AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Det helt perfekte tidspunkt for å bli gravid er oktober til neste år. Når burde vi slutte med ppiller og gå over til å bruke kondom?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Nå, helst. Det kan ta LANG tid før kroppen din har eggløsning, og enda lenger tid før den kommer regelmessig. Om det ikke er krise om du blir gravid før ville jeg sluttet nå.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Det helt perfekte tidspunkt for å bli gravid er oktober til neste år. Når burde vi slutte med ppiller og gå over til å bruke kondom? Hvis du har tenkt å bli gravid så er vel kanskje ikke å bruke kondom noe særlig
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Hvis du har tenkt å bli gravid så er vel kanskje ikke å bruke kondom noe særlig Hun ville jo bli gravid i oktober neste år..
Gjest Modig mor Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Hvis det ikke er noen krise å bli gravid før, ville jeg sluttet nå. Ikke fordi det nødvendigvis tar så lang til å bli normal igjen (de fleste har normale sykluser i løpet av kort tid), men fordi det tar tid å bli kjent med egen kropp og syklus. Og det hjelper veldig når man prøver å bli gravid! Hvis du er litt nerdete anlagt: Kjøp deg et termometer med to desimaler når du slutter på p-piller og legg det på nattbordet. Mål temperaturen hver morgen før du gjør noe som helst. Registrer i skjema, eller f.eks. på fertilityfriend.com. Følg også med på skjedesekret og andre fysiske tegn i kroppen (murringer, ømme bryster osv.). Etter hvert får du stålkontroll på hvordan syklusen din ser ut, du får vite akkurat når du har mulighet for å bli gravid - og i den siste delen av syklusen (fra tre dager etter eggløsning) kan dere til og med droppe kondomer, for da vet du at du ikke er fruktbar. Og skulle det mot formodning være noe i veien med syklusene dine, får du vite det også. Lykke til!
gira97 Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har eggløsning med en gang jeg slutter med piller jeg. Tok ikke lang tid etter jeg sluttet med p sprøyta heller.
Gjest Hoppetau Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 (endret) ... Endret 5. august 2016 av Hoppetau
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå