AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har vært plaget med fett hår i åresvis og nå er jeg virkelig lei! Jeg klarer rett og slett ikke å bli kvitt dette problemet. Jeg antar det ble fett pga jeg vasket og fønet det daglig flere år. For noen ser det ut til at de lett blir kvitt dette, ved å ha en periode hvor de lar det gå lenger og lenger tid mellom hver hårvask. Dette nytter ikke for meg. Har prøvd og jeg har vasket det annenhver dag nå det siste halve året. Det går med et nødskrik. Et par ganger vasker jeg det hver tredje dag hvis det klaffer slik at jeg har fri fra jobb. Jeg bruker ingen hårprodukter, har sluttet å føne håret for et år siden. Gjør minst mulig med det rett og slett. Har prøvd forskjellige shampoer, fra frisørmerker til økologiske milde produkter. Har også bare skylt håret i ei uke feks.(av og til eddikvann eller bare vann) Ingeting hjelper. En frisør sa faktisk at jeg bare måtte lære meg å leve med det. Må jeg virkelig det? Jeg lurer på om det er noe "innenfra" som utløser dette. Vet noen om kosthold kan ha noe å si for fett hår? Eller hormoner? (har brukt hormonspiral i 9 år). Frisøren sa sist at hodebunnen min var rød og irritert. Jeg har ikke flass. Synes det er litt rart er den er rød og irritert når jeg ikke bruker noe i håret eller farger det etc...er heller ikke allergisk mot noe. Kan stress medføre til fet hodebunn? Synes det er litt rart også mtp alderen min. Har inntrykk av at fett hår er noe de yngere sliter med, ikke en "voksen" dame. Jeg merker at hyppig hårvask sliter noe vanvittig på håret mitt og jeg mister masse hår i sluken hver gang jeg vasker det. Så det er også en grunn til at jeg vil vaske det så sjeldent så mulig, men når det blir så fort fett er dette vanskelig å få til dessverre. Skulle gjerne ha sluppet å vaske det annenhver dag, spesielt når jeg ser det tar knekken på håret. Noen som har noen gode tips? Lurer på om legen min kan vite noe om dette, føler det ikke helt kommer under sykdom, derfor har jeg ikke gått til han. Hilsen ei som er lei av fet hodebunn
Gabler Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Har du prøvd tørr-shampoo? Dette er virkelig å anbefale. Det vil ikke gjøre saken noe bedre om du vasker håret hver dag, men litt tørr-shampoo kan du ha i hodebunnen daglig. Dette gjør at håret ikke lenger blir fett og er gjort på en fei Koster ikke så mye, den rosa de har på H&M er brukbar, men vil heller anbefale en kjøpt hos frisør.
PonniPetra Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Nå vet jeg ikke hvor langt hår du har, men om du setter det opp, vil du nok merke at det ikke blir like fort fett. Det kan også ta lang tid å venne hodebunnen til at den blir vasket sjeldnere og ikke trenger å produsere like mye olje. Når dette er sagt, ikke alle kan gå en uke uten å vaske håret. Jeg vasker annenhver dag, men bruker mild shampo, mye balsam og føner ikke håret særlig ofte. Jeg har prøvd å gå lenger uten å vaske det, men funker ikke for meg. Tørrshampo (anbefaler Batiste, kjøpes på Vita f.eks) gjør at jeg kan gå en dag lenger uten å vaske det.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Har ingen tips, men må følge med her - jeg vasker håret hver dag. Unntak kun hvis jeg ikke skal på jobb/noe sosialt. Har prøvd å vaske sjeldnere i perioder, men holder ikke ut.
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Sliter også. Håret mitt blir bare fett i hodebunnen og litt nedover. Kan gå en uke uten at det blir fett i resten av håret.
rox Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Slet lenge med det samme, har typisk tynt, fint nordisk hår. For meg var det volum som måtte til - håret ble løftet ved røttene og hodebunnen fikk dermed mer luft. Føner det sjeldent pga tørre tupper, men bruker et godt volumprodukt som jeg har i vått hår. Før var jeg avhengig av å vaske det hver dag, nå vasker jeg det stort sett hver 2.-3.dag, da som oftest pga trening. Angående tørrshampoo, det funker en gang i blant men ved regelmessig bruk vi det irritere hodebunnen som sannsynligvis vil få den til å produsere enda mer talg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå