Gå til innhold

Noen som kan være så snille å hjelpe meg med riktig hudprodukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg har det siste året begynt å få problemer med huden min. Det største problemet er at jeg har begynt å få masse hudormer på selve nesen og på begge sidene av nesen. Når jeg klemmer kommer det lange ekle hvite guffen (hudormer ?) ut, og jeg får store hull og noen ganger sorte hull igjen på disse områdene. Ellers i ansiktet er jeg ofte tørr i huden akkurat som om den flasser av om jeg ikke smører meg med noe.

Jeg lurer på hva slags produkter jeg trenger. Finnes det produkter som tar hudormer\reduserer dem eller kanskje enda viktigere fjerner de hull på nesen og sorte prikker?

Er det slik jeg bør rense med noe, så påføre en krem, så rense igjen osv? Noen som kunne forklart en mann på 32 dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker en skrubb og en maske fra Origins som har hjulpet på svarte prikker! Gå på et litt ordentlig parfymeri og be om hjelp:)

Masken jeg bruker heter for øvrig Clear Improvement (kullmaske) og skrubben Modern Friction.

Endret av Luppa
Skrevet

Jeg bruker en skrubb og en maske fra Origins som har hjulpet på svarte prikker! Gå på et litt ordentlig parfymeri og be om hjelp:)

Masken jeg bruker heter for øvrig Clear Improvement (kullmaske) og skrubben Modern Friction.

Hvilken rekkefølge skal produktene brukes, og er det slik at menn bør bruke andre produkter en det damer gjør?

Skrevet

Jeg bruker skrubben to-tre ganger i uka, og masken kanskje en gang i uka. Da tar jeg masken etter skrubben. Noen vil kanskje si at menn skal bruke andre produkter, men det tror jeg personlig er litt hipp som happ! Origins sine produkter er ganske "androgyne" i stilen ihvertfall, men mulig de har en egen linje med tilsvarende produkter spesielt for menn. De selger dem på Esthetique/Kicks ihvertfall!

Skrevet

Ikke kjøp produkter på parfymeri, ingen produkter de har der er gode på problemhud. Les og lær i linken over.

I tillegg til serumet, ville jeg kjøpt rens og skrubb fra MD og en krem for fukt. Disse kjøper du billig på f.eks. feelunique og de er utrolig drøye i bruk, jeg har stort sett en flaske nesten et år.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er også interessert i dette! Jeg sliter med det samme som deg! Er det noen som kunne ha linket til de ulike produktene?

Skrevet

Ikke kjøp produkter på parfymeri, ingen produkter de har der er gode på problemhud. Les og lær i linken over.

Enig i dette hvis man har virkelig problemhud, men sorte porer og hudormer regnes vel ikke som det? Jeg mener ihvertfall de produktene jeg nevnte er verdt å prøve, da de har fungert supert på meg.

Skrevet

Jeg er også interessert i dette! Jeg sliter med det samme som deg! Er det noen som kunne ha linket til de ulike produktene?

Mulig dette blir redigert bort, men det er ikke mulig å kjøpe produkter på denne siden, så:

http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/160

http://www.dermanor.no/cat/114.aspx/837

http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/159

Kjøp på nett fra utenlandske nettbutikker, her er det mye penger å spare!

Ellers må du finne en god fuktighetskrem uten ingredienser som tetter porene (mineralolje og lanolin). I tillegg er balmene fra Decleor utrolig gode.

Skrevet

Av de linkene du gav, hvilken av dem er det som reduserer porer egentlig?

Skrevet

Det er viktig å bruke gode produkter i kombinasjon.Det hjelper lite å bruke en god rens og serum hvis du bruker en dårlig fuktighetskrem over. Å redusere porer er etter det jeg vet ikke mulig, men disse produktene gjør en veldig god jobb på sorte prikker/hudormer. Da vil porene bli mindre synlige :)

Skrevet

men alle de 3 produktene ovenfor er alt jeg trenger?

Skrevet

men alle de 3 produktene ovenfor er alt jeg trenger?

Nei, som jeg skrev trenger du en fuktighetskrem også, men der er det mye mer individuelt hva som passer din hud. Du kan gå på en hudpleiesalong å spørre om råd. Så kan du få en prøve eller kjøpe kremen der første gang og så kjøper du den på nett senere.

Les alle blogginnleggene i linken over.

Skrevet

Jeg satt å så på denne listen: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies/page/2

Kort fortalt: Rens

Toner

Serum

Dagkrem/Fuktighetskrem

Øyekrem

Nattkrem

Peeling

Maske

SOS produkt

Fuktspray

Jeg regner med som mann trenger jeg "kun" Et renseprodukt, serum, dagkrem og øyekrem?

Kan jeg bruke dette:

Renseprodukt: MD Formulation - Face & Body Scrub eller

CLINIQUE Skin Supplies For Men: Face Scrub.

Serum: CLINIQUE Pore Minimizer Refining Serum

Dagkrem: CLINIQUE Skin Supplies For Men: M Lotion

Øyekrem: CLINIQUE Skin Supplies For Men: Age Defense Hydrator For Eyes

Er dette noe som vil kunne føre til at porene mine blir mindre synlige?

(om dere vil se produktene jeg har skrevet her er det bare å søke dem opp på nett).

Håper noen kan hjelpe igjen :)

Skrevet

Hva med kremer fra Iherb.com? Er ikke dem naturlige og tar bort hudormer etc?

Skrevet

Jeg satt å så på denne listen: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies/page/2

Kort fortalt: Rens

Toner

Serum

Dagkrem/Fuktighetskrem

Øyekrem

Nattkrem

Peeling

Maske

SOS produkt

Fuktspray

Jeg regner med som mann trenger jeg "kun" Et renseprodukt, serum, dagkrem og øyekrem?

Kan jeg bruke dette:

Renseprodukt: MD Formulation - Face & Body Scrub eller

CLINIQUE Skin Supplies For Men: Face Scrub.

Serum: CLINIQUE Pore Minimizer Refining Serum

Dagkrem: CLINIQUE Skin Supplies For Men: M Lotion

Øyekrem: CLINIQUE Skin Supplies For Men: Age Defense Hydrator For Eyes

Er dette noe som vil kunne føre til at porene mine blir mindre synlige?

(om dere vil se produktene jeg har skrevet her er det bare å søke dem opp på nett).

Håper noen kan hjelpe igjen :)

Her har du missforstått litt. Skrubb er ikke rens. En rensekrem og en skrubb er 2 forskjellige ting. Rens skal brukes hver dag, morgen og kveld. Skubb skal brukes 1-2 ganger i uken.

Bloggen til Hilde, den delen for dummies forklarer alt veldig bra hvis du virkelig leser deg gjennom alt.

Clinique må du holde deg langt unna, det er ikke et bra merke. MD er bra på problemhud (kviser, porer ol) declore og matis på fukt og vælvære. Disse merkene kan gjerne kombineres. Det finnes andre bra merker også men disse er etter min og mange andre sin mening best, også fordi de enkelt kan kjøpes på nett. Anbefaler feelunique.com

Du trenger ikke en øyekrem for å bedre hudormer og tørr hud, så lenge du ikke føler deg tørr og stram rundt øynene. Altså, øyekrem er i et "must" men er ikke noe jeg ville giddet å bry meg med med det første. Det er viktige at du konsentrer deg om produkter som hjelper mot problemene dine, så kan du heller kjøpe en øyekrem senere.

Hvis jeg skal anbefale deg produkter så må det bli at du kjøpe prøvepakken til MD for problemhud. Den er rimelig i pris og du får prøvd ut produktene. I tillegg til denne pakken så hadde jeg også gått i innkjøp av en skrubb (MD Face and Body Skrub), en rensemaske denne er veldig bra, og en fuktmaske og ingen er bedre enn denne.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Den prøvepakken du snakker om hvor er det mulig å få kjøpt den? Hva heter den? (regner med den ikke heter "prøvepakke" :)

Skrevet

Jeg er AB med tipsene over. Signerer det Lulilelu har skrevet. Skrubb skal brukes en til to ganger i uken, rensen morgen og kveld, så serum og så fuktighetskrem. Øyekrem er noe du kan supplere med etterhvert hvis du synes du har behov for det.

Når man har gitt deg konkrete tips til produkter som hjelper mot hudormer/sorte prikker og advart mot parfymeriprodukter, skjønner jeg ikke hvorfor du kommer dragene med Cliniqueprodukter? Iherb har mange bra produkter, men jeg er ikke kjent med noen andre produkter som er så effektive mot hudormer/sorte prikker som MD. Det er også viktig at huden din får godt med fukt. Tørkes huden ut, vil den i retur produsere mer talg, dvs mer hudormer/sorte prikker. Problemet med fuktighetskrem er at i motsetning til rens/serum/skrubb, så er fuktighetskrem mye mer avhengig av hudtype og selv da er det individuelt hva som fungerer best for din hud. For å sørge for at huden din ikke tørker ut nå på vinterstid og fordi produktene er MD er så aktive nevner jeg igjen balmene fra Decleor, de er fantastiske! Spør om en prøve som passer din hud hos en hudpleier.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Den prøvepakken du snakker om hvor er det mulig å få kjøpt den? Hva heter den? (regner med den ikke heter "prøvepakke" :)

Igjen, feelunique. Nå har de ikke den som heter Adult acne kit, men du kan godt kjøpe denne: md formulations Sensitive Anti-Wrinkle Kit. Da får du rensen, serumet og en del andre gode produkter.

Det er også et poeng at du begynner litt forsiktig med MD, særlig serumet fordi det ligger på huden. Begynn med det et par ganger i uken, og så øker du til morgen og kveld etterhvert som huden vender seg til glykolsyren. Det er også viktig å bruke solfaktor når du bruker disse produktene, så det kan være greit med en fuktighetskrem som inneholder dette. Det får du også med i denne pakken.

Skrevet

Når man har gitt deg konkrete tips til produkter som hjelper mot hudormer/sorte prikker og advart mot parfymeriprodukter, skjønner jeg ikke hvorfor du kommer dragene med Cliniqueprodukter?

Jeg ser at jeg tok feil av clinque og Decléor. Av en eller annen grunn trodde jeg at det var decleor jeg hadde tatt :) Men skal teste ut disse MD formulations du anbefaler.

Igjen, feelunique. Nå har de ikke den som heter Adult acne kit, men du kan godt kjøpe denne: md formulations Sensitive Anti-Wrinkle Kit. Da får du rensen, serumet og en del andre gode produkter.

Det er også et poeng at du begynner litt forsiktig med MD, særlig serumet fordi det ligger på huden. Begynn med det et par ganger i uken, og så øker du til morgen og kveld etterhvert som huden vender seg til glykolsyren. Det er også viktig å bruke solfaktor når du bruker disse produktene, så det kan være greit med en fuktighetskrem som inneholder dette. Det får du også med i denne pakken.

Jeg ser begge kittnee du anbefaler finnes på ebay, så blir å kjøpe derfra. Men før jeg bestiller:

Jeg er ikke plaget med kviser, men er plaget med at porene rundt nesen og litt på siden av nesen er begynt å bli merkbare, og klemmer jeg hudormene ut, får jeg sorte prikker. Siden jeg trener så må jeg dusje ofte, ergo huden min er også veldig ofte tørr.

Bør jeg da gå for den adult acne kit, eller sensitive anti wrinkle kit? Jeg ser anti wrinkle kit står for sensitiv hud, mens acne kit står mot oily\fet hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...