dumt å velge en dato mange er opptatt på.

* Finn ut hvilken kirke dere vil ha. Ring og hør om de har ledig på deres dato

* Finn ut hvilket lokale dere ønsker, og om dere ønsker fri bar og om dere skal ansette noen til å servere eller be kjente om å gjøre det

* Finn ut hvem dere vil invitere, lag invitasjoner og send ut

* skaff nødvendige papirer før giftemålet

* forrett, middag, dessert må finnes ut av

* forlovere

* brudepiker?

og so on osv... Masse lykke til! :D

Tusen takk!:) Jeg har ringt og booket tid nå:) Det ble i den kirken jeg var knyttet til da jeg vokste opp. Men nå bor verken jeg eller foreldrene mine der lenger. Så hun jeg snakket med sa jeg kanskje måtte betale ekstra for det.

Og en ting til er at det bare er forloveden min som er medlem av statskirka så håper ikke dette vil skape noe problemer!?

I kirka jeg har bestilt ligger besteforeldrene mine også har jeg sunget i kirkekor der for mange år siden.

Har noen noe erfaring med denne situasjonen?

Jeg er i hvert fall veldig glad og litt nervøs;-)

Hilsen TS

Skrevet

Gratulerer så masse med forlovelsen! :klemmer:

Er selv nyforlovet, og rimelig blank selv. Har da ikke gjort dette før! :fnise: Følger gjerne med her jeg, i tilfelle det dukker opp flere tips :)

Lykke til med forberedelsene!

Skrevet

Gratulerer så masse med forlovelsen! :klemmer:

Er selv nyforlovet, og rimelig blank selv. Har da ikke gjort dette før! :fnise: Følger gjerne med her jeg, i tilfelle det dukker opp flere tips :)

Lykke til med forberedelsene!

Åå gratulerer så mye til deg også!:) Det er skikkelig spennende og gir et sug i magen kan man si! Klarer ikke å få gjort noe nyttig føler jeg;-)

Når ble du forlovet og når skal du gifte deg? Jeg har booket 25 aug 2012! Så håper jeg ikke det skjer noe som gjør at jeg mister den datoen.

Lykke til med dine forberedelser:)

Skrevet

Tror det første jeg hadde gjort var å slå opp eksteskapsloven på lovdata.no og tittet litt gjennom den. Jeg har lest den før og den er grei å vite litt om. Det er jo noen krav som må være oppfyllt for at man skal kunne smi seg i gull;)

Deretter bør du finner frem de skjemaene som er nødvendige (husker ikke hva de heter, men ett lite google søk burd avklare dette).

Skrevet

Åå gratulerer så mye til deg også!:) Det er skikkelig spennende og gir et sug i magen kan man si! Klarer ikke å få gjort noe nyttig føler jeg;-)

Når ble du forlovet og når skal du gifte deg? Jeg har booket 25 aug 2012! Så håper jeg ikke det skjer noe som gjør at jeg mister den datoen.

Lykke til med dine forberedelser:)

Tusen takk! :) Min kjære gikk ned på kne for drøye 3 uker siden. Er midt i eksamenslesing, og det er ekstremt vanskelig å ikke styre for mye med bryllupsplanleggingen :fnise: Vi har ikke satt noe dato enda, siden jeg må gjøre meg ferdig med eksamenslesingen først.

Har forresten funnet mange sider på nettet, med liste over planleggingen. Blant annet www.bryllup.org og www.mitt-bryllup.no :)

Skrevet

Så lenge mannen din er medlem av statskirka så kan dere gifte dere i kirken. :)

Og sånn som jeg har skjønt det så koster det ingenting å gifte seg i en kirke hvis den er i den kommunen dere bor i, men hvis det er en annen kommune så må du betale litt, ja. :)

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen! :) Skjønner godt at du er helt oppe i skyene!

Ikke for å være frekk, men det finnes SÅ mange tråder om dette temaet.. Også foreslår jeg at du googler "bryllupsplanleggig", for det finnes veldig mye bra på nettet! Les litt..

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med forlovelsen! :) Skjønner godt at du er helt oppe i skyene!

Ikke for å være frekk, men det finnes SÅ mange tråder om dette temaet.. Også foreslår jeg at du googler "bryllupsplanleggig", for det finnes veldig mye bra på nettet! Les litt..

Jeg har søkt mye på det, og det står masse, men er så mye og visste ikke helt hvor jeg skulle begynne og hva som var viktig å gjøre med en gang. Derfor skrev jeg her. Og hyggelig å prate med noen i samme situasjon:)

Takk til dere som har svart. Jeg sliter litt med å finne lokaler til dagen. Jeg har sett på bryllupslokaler.com, men jeg fant ikke noe aktuelt eller så var det ikke ledig. Men skal ringe litt imorgen så får håpe det blir bra:)

Noen som har noen tips til fine lokaler? Tenker helst et sted hvor man kan få alt med i prisen. Hoteller er fint:)

Skrevet

Tusen takk! :) Min kjære gikk ned på kne for drøye 3 uker siden. Er midt i eksamenslesing, og det er ekstremt vanskelig å ikke styre for mye med bryllupsplanleggingen :fnise: Vi har ikke satt noe dato enda, siden jeg må gjøre meg ferdig med eksamenslesingen først.

Har forresten funnet mange sider på nettet, med liste over planleggingen. Blant annet www.bryllup.org og www.mitt-bryllup.no :)

Takk for tips:) Det er mye fine sider syns jeg. Men er så mye man skal ordne at jeg blir helt forvirret her;-) Men bare vi finner ledig lokale så kan vi slappe av litt:)

Lykke til med eksamen og forberedelser!

Skrevet

Tror det er enklere å nyte forlovelsen når man har fått booket lokaler og slikt. Jeg stresser ikke så mye med det, jeg er så livredd for at jeg ikke skal finne kjole... Helt dustete. Har vert i 3 salonger til nå og alle har hatt nydelige kjoler. Noen har jeg til og med råd til;)

Bare husk å være ute i god tid med papir arbeidet, så slipper dere å stresse om det^_^

Skrevet (endret)

Tror det er enklere å nyte forlovelsen når man har fått booket lokaler og slikt. Jeg stresser ikke så mye med det, jeg er så livredd for at jeg ikke skal finne kjole... Helt dustete. Har vert i 3 salonger til nå og alle har hatt nydelige kjoler. Noen har jeg til og med råd til;)

Bare husk å være ute i god tid med papir arbeidet, så slipper dere å stresse om det^_^

Ja det tror jeg også. Når vi har funnet lokale kan vi roe ned. Vi skal reise bort på nyåret og flytte etter det så har nok å tenke på utenom det:)

Hvor lang tid i forveien bør man skaffe kjole? Kan det være lurt å kjøpe når jeg er i Dubai i januar?

Lykke til med å finne kjole!:)

Endret av Dyregod
Skrevet

Ja det tror jeg også. Når vi har funnet lokale kan vi roe ned. Vi skal reise bort på nyåret og flytte etter det så har nok å tenke på utenom det:)

Hvor lang tid i forveien bør man skaffe kjole? Kan det være lurt å kjøpe når jeg er i Dubai i januar?

Lykke til med å finne kjole!:)

Noen kjoler er 6 mnd i bestilling, så jeg tror jeg hadde prøvd å ha bestemt meg før den tid.

Har aldri vert i Dubai, så jeg vet ikke hvor mange kjoler de har der... Jeg har vert i flere salonger, ikke bare for å kjøpe, men og for å se hva slags form og farge som er penest på. Jeg er f.eks mye penere i kremhvit enn blendahvitt...

Skrevet

Jeg tror jeg ville begynt med å sette opp et budsjett. I hvert fall for lokale, mat og evt. serveringspersonale. Undersøk hva andre ting koster (klær, transport, blomster, fotograf etc.), og lag en oversikt tidlig.

Dubai er vel ikke kjent for å være et billig land, tror jeg, så det er ikke sikkert du vil spare så mye på å kjøpe kjole der. Men det kan jo hende du finner en som ikke finnes i Norge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...