Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg rimelig dum. Har kjøpt sånn type girlander med små lys på til å ha rundt ytterdøra, og den var batteridrevet. Tenkte at "så lurt, da slipper vi å ha en stygg ledning hengende og slenge". Ja... Skulle gjerne hatt ledning jeg! For etter bare noen få dager så er jo batteriene (3 stk AA) nesten utladet allerede, og det til tross for at temperaturen er veldig ok for årstiden. Så lysene er så svake nå at man knapt ser dem, og jeg regner med at om en dag eller to til så er det ikke noe lys igjen i det hele tatt. Hmpf.

Må jeg ta dette som en tabbe og heller bruke greia innendørs? Eller kan jeg levere den tilbake og få pengene igjen? Alternativet er jo å kjøpe opp batterier i haugevis i desember. Eller finnes det noe annet jeg kan gjøre for å forlenge batterienes levetid? Nytter det å pakke batteriboksen inn i noe?

Skrevet

Var batteriene med pakken? Kan være de i så tilfelle var veldig billige og dårlige. Kjøp nye batteri og test en gang iallefall!

Skrevet

Batteriene kjøpte vi selv, helt nye, men av et billig merke. Skal teste Duracell eller noe sånt ja. :)

TS

Skrevet

Kan kanskje være et alternativ med oppladbare batterier?

• Liker 1
Skrevet

Kan kanskje være et alternativ med oppladbare batterier?

Det var en god ide, det hadde jeg ikke tenkt på. :)

Vet du noe om hvordan slike batterier reagerer på kulde? Varer de "evig", eller blir de dårlige etter x antall oppladinger? Regner jo med at de blir dårlige med tida, men bare lurte på i forhold til om det vil lønne seg, siden de er ganske mye dyrere i innkjøp enn engangsbatteriene, om du skjønner.

TS

Skrevet

De vil miste juice etter hvert, hvor fort vet jeg ikke. Og jeg tror ikke det finnes batterier som ikke påvirkes av kulde, så det problemet vil du ha uansett.

Se også på lithium-batterier, de er engangs og koster litt mer enn de vanlige, men skal vare en god del lengre.

Skrevet

Det var en god ide, det hadde jeg ikke tenkt på. :)

Vet du noe om hvordan slike batterier reagerer på kulde? Varer de "evig", eller blir de dårlige etter x antall oppladinger? Regner jo med at de blir dårlige med tida, men bare lurte på i forhold til om det vil lønne seg, siden de er ganske mye dyrere i innkjøp enn engangsbatteriene, om du skjønner.

TS

Det er godt mulig de mister litt effekt med tiden, men vi har hatt våre i flere år, og jeg har aldri tenkt på at jeg må skifte batterier oftere nå enn før... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...