Chiquita Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Det er min egen sønn det handler om. Med en bror som er året eldre, så sier det seg selv at han begynner å ha det meste (mye arv og 'sam-bruk') Så julegaven i år da? Han er veldig aktiv, og liker å være ute. Og har ski, skøyter, slalomski, snowracer og andre slike typiske ute-vinterutstyr. Tursekk med tilbehør har han også. Han er ellers veldig glad i musikk, og har cd-spiller på rommet, får gitar av tante og en rik cd-samling. Bokhylla er også velfylt. Så hva gjør man da når jula kommer igjen? Noen tips/forslag?
Chiquita Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2011 Han har tre ønsker, og de har mormor, onkel og tante 'rappet' ;-) Tips til 'uvanlige' uteleker (eller inneleker)?
Muscae Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Har han "snøsparkesykkel"? Det er det eneste ønsket jeg har klart å få ut av min fem år gamle nevø i år. Og jeg tippet at alle andre har fått det ønsket også, så jeg lurer på hva jeg skal finne på... Se den her
Muscae Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 I den alderen begynner de ofte å interessere seg for spill. Kan det være noe å kjøpe noen spill dere kan spille sammen? Hvilke spill en kan kjøpe kommer jo an på interessen, men jeg hadde en gruppe femåringer i barnehagen et år som helst spilte sjakk, så alt går an..
Chiquita Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2011 Takk for tips begge to. Snøsparkesykkel gikk han til jul i fjor... Spill er jo alltids populært ja. Det spilles mye monopol, ludo og andre spill her allerede. Morsomme brettspill da? Sjakk kunne jo vært morro, men tror det er en fordel om det er muligheter for at 3 eller flere spiller sammen (for husfredens skyld) ;-) Grublet litt på jetski eller lekesnowboard nå da. Erfaringer med dette til 5-åring?
Susan Sto Helit Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Fine spill til 5 åring. (Antar de fungerer fint til 6-åring også.) Bingo Uno (Evt. Uno Møø) Stigespill Lotto (Evt. lydlotto) Regner med både han og storebror har fiskestenger og fiskeutstyr. (Ellers er det noe som likes godt hos oss.) Også lekestenger og magnetiske plastfisk...
fruBeist Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Når gutten er 5 år så burde han vite litt verdien av penger. I alle fall til en viss grad. Siden han har alt mulig fra før, hva med å opprette en konto i hans navn, sperra til han er 18. Og så ha f.eks en god pysj med et motiv han liker (Cars er eller Spiderman er kanskje populært?) under treet. Samt en god forklaring ang pengene på konto. Kanskje skriv et lite eventyr som forklarer? Da er det selvfølgelig lust å gjøre noe tilsvarende for broren. Min svigerinne vil helst at nevøene mine skal få en sum på konto, og en sjokolade el. til jul i år. De er 5 og 10 år gamle. De har alt, og mere til. Det er ingen vits i å nøre oppunder overforbruk "bare" fordi barna skal ha pakker å åpne på julaften. (jeg har full forståelse for at du vil at sønnen din skal få noe fint av sine foreldre, men det kan jo være greit å tenke litt langsiktig og, i alle fall når han har alt han trenger)
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Ungen til broren min er på den alderen, å han er i alle fall veeeeldig glad i beyblade. Virker som om kameratene hans leker med det også Også liker han spill. Både tvspill og ds
CalidumCor Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Beyblade er populært ja, men det har han kanskje en del av allerede? Ellers er Ninjago fra lego og GeoMag populært hos mitt tantebarn
Chiquita Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2011 Fine spill til 5 åring. (Antar de fungerer fint til 6-åring også.) Bingo - Har Uno (Evt. Uno Møø) - har Stigespill - har Lotto (Evt. lydlotto) - har Regner med både han og storebror har fiskestenger og fiskeutstyr. (Ellers er det noe som likes godt hos oss.) Også lekestenger og magnetiske plastfisk... Kanskje mer isfiskeutstyr kan skaffes. Takk for tips Når gutten er 5 år så burde han vite litt verdien av penger. I alle fall til en viss grad. Siden han har alt mulig fra før, hva med å opprette en konto i hans navn, sperra til han er 18. Og så ha f.eks en god pysj med et motiv han liker (Cars er eller Spiderman er kanskje populært?) under treet. Samt en god forklaring ang pengene på konto. Kanskje skriv et lite eventyr som forklarer? Da er det selvfølgelig lust å gjøre noe tilsvarende for broren. Min svigerinne vil helst at nevøene mine skal få en sum på konto, og en sjokolade el. til jul i år. De er 5 og 10 år gamle. De har alt, og mere til. Det er ingen vits i å nøre oppunder overforbruk "bare" fordi barna skal ha pakker å åpne på julaften. (jeg har full forståelse for at du vil at sønnen din skal få noe fint av sine foreldre, men det kan jo være greit å tenke litt langsiktig og, i alle fall når han har alt han trenger) Alle tre har velfylte sparekonti, og vi ser at vi må være forsiktige ift fremtiden med lånekassen og diverse. Sparing foregår månendtlig på min konto i stedet. Synes ikke de trenger oppfylling av sparekonti til jul - da er det pakker som gjelder ;-) Men er jo ellers enig i tankegangen Ungen til broren min er på den alderen, å han er i alle fall veeeeldig glad i beyblade. Virker som om kameratene hans leker med det også Også liker han spill. Både tvspill og ds Beyblade har jeg prøvd å introdusere, men uten at noen av dem har fanget interessen :-( Tvspill- og ds-spill har de "nok" av, synes jeg. Liker bedre utstyr/saker som fremmer mer aktivitet Beyblade er populært ja, men det har han kanskje en del av allerede? Ellers er Ninjago fra lego og GeoMag populært hos mitt tantebarn Ninjao har jeg hørt han har nevnt en gang ja - eller var det storebroren? Men nå har de mye av de samme interessene, så det hadde sikkert gått fint. Får undersøke mer her, tror jeg. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå