Smilet Skrevet 16. desember 2003 #1 Del Skrevet 16. desember 2003 Nå er det bare 11 dager til den store dagen :D Morgengaven ble kjøpt i går, så nå er det bare drikken som gjenstår. Vi blir 49 stykker (ingen barn), hvor mye brus, øl og sprit (vi skal ha åpen bar) bør jeg kjøpe? Takker på forhånd for hjelpen! smilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 -ha nok mineralvann (Farris/Bon Aqua etc) !! -tenk på at det helt sikkert er en del som kommer til å kjøre, som trenger alkoholfrie alternativer (Munkholm? Brus?) Jeg ville beregnet 1 glass vin til forrett, 2 glass vin til hovedrett, 1 glass avec pr person, i tillegg til vann/mineralvann (husk vann eller mineralvann til vin). I tillegg kommer baren. her må du nesten ta utgangspunkt i hvor "festglad" gjestene dine er. På våre bryllupsfester gikk det forbløffende lite sprit :o Husk blandevann! Finn ideer på f.eks. www.altombar.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 17. desember 2003 #3 Del Skrevet 17. desember 2003 Her finner du mine svar om dette tidligere: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...derledes#696127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 17. desember 2003 #4 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi funderer også på dette om dagen, må jo snart begynne å handle inn litt. Til middagen må vi kjøpe drikke sammen med maten av de som har lokalet, men til festen blir det fri bar som vi skal ordne selv. Det blir ca 50 personer, men 4-5 av disse drikker ikke eller lite alkohol (gravide, ammende m.m.) Vi kommer til å ha 1-2 bekjente som bartendere, og kommer til å sette opp en drikke-meny med noen drinker og sånt. Vi har ikke helt oversikt over hva... og heller ikke hvor mye vi må ha av forskjellig sprit og sånt, men 4-5 flasker bude egentlig holde, når vi har en del annet vedsidenav. Men heldigvis er barskapet hjemme nesten overfylt, så jeg tror ikke det er så mye vi trenger å handle inn. Ved siden av drinker kommer vi til å ha et par kartonger med rødvin (mine venninner og jeg selv er vindrikkere) og et par kasser med øl, av sisnevnte tror jeg også vi tar noen flasker uten alkohol. Og til kaffen blir det selvfølgelig konjakk og likør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 17. desember 2003 #5 Del Skrevet 17. desember 2003 Tror nok du trenger mye mer enn ett par kartonger vin. Tror det går mye mer vin og øl enn sprit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 17. desember 2003 #6 Del Skrevet 17. desember 2003 Tror nok du trenger mye mer enn ett par kartonger vin. Tror det går mye mer vin og øl enn sprit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 17. desember 2003 #7 Del Skrevet 17. desember 2003 Kanskje litt slurvete skrevet, vi kjøper selvfølgelig mer enn 2 kartonger vin, men har ikke helt beregnet hvor mange ennå.... Er helst de yngre damene som drikker det etter middagen da i vår familie og omgangskrets, så hvis vi regner 3 glass pr dame, ca 20 damer som drikker, 1 liter ca 6 glass, 18 glass pr kartong, skulle bli... 3,3 kartonger. 4 kartonger burde holde, men vi kommer sikkert til å ha noen i reserve, ikke noe problem å få tømt dem senere! Blir sikkert mer enn 2 kasser øl også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 17. desember 2003 #8 Del Skrevet 17. desember 2003 Tror nok du trenger mye mer enn ett par kartonger vin. Tror det går mye mer vin og øl enn sprit. Ikke nødvendigvis.... Vi hadde bare" 2 kartonger med vin + et par flasker, men det var faktisk bare 1 flaske som ble åpnet! Veldig rart egentlig, men det går nødvendigvis ikke så mye vin.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 17. desember 2003 #9 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvis du sender meg en pm med din mailadresse, så har jeg et Excelark du kan få med beregningen vi brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå