Gå til innhold

Skal lage skrekkfilm. Noen med ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en skrekkfilm på ca. 5-10 minutter med de virkemidler som hører med.

Jeg trenger sårt en idè. Skal bruke profesjonelt utstyr, altså kameraer, mikrofoner, tilgang på studio og redigeringsmaskiner osv. Men jeg, og de jeg skal jobbe sammen med, trenger en idè som ikke er for komplisert å gjennomføre og hvor man kommer raskt inn i handlingen.

Det er sikkert noen kreative sjeler her inne som har en god idè de gjerne skulle hatt realisert. Bruker vi din idè, får du kanskje en film i posten i løpet av nyåret!

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg synes at det skumleste er ting vi ikke kan forstå som f.eks det overnaturlige. Filmer om gale massemordere synes jeg ikke er sååå skummelt. Jeg får tenke litt på det, se om jeg kommer på noe genialt. :wink:

Skrevet

Å bli innestengt i en likkiste, og begravet levende... :o

Det ultimate skrekk-film-tema for meg. Hater tanken.

Er glad ingen har laget ordentlig film om det enda. :ler:

Skrevet

Jeg liker forfølgelsesscener best, for det skaper spenning. Dessuten er det lett å lage.

Takk for innspill så langt.

Skrevet

Hva med å kombinere alt; en person blir forfulgt av et spøkelse, og faller ned i en åpen kiste i en åpen grav? :o

:ler:

Nei, jeg vet ikke, jeg.

Tenker du ikke vil at det skal se ut som "I know what you did last summer"?.....

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg foreslår å bruke "vi skal S-K-I-L-L-E-S" som filmmusikk.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg foreslår å bruke "vi skal S-K-I-L-L-E-S" som filmmusikk.

*skjelver i buksene*

Skrevet

Musikk/lyd er viktig. Og lys... det bør helst være litt dårlig belysning.

Og ting som skjer plutselig.

Når den forfulgte personen plutselig tror at faren er over, så skjer det plutselig noe liksom.

(Jeg har forresten sett en film der en person ble levende begravet. Husker ikke hva den het. Mulig at det var en sånn Twillight Zone-sak)

Gjest Hope - ikke pålogget
Skrevet

Hva med Sputnik som ligger levende begravet i en kiste og synger "...SKILLES JOHANNE..." ?

Det er ganske skummelt.. Eller vi låner Kurt som monster... og han spiser opp David og Gaute så de sitter fast i det store mellomrommet mellom tennene hans.

Eller?

Skrevet

Onde barn. Onde barn er det skumleste i hele verden :o

Hve med en kortfilm om en som rusler rundt i byen og alle barna han møter ser ondt på ham, hveser, slenger ut noen små satanistiske forbannelser osv (her går det an å være kreativ). Ingen av foreldrene merker oppførslene, det er bare han i hele verden som ser at alle barn er ONDE! :o

Vel, kanskje ikke så noen ide til handling, men jeg synes konseptet er skummelt nok. Jeg kan ikke tenke meg noe som freaker meg ut mer på film enn onde barn.

(Bare for å ha sagt det, jeg har ikke noe imot barn sånn i det virklige liv :ler: Men onde barn på skrekkfilm er bare pissskummelt.)

Skrevet
Onde barn. Onde barn er det skumleste i hele verden :o

Og onde dukker! :o Og klovner! :klovn:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, husk ordentlig lyd og musikk, og selvfølgelig lys.

Jeg ville foreslått noe i skogen f.ex. En overnatting eller noe. Og en person blir borte, og en faller ned i en vollgrav eller noe slikt, så møter de en ond jente på veien, som bare ser rart på dem. Sånn at all.

Bare en tanke.

Skrevet

Man kan jo lage en skrekkfilm der alt er som vanlig, men noe er galt allikevel. Det er slike jeg syntes er skummelt. For eksempel at hvoedpersonen skal ta bussen, så ser alle på bussen rart på han, og en vet ikke hvorfor. Mer som at en ikke vet om det er en som er gal, eller at alle andre er blitt galne...

Mest her er vel lydene og stemningen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...