AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hei! Jeg holder på å gå ned, og veide 65 i mai, men nå veier jeg 59, har litt til igjen som skal vekk, men føler ikke noe hast, men vil prøve å være nede i ca 55 til sommeren. Jeg er egentlig en aktiv jente, liker å bevege meg, har hund og elsker fjellturer og å stå på ski etc etc.. Har holdt på med sport, men måtte slutte for to år siden. Jeg gikk opp i vekt for rundt tre år tilbake fordi jeg hadde mye som skjedde rundt meg, men jeg er jo nå snart nede i min trivselsvekt og kroppsbyggningen min er "fra naturen av" høy og slank, så jeg lurer på om det jeg da kanskje ikke har så lett for å gå opp? Jeg vet jo ikke helt dette selv, og vet jo at dere ikke kan gi meg et svar, men jeg lure på hvordan "alle andre" holder seg slanke... Jeg har jo aldri vært overvektig, men jeg vil helst holde meg der jeg snart er. Jeg har ikke spesielt behov for å spise søtsaker heller(eller blir fort kvalm!...) og jeg liker sunn mat. Hvilke råd har dere til å holde vekten uten å tenke for mye på det? Jeg tenker ikke så mye på maten igrunn, men mest aktiviteten. Jeg trener på treningssenter nå(men det er bare fordi jeg holder på å gå ned i vekt) er ikke intr i å fortsette med treningsenter etter jeg har nådd min trivselsvekt fordi jeg elsker å gå i naturen, og har ikke råd til treningssenter i lengre periode. Spørsmålet mitt er vel hvilke råd dere har... men samtidig om dere tror jeg vil gå fort opp? Jeg er så usikker, fordi jeg bare er 18 år, og jeg begynte sakte men sikkert å legge på meg litt da jeg var rundt 14 kanskje, så jeg har jo ikke vært slank og holdt meg der i denne alderen(før 14, så er man jo ganske tynn og uten former, hvertfall om man er slank). Er det også slik at kvinner som er over en viss alder har lettere for å holde vekten enn vi som er i alderen 18-25?? mtp at vi er i vekst...
Redbull Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor går du ikke i naturen nå, istede for å trene på senter? Syns det er helt på trynet og gå på treningssenter i slankeperioden, du bør gjøre noe du kan holde gående resten av livet - livsstilendringer.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Fordi jeg helst vil gå med min samboer og med hunden min, men den er valp og kan ikke gå skikkelig turer før i juni og meg og samboer er ikke sammen før d heller, og når jeg får billig tilbud om treningssenter nå i vintermnd med gøye gruppetimer sier jeg ikke nei ;-) 3
HopelessFear Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Grunnen til at fleste går opp igjen etter å ha slanket seg, er at de går tilbake til gamle vaner. Om en gjør livstidstil endringer, og ikke bare spontane treningsopplegg, så er det mer sannsynlig for at en holder seg der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Grunnen til at fleste går opp igjen etter å ha slanket seg, er at de går tilbake til gamle vaner. Om en gjør livstidstil endringer, og ikke bare spontane treningsopplegg, så er det mer sannsynlig for at en holder seg der. Er jo som beskrevet egentlig en slank jente som er aktiv og hater å sitte å slaske meg i sofaen, grunnen til vektoppgang(gradvis) var trøstespising pga psykiske vansker. Endrer hele livsstilen nå og det er ikke såååå mye å endre så håper det går fint. Men er det lett for å gå opp nå når jeg slutter å trene på treningsenter, selvom jeg går på tur i fjell og natur?..
Wiggins Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Er jo som beskrevet egentlig en slank jente som er aktiv og hater å sitte å slaske meg i sofaen, grunnen til vektoppgang(gradvis) var trøstespising pga psykiske vansker. Endrer hele livsstilen nå og det er ikke såååå mye å endre så håper det går fint. Men er det lett for å gå opp nå når jeg slutter å trene på treningsenter, selvom jeg går på tur i fjell og natur?.. Det som avgjør om du vil holde vekta eller gå opp er hvor mye du spiser versus hvor mye du forbrenner. Hvis du spiser det samme, men forbrenningen plutselig går markan ned, vil du legge på deg, enkelt og greit. Om du klarer å forbrenne like mye på å gå tur som på treningssenter vil jo vise seg. Hvis du bruker beina eller sykkelen til skole/jobb så er jo det ytterligere et bidrag, både til vekta og lommeboka.
Redbull Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Fordi jeg helst vil gå med min samboer og med hunden min, men den er valp og kan ikke gå skikkelig turer før i juni Dette problemet har vi også! Utrolig surt å måtte vente så lenge 1
Rainbow Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Det med alder er nok heller motsatt. Hvis jeg skal dømme etter egen og venners erfaring er det mye vanskeligere å holde seg slank etter fylte 25 år. Jeg var 56-57 kg som 21-åring, og spiste hva jeg ville uten å trene noe som helst. Men nå jobber jeg meg ned med trening annen hver dag og sunn mat hver dag unntatt fredager. Da har jeg kommet meg fra 68 til 62,5, og skal forhåpentligvis komme meg til 60. Mye vanskeligere nå, og kan ikke gå tilbake til gamle vaner i det hele tatt, da fyker jeg opp igjen. (Det har skjedd før). Men nå er jeg måbevisst!
Gjest norah Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hei! Jeg holder på å gå ned, og veide 65 i mai, men nå veier jeg 59, har litt til igjen som skal vekk, men føler ikke noe hast, men vil prøve å være nede i ca 55 til sommeren. Jeg er egentlig en aktiv jente, liker å bevege meg, har hund og elsker fjellturer og å stå på ski etc etc.. Har holdt på med sport, men måtte slutte for to år siden. Jeg gikk opp i vekt for rundt tre år tilbake fordi jeg hadde mye som skjedde rundt meg, men jeg er jo nå snart nede i min trivselsvekt og kroppsbyggningen min er "fra naturen av" høy og slank, så jeg lurer på om det jeg da kanskje ikke har så lett for å gå opp? Jeg vet jo ikke helt dette selv, og vet jo at dere ikke kan gi meg et svar, men jeg lure på hvordan "alle andre" holder seg slanke... Jeg har jo aldri vært overvektig, men jeg vil helst holde meg der jeg snart er. Jeg har ikke spesielt behov for å spise søtsaker heller(eller blir fort kvalm!...) og jeg liker sunn mat. Hvilke råd har dere til å holde vekten uten å tenke for mye på det? Jeg tenker ikke så mye på maten igrunn, men mest aktiviteten. Jeg trener på treningssenter nå(men det er bare fordi jeg holder på å gå ned i vekt) er ikke intr i å fortsette med treningsenter etter jeg har nådd min trivselsvekt fordi jeg elsker å gå i naturen, og har ikke råd til treningssenter i lengre periode. Spørsmålet mitt er vel hvilke råd dere har... men samtidig om dere tror jeg vil gå fort opp? Jeg er så usikker, fordi jeg bare er 18 år, og jeg begynte sakte men sikkert å legge på meg litt da jeg var rundt 14 kanskje, så jeg har jo ikke vært slank og holdt meg der i denne alderen(før 14, så er man jo ganske tynn og uten former, hvertfall om man er slank). Er det også slik at kvinner som er over en viss alder har lettere for å holde vekten enn vi som er i alderen 18-25?? mtp at vi er i vekst... Nå vet ikke jeg hva du mener med "høy" - men jeg er 1,74 og regner meg selv som noe høy. Når jeg begynner å nærme meg 60 kilo lurer folk på om jeg begynner å utvikle spiseforstyrrelser, så jeg kan ikke helt se at 55kg skal være din matchvekt å veie mindre enn det om du er høy? Selv en person som er 10 cm lavere enn meg vil være i nedre del av normal BMI som 55 kg. Målet ditt høres for meg fullstendig anorektisk og sykelig ut. Jo mindre naturlig kroppsvekten er - jo vanskeligere er det å holde vekten, fordi kroppen vil ta til seg alt den kan av næring. Når det gjelder alder så er det mer vanskelig å holde vekten jo eldre man blir, og dette merker man spesielt i 20 årene(tidlig). Det er noe av grunnen til at mange jenter legger på seg akkurat da selv om de ikke har endret på noe spesielt. Så dersom det krever trening 5 ganger i uken for å komme i denne idealvekten din, så må du legge på vesentlig større innsats etterhvert som du kommer opp i 20årene og videre. Sånn sett er det uheldig å legge opp til en idealvekt som krever mer enn normal aktivitet og vanlig sunt kosthold. Og dere andre; Jeg skjønner ikke hvordan dere kan gi råd om hvordan holde vekten til ei jente på 18 år - som sier hun allerede er slank og høy - og vil veie skarve 55 kg? Om hun er på min høyde(og jeg er ikke veldig høy) så vil hun med den vekten bli undervektig Endret 5. desember 2011 av norah 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Nå vet ikke jeg hva du mener med "høy" - men jeg er 1,74 og regner meg selv som noe høy. Når jeg begynner å nærme meg 60 kilo lurer folk på om jeg begynner å utvikle spiseforstyrrelser, så jeg kan ikke helt se at 55kg skal være din matchvekt å veie mindre enn det om du er høy? Selv en person som er 10 cm lavere enn meg vil være i nedre del av normal BMI som 55 kg. Målet ditt høres for meg fullstendig anorektisk og sykelig ut. Jo mindre naturlig kroppsvekten er - jo vanskeligere er det å holde vekten, fordi kroppen vil ta til seg alt den kan av næring. Når det gjelder alder så er det mer vanskelig å holde vekten jo eldre man blir, og dette merker man spesielt i 20 årene(tidlig). Det er noe av grunnen til at mange jenter legger på seg akkurat da selv om de ikke har endret på noe spesielt. Så dersom det krever trening 5 ganger i uken for å komme i denne idealvekten din, så må du legge på vesentlig større innsats etterhvert som du kommer opp i 20årene og videre. Sånn sett er det uheldig å legge opp til en idealvekt som krever mer enn normal aktivitet og vanlig sunt kosthold. Og dere andre; Jeg skjønner ikke hvordan dere kan gi råd om hvordan holde vekten til ei jente på 18 år - som sier hun allerede er slank og høy - og vil veie skarve 55 kg? Om hun er på min høyde(og jeg er ikke veldig høy) så vil hun med den vekten bli undervektig TS HER. Takk for svar Norah Ble kanskje litt feil fremstilt det jeg skrev i først innlegg. Skal prøve å forklare hva jeg tenker rundt vekt, kropp og dette generellt sett, og min: Skal jeg være ærlig så synes jeg dagens press og dagens "idealkropp" er ALTFOR tynn, jeg synes det er stygt at jenter ikke skal ha noen former, og bare skal se ut som en flaggstang. Jeg synes definitvt det er finere med litt ekstra enn litt for lite, synes det er direkte kvalmendes å se jenter som har lår som er like tynne som leggene.. Så jeg vil få frem at det virkelig ikke er det å " være så sykt tynn" jeg vil frem til her.. Jeg har alltid vært slank, det jeg annser som slank da i hvertfall, største str jeg har brukt er 38. Men det var en periode over kanskje tre år(gikk gradvis) at jeg la på meg, ikke til å bli feit, langt ifra, men jeg hadde synlige valker på ryggen(men får dette tydeligvis MYE lettere enn andre!!), og jeg syntes jeg hadde litt tykke fingre etc, ellers la fettet seg mest på siden, har alltid hatt tynne legger, og lårene er de som går fortest ned i vekt(desverre... vil ikke bli for tynn der!). Jeg var ikke fornøyd med meg selv da(var fra ca 15-17 års alderen), synes ikke jeg var feit, men jeg trivdes ikke med vekten min, men den gangen syntes jeg også at idealkroppen var alt for tynn!.. Jeg mener en kvinne skal ha former, i form av hofter, lår og pupper.. det er dette som er en KVINNE!.. Men jeg synes det er fint å ha "flat mage" da mener jeg ikke vaskebrett, eller null fettprosent, men at jeg kan sitte uten at det er for mye som bulker seg... ( ).. Synes det er fint å være markert også. De 5 kiloene jeg gikk ned fra mai til august var ikke under en slankeperiode,tror jeg bare endret kostholdet litt.. spiste egentlig det jeg ville før uten å tenke så mye på det(ja, har litt dårlig hukomelse..). Nå i august fikk jeg tilbud om å begynne på et treningsenter som var betydelig billigere enn de fleste andre(ellers hadde jeg aldri begynt...). Jeg bor også et annet sted for å studere et år så da synes jeg det var greit med et år der jeg kunne endrer livstilen og kostholdet mitt( for alltid, såklart! er ikke fan av jojo-slanking). Synes dette året hvor jeg har litt bedre til til meg selv(neste år er det mye etablering etc), er greit til å ta vare på kroppen min. Synes det er gøy på treningssenteret, trener mye gruppetimer og det gir meg ekstra energi og jeg føler meg vel, når jeg i tilegg merker at alle buksene mine utenom 1 er for store, er det jo kjekt det også, og jeg er ikke for tynn nå. Jeg skal være ærlig å si at jeg VET ikke om 55 er min trivselsvekt, men jeg vet bare at jeg er 59 nå og at jeg vil gå litt til ned, kan jo godt hende 2 kilo til er nok for at jeg skal trives i kroppen min. Jeg er ikke SÅ opptatt av vekten, synes speilet og sunn fornuft er viktigere, og jeg trener mye styrke så jeg ser jo at jeg har gått ned, men ikke i følge vekten så mye(etter jeg begynte på treningsenter). Men det jeg merker er at jeg gikk jo tydeligvis mye ned uten å trene spesielt mye, men jeg endrer litt på kostholdet mitt, og det var det som skulle til. trodde ikke jeg hadde gått så mye ned før jeg veide meg. det jeg sliter litt med nå er at jeg blir fort sulten igjen(ja, spiser både grovt brød og mat med mye fiber, mellommåltider som smoothie,kokte gulerøtter og brokkoli, salat med fullkornspasta osv. Men jeg har tydeligvis kjapp forbrenning(eller hva det heter, blander litt...). Dette har gått opp og ned. Det er slik at etter jeg har spist og er mett, kan jeg bli sulten igjen to min etterpå om jeg tenker på mat, og viss jeg stresser, irriterer meg veldig. i tilegg når jeg ikke vil magen min skal lage lyder i timen og kan da "panikkspise" fordi jeg er redd for det skal skje. Jeg går også usedvanlig(!!!!) mye på do fortiden...(er faktisk en smule redd for d kan være graviditet???), våkner alltid om natta I HVERTFALL to ganger der jeg er skikkelig tissetrengt! dette har bare vart i to dager da vel og merke... men har ikke gidd seg. idag (og jeg sto opp 07.00) har jeg vært på do ca 4 ganger?? Ble litt avsporinger nå ja.. Vet ikke om dette ble et veldig rotete innlegg, men håper du/og dere forstår hvor jeg vil hen:)
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er også intr i å endre livsstilen min helt som jeg har beskrevet over, men lurer fortsatt på hva hemmeligheten er for å holde seg slank. Jeg vet på en måte ikke hvordan neste år blir, men både meg og min kjære er aktive personer, men det er ikke alltid slikt blir prioritert når det er mye studier og jobb etc. er bare litt redd for å gå opp om jeg slutter på senteret.. men elsker virkelig å gå i naturen, og å ha med meg hunden er jo en fryd, heldigvis blir han større og vi kan gå lange fjellturer!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 er forresten 1,73 ca, er ikke HØY, men.. samtidig høy... normalt høy
Gjest norah Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Hei TS Jeg vil ikke være krass mot deg - og du må ta det jeg sier i beste mening. Men jeg må bare gjenta: Du er 1 cm lavere enn meg. Og du sier at str 38 er det største du noensinne har brukt, og at da føler du du veier for mye(eller - du vil bli mindre). Jeg anser str 38 - altså en medium på en jente som er høy, som slankt. Jeg bruker selv str 38, som betyr noen ganger medium, noen ganger small. Jeg veier mer enn hva du veide på ditt største - og om jeg hadde gått ned til 55 kg hadde jeg måtte brukt XS - extra small, noe som er helt unaturlig for en kvinne å bruke på vår høyde. Jeg veier altså idag mer enn du gjorde på ditt største, vi er like høye - og jeg bruker en livvidde på 27, og 34 i lengde i bukser. 27 er ingen stor størrelse. Om jeg og du veier 55 kg - hva må vi ikke da bruke? Barnestørrelser? Noen er født tynne - og det er helt OK. De er ikke usunne, fordi de spiser normalt, er helt normalt aktive og er likevel tynne. Det gjelder ikke deg og meg. For at du og jeg skal veie 55 kg(eller mer) så må vi slanke oss - MYE. Mye hardere enn en overvektig må - fordi kroppen vår har ikke mye fettlager å ta av. Og hva gjør kroppen når den ikke lengre kan slanke bort mye fett? Jo - da tar den av muskelmasse. Du mister masse viktige næringsstoffer kroppen og hjernen trenger for å klare seg. Hjernen din og hjertet ditt er mye viktigere enn livvidden i buksa. I tillegg risikerer du å få en skikkelig trøkk på psyken og ødelegge selvbildet ditt om du legger opp til en livsstil hvor du må leve på slankekur - for det må du nå. Mitt beste råd til deg, om du vil beholde en god selvfølelse og en sunn helse er følgende: - Tren jevnlig, ca 3-4 ganger i uken - styrke og kardio. - Spis omlag 2000 kalorier med normalt sunn mat - og legg til mer om du ønsker på trene litt mer. - Kast badevekta Du vil ikke bli syltynn med den livsstilen, men du vil bli langt mer lykkelig. Det er et løfte.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Hei TS Jeg vil ikke være krass mot deg - og du må ta det jeg sier i beste mening. Men jeg må bare gjenta: Du er 1 cm lavere enn meg. Og du sier at str 38 er det største du noensinne har brukt, og at da føler du du veier for mye(eller - du vil bli mindre). Jeg anser str 38 - altså en medium på en jente som er høy, som slankt. Jeg bruker selv str 38, som betyr noen ganger medium, noen ganger small. Jeg veier mer enn hva du veide på ditt største - og om jeg hadde gått ned til 55 kg hadde jeg måtte brukt XS - extra small, noe som er helt unaturlig for en kvinne å bruke på vår høyde. Jeg veier altså idag mer enn du gjorde på ditt største, vi er like høye - og jeg bruker en livvidde på 27, og 34 i lengde i bukser. 27 er ingen stor størrelse. Om jeg og du veier 55 kg - hva må vi ikke da bruke? Barnestørrelser? Noen er født tynne - og det er helt OK. De er ikke usunne, fordi de spiser normalt, er helt normalt aktive og er likevel tynne. Det gjelder ikke deg og meg. For at du og jeg skal veie 55 kg(eller mer) så må vi slanke oss - MYE. Mye hardere enn en overvektig må - fordi kroppen vår har ikke mye fettlager å ta av. Og hva gjør kroppen når den ikke lengre kan slanke bort mye fett? Jo - da tar den av muskelmasse. Du mister masse viktige næringsstoffer kroppen og hjernen trenger for å klare seg. Hjernen din og hjertet ditt er mye viktigere enn livvidden i buksa. I tillegg risikerer du å få en skikkelig trøkk på psyken og ødelegge selvbildet ditt om du legger opp til en livsstil hvor du må leve på slankekur - for det må du nå. Mitt beste råd til deg, om du vil beholde en god selvfølelse og en sunn helse er følgende: - Tren jevnlig, ca 3-4 ganger i uken - styrke og kardio. - Spis omlag 2000 kalorier med normalt sunn mat - og legg til mer om du ønsker på trene litt mer. - Kast badevekta Du vil ikke bli syltynn med den livsstilen, men du vil bli langt mer lykkelig. Det er et løfte. Hei igjen Norah, må si tusen takk for svar, du får meg til å innse litt mer realitet, og det er godt. men jeg lurer på noe, kunne du ha postet et bilde av deg(selvfølgelig uten ansikt og slikt og med klær etc), men slik at jeg kan se? jeg er glad for at du ville ta deg tid til å svare meg. Men så er det jo sånn at vekten fordeler seg veldig forskjellig på kroppen, er sikkert noen som fint kan veie 55 uten å være for tynne, men jeg er litt dårlig på å regne ut så kan jo godt hende 2 kg mindre er der jeg trives best. Jeg hører flere snakker om dette med kalori i maten. Men hvordan kan man regne ut dagsinntaket da? Jeg vet ikke hvor mye et salatblad eller fiskekaker eller hva inneholder av kalorier, om jeg skal regne ut en skive f.eks. Hvordan klarer folk da å regne ut kaloriene hver dag? ... er litt grønn på det der, ser jo på det ibland da, men velger generelt sunn mat. Vil definitivt ikke bli syltynn, men de valkene på ryggen vil jeg ha helt vekk( er så rart for jeg føler jeg er "for tynn" til å ha valker...) det er veldig sjenerendes synes jeg, og hadde ikke de vært der så hadde jeg nok fokusert mindre på vekta og, men jeg har et arr akkurat der som valkene er på ryggen(en valk på hver side litt over midjen, og har arr der bak på samme sted på hver side om du skjønner, og det jeg har kjent er at det på en måte er litt overflødig hud over arret, lurer på om dette har litt med valkene og gjøre(de er jo betydelig mindre nå enn før).. synes det er kjipt, vil ikke gå i bikini pga d. Kunne jo prøvd å lagt ved bilde på en måte.
Gjest norah Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Hei igjen Norah, må si tusen takk for svar, du får meg til å innse litt mer realitet, og det er godt. men jeg lurer på noe, kunne du ha postet et bilde av deg(selvfølgelig uten ansikt og slikt og med klær etc), men slik at jeg kan se? jeg er glad for at du ville ta deg tid til å svare meg. Men så er det jo sånn at vekten fordeler seg veldig forskjellig på kroppen, er sikkert noen som fint kan veie 55 uten å være for tynne, men jeg er litt dårlig på å regne ut så kan jo godt hende 2 kg mindre er der jeg trives best. Jeg hører flere snakker om dette med kalori i maten. Men hvordan kan man regne ut dagsinntaket da? Jeg vet ikke hvor mye et salatblad eller fiskekaker eller hva inneholder av kalorier, om jeg skal regne ut en skive f.eks. Hvordan klarer folk da å regne ut kaloriene hver dag? ... er litt grønn på det der, ser jo på det ibland da, men velger generelt sunn mat. Vil definitivt ikke bli syltynn, men de valkene på ryggen vil jeg ha helt vekk( er så rart for jeg føler jeg er "for tynn" til å ha valker...) det er veldig sjenerendes synes jeg, og hadde ikke de vært der så hadde jeg nok fokusert mindre på vekta og, men jeg har et arr akkurat der som valkene er på ryggen(en valk på hver side litt over midjen, og har arr der bak på samme sted på hver side om du skjønner, og det jeg har kjent er at det på en måte er litt overflødig hud over arret, lurer på om dette har litt med valkene og gjøre(de er jo betydelig mindre nå enn før).. synes det er kjipt, vil ikke gå i bikini pga d. Kunne jo prøvd å lagt ved bilde på en måte. Jeg legger aldri bilder ut av meg selv på nett til vurdering, spesielt ikke av kroppen min. Det bør heller ikke du gjøre Dessuten spiller det ingen rolle hvordan jeg eller du ser ut - for det handler om å slappe mer av med sin egen kropp. Det kan hende du synes jeg ser flott ut(eller ikke) - men uansett så vil ikke det endre synet du har på deg selv. Du bør ikke finregne på kalorier(det fremmer usunn livsstil) - men bare vite ca hva du trenger. Eksempel på en dagsmeny på 2000 kcal er slik; http://www.melk.no/kosthold-ernaering/sunn-hverdag/ernaering/dagsmenyer/dagsmeny-kvinner-2000-kalorier/ Om man ikke trener noe særlig kan man ha ca 1800 kcal, normal trening ca 2000. Dersom du ikke har trent styrketrening før vil jeg anbefale dette. Begynn å trene noen gange i uken, og fokuser på å bli sterkere istedetfor tynn. Tenk heller at du skal klare en ny litt vanskelig øvelse - istedetfor hvor mange kalorier du skal forbrenne. Du må slutte å fokusere på den minivalken kun du ser - og heller spørre deg selv hvordan den minivalken kommer til å hindre deg i livet. Kommer den til å føre til at du ikke kan gjøre viktige ting? Nei. Ingenting i verden endrer seg om du har 2 eller 5 cm mindre eller mer fettlag på rumpen eller lårene. Du er på vei mot et mål som er umulig å tilfredsstille(som altfor mange er); nemlig perfeksjon. "Bare magen min blir mindre/rumpa litt større/penisen min litt lengre/nesa mi rettere - så blir jeg mer lykkelig". Bortkasta tid, spør du meg
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 Man holder vekten, og helsen, ved å fortsette med det sunne kostholdet og mosjonen man begynte på da man la om livsstilen. Er ikke mer magisk enn som så...
Sheherasade Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 Så er det vel også noe i det at hjernen "programmeres" til å tenke at den höyeste vekten man har er "trivselsvekt", og jo lenger man har en vekt, jo mere er hjernen programmert til å vende tilbake til den vekten, enten det er höy eller lav vekt. Så jo lenger du holder en lavere vekt, jo enklere er det å forbli på den også... Har jeg lest, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå