Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 mine barn skal besøke en veninne etter skolen idag.dei gleder seg veldig. men denne familien som mine barn skal besøke har også ett annet barn som bor der 50% som er veninne med mine barn. denne familien ønsker å ha barna mine på besøk når det andre barnet ikke er der,og det andre barnet blir litt mesunelig på dette og jeg tilbød meg å sende mine barn til dette barnet en annen dag denne uken,hun er da hos en annen forelder. blir litt rotete eller?
Muscae Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Ditt barn skal besøke sin venn, som har et halvsøsken, som også er venn med ditt barn? Foreldrene til barnet vil ikke at ditt barn skal besøke familien mens halvsøskenet er der, og da blir halvsøskenet misunnelig? Du tilbyr deg da at ditt barn kan besøke halvsøskenet en dag h*n er hos sin andre forelder, og ikke i den først nevnte familien? Det ble litt rotete ja.. Men jeg skjønner ikke hvorfor familien ikke kan ta i mot besøk når de har samvær. Dersom barnets andre familie også tenker sånn, så vil jo dette barnet aldri oppleve å få besøk da..
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 ts her. ja det er litt rotete.dette er 2 ste søsken som er venner med mine barn. og den ene familien vil ikke at mine barn skal vere på besøk der når ste søster er der,så da må mine barn besøke sine venner når stesøskena er på besøk i hvert sitt hjem.(dei har 50/50)
litle_my Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 ts her. ja det er litt rotete.dette er 2 ste søsken som er venner med mine barn. og den ene familien vil ikke at mine barn skal vere på besøk der når ste søster er der,så da må mine barn besøke sine venner når stesøskena er på besøk i hvert sitt hjem.(dei har 50/50) Det kan være så enkelt som at de ikke vil ha besøk pga at det allerede er litt hektisk med flere barn. Jeg er iallfall mindre mottakelig for "besøkbarn" den uka vi er alle sammen. Dessuten har barna da ofte stor glede av hverandre, så besøket kan heller "spares" til de er alene.
Phaedra Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Litt på siden, men fortsatt litt relevant? Jeg hadde to venninner da jeg var liten, hvor moren til den ene venninnen min var "dagmamma" for den andre venninnen min. De fikk bare lov til å være sammen med meg ute, for det ble for mange med tre inne, så hviss de skulle inn og se på TV eller spise eller noe slikt ble jeg sendt hjem. Det var faktisk inmari trist på den tiden, og jeg var ufattelig sjalu og ville at mamma skulle nekte den ene venninnen min (hun med dagmamma-mamma) å komme inn hos oss innimellom når vi var der, for jeg følte meg veldig utestengt. Heldigvis lot moren min meg aldri gjøre det, men forklarte heller for meg at dette var "dumme" valg voksne tok, og at jeg ikke måtte la det gå ut over vennene mine. Vi prøvde å snu det slik at begge venninnene ble med til meg i steden, og det fungerte ofte, men ikke alltid.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 syns det er mekelig å la et barn bare ha vennene med seg hjem anenhver uke da den er hos den "rette" forelderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå