AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 DEt er en hund som kommer hit og er her hele dagen om den har mulighet til det. Hvorfor blir den ikke hjemme? Vi har også hund, av samme kjønn, kan det være at den liker selskapet? Selv når vår hund ikke var hjemme så hang den rundt huset, og når jeg åpna døra kom den løpende og ville inn. Vår hund setter opp ytterdøra av og til, og ungene flyr i dørene, og så snart døra er åpen så smetter den inn. Første gangen den kom hit så tok vi den inn så den ikke skulle stikke av til eierene kom å hentet hunden. Vi kosa litt med den også "fikk" den mat, spiste av skåla til vår hund. Var det dumt det kanskje? Det er ikke det at den plager oss egentlig, det er jo en snill hund, men det er jo tross alt ikke vår hund. Den kom inn tidligere i dag og tømte en nyfylt skål med mat. Noen råd?
Zesaria Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Er det mulig? Kanskje den ikke har det bra hjemme? Ufine eiere? Jeg ville sjekket hvem som eier den, og tatt en prat med dem.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 TS. Vet hvem eierene er. Kjenner dem ikke, men mener nå at det er ordentlige folk. De har vært å henta hunden. Det virker ikke om den går hjem selv.
Leo Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Hunden stikker hjemmefra fordi den kan og kommer til dere fordi den har erfaring med at dere både kan tilby mat og hyggelig selskap. Vanskeligere er det ikke. Nå er det imidlertid ikke lov å ha hunden sin i "fri flyt" selv om det ikke er båndtvang, så snakk med eierne og be de sørge for at hunden ikke kan stikke hjemmefra.
Gjest Survival Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 At hunden kommer til dere trenger ikke bety at hunden har det vondt hjemme. Hunder er jo veldig sosiale dyr, og det er ofte de ønsker å besøke andre mennesker og dyr sånn uten videre Det er jo litt spennende for en hund å dra på besøk. Matskåla blir jo også ekstra spennende når det ikke er ens egen matskål og det er litt konkurranse om maten. Er dere usikker på om hunden blir behandlet ordentlig, kan dere jo prøve å følge litt mer med etter hvert.
Zesaria Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Ja, dere andre har nok rett. Jeg har bare erfaring fra førerorientert rase, og min kunne nok ikke finne på å stikke av hjemmefra. Dette er derimot noe katten min kunne ha funnet på! Så snakk med eierene du, og finn en løsning. Det kan jo skje noe med hunden også, på ferden fra hjemmet og til deg.
Gjest Badabing Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Den ene vår kunne også funnet på å dra på besøk Det er ikke fordi hun ikke har det bra hjemme, men hun er nysgjerrig, sosial og selvstendig. Den andre hunden vår tør ikke å bevege seg for langt bort fra oss. Tror det bare er enkelte raser som liker å ta seg en tur. Husker vi hadde en drever en gang som også gjorde sånt om hun fikk mulighet. Men den skal jo fortsatt ikke være løs, den kan jo bli påkjørt eller noe. Så jeg ville nok tatt det opp med eieren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå