AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har brukt CB fertilitetsmonitor siden jeg sluttet på pilla i juli og sist syklus viste den "EL" på dag 16 og 17 hvorpå vi hadde på dag 13 og 16 (ikke alltid like lett å få det til på riktige dager hver mnd :gjeiper: ) - det resulterte ikke i annet enn att TR kom på dag 32. Denne måneden viste den "EL" på dag 17 og 18 med på dag 11, 14, og 16, så da er det bare å vente å se. Men er det egentlig sånn at vanligvis er EL den dagen den ikke viser EL mer (altså i dag)? Jeg blir ikke helt klok. Men neste måned blir det vel EL nyttårshelga, så da er det bare å annen hver dag, som egentlig var planen denne PP, men mye jobb og slitne både jeg og han, så ble det ikke helt til det
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Hvorfor ikke ha sex på begge de to dagene hvor det vises EL også? Monitoren viser når det er max fertilitet, og det er da viktig at man også har sex på disse dagene for å maksimere sjangsen for å bli gravid. Sex rundt og under El er like viktig som sex i dagene før EL. Ut i fra din beskrivels har dere denne måneden hatt sex ca en til to dager før selve El, jeg tenker dere burde hatt sex på dagene med EL og kanskje også dagen etter, da egget lever i 12-24 timer og også kan bli befruktet da. Du sier ikke noe om hvor lenge dere har vært prøvere, men det er ganske naturlig at dere ikke har blitt gravid ved å bruke monitoren i et par måneder. Det er bare 20% sannsynlighet for åvbli gravid om alle de rette forholdene er tilstede så selv om dere gjør alt rett hver måned er det likevel en stor sannsynlighet for at det ikke klaffer den måneden desverre. Når man ikke har EL lenger er vanskelig og si for dette varierer nok fra person til person. Jeg har bare en dag med max fertilitet på min monitor, så min EL kommer nok ganske kjappt etter positivt utslag. (tester jeg med El-tester på ettermiddagen får jeg fremdeles bare utslag en dag) Men når man ikke lenger viser posivt utslag for EL er man nok sikkret at EL er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå