Gjest otrivin Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Har veldig lyst å ha sånn bilde som mange har av hender og føtter fra barn fra potene til hunden. Er det noe jeg kan ta på poten som 100% sikkert ikke er SKADELIG for hunden og som går lett av igjen evt.? Noen som har klart å gjøre det her? Hvordan?
Gjøa Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Du får kjøpt kit til avtrykk på hobbyforretninger og noen bokhandlere. Du blander en masse først som hunden han tråkke i. Dette blir en form som du deretter lager gipsavstøpning i. Disse er jo beregnet for spebarn, så da burde de være sikre for bikkja også. Har sett at det finnes egne kit for katter, men det er lenge siden. Når det gjelder unger anbefales det å lage avtrykkene når de sover, men med hund er jeg ikke sikker. Kanskje du kan ta noe på poten først, slik at du er sikker på at massen, eller gipsen går av etterpå. Vaselin f.eks.
Blåklokke Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har laget fine poteavtrykk av både hund og katt på denne måten: Kjøpte først gipspulver på Panduro. Så laget jeg en porsjon med trolldeig (oppskrift finner du på nettet) Så trykket jeg trolldeigen ned i en engangstallerken (valgte en dyp suppetallerken av papp) Presset deretter poten til hunden ned i trolldeigen (greit med en hjelper til dette..) og formen stå i ovnen til den ble skikkelig tørr. Så helte jeg gipsblandingen over og lot denne tørke. Tilslutt var det bare å kakke gipsen fra trolldeigen, og vips så hadde jeg fine poteavtrykk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå