AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg skal gi tantebarna mine på 8 og 10 hvert sitt Mummikrus til jul. Men det er jo ørtiførti å velge mellom, og ikke er jeg særlig bevandret i Mummiverdenen heller. Litt redd for å bomme skikkelig og gi bort en kopp med motiv av de aller slemmeste og skumleste i Mummiverdenen lissom... Noen som har noe tips til meg? Det er en gutt og ei jente, de er søsken så derfor ikke like motiv. "Betyr" de forskjellige koppene noe f eks?
Luppa Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 De ulike motivene "betyr" ingenting nei. Men det er helt sikkert enkelte det er mer stas å få enn andre når man er i den alderen! Foreslår snorkfrøken (gul kopp, snorkfrøken som står foran en skattekiste med perlesmykker eller noe) eller Mymlen (rosa kopp) til jenta. Eller kanskje Lille My om hun er mer den typen? Til gutten ville jeg gått for en kul en med mummi, i et litt "skummelt" landskap i svart og hvitt, eller en enkel med snusmumriken. Evt årets vintermotiv til en av dem, de pleier å være fine. Jepp jeg samler på mummikopper! :D
Gjest imli Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Mummi, mummumamma, mummipappa, snorkfrøken eller lille my er i alle fall "positive". Hufsa er skummel
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Ahhhh, supert! Da har jeg litt mer å gå etter
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Joda, de forskjellige koppene har forskjellig betydning. Den rosa feks betyr "kjærlighet". Spør i butikken, de pleier å ha oversikten over betydningene. ihvertfall har porselenshuset det her jeg bor.
Luppa Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Joda, de forskjellige koppene har forskjellig betydning. Den rosa feks betyr "kjærlighet". Spør i butikken, de pleier å ha oversikten over betydningene. ihvertfall har porselenshuset det her jeg bor. Å, det visste jeg ikke! Har aldri sett noe om det der jeg kjøper koppene eller på arabia sin side? Vet at de har navn men ikke betydning liksom. Da må jeg researche mer!
Olive Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Den turkise/grønnaktige med Sniff er mest populær blant mine tanteunger når de er her hvertfall
pinar Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Å jeg elsker de koppene! Samler faktisk på dem :D 1
^KinderMaxi^ Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Jeg fikk HUFSA forrige jul. Var alltid redd for "henne" som barn, derfor fikk jeg det av mamma Jeg ville gitt med mummi, mummimamma, mummipappa, sniff, snorkfrøken eller noe sånt. Noen av de koselige Hehe..
Gjest imli Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Snusmumriken er jo fin til ein unge som likar friluftsliv?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Ahhh! Fant en kjempefin side med tips til betydninger for mummikrusene! http://www.ting.no/ting?offset=0&filterHistory=true Jeg synes Hattifnatt-koppen er så søøøøøt!!
Rumle Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hvor store er de koppene, altså hvor mye rommer de? Fant det ut selv; 30cl Endret 7. desember 2011 av Rumle
Rumle Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har mest lyst på Tufsla og Vifsla koppen - de er bare sååå søte!
Suzy Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har mest lyst på Tufsla og Vifsla koppen - de er bare sååå søte! De er mine favoritter også - og Mymlen
Rumle Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 De er mine favoritter også - og Mymlen Jeg finner ikke Mymlen-krus, hvilken farge er det?
Rumle Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Forresten, kan jeg snike inn et annet Mummi-spørsmål her, siden det er så mange mummi-fans her? Noen som vet om det finnes en Mummi jule-dvd?
Gjest imli Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Forresten, kan jeg snike inn et annet Mummi-spørsmål her, siden det er så mange mummi-fans her? Noen som vet om det finnes en Mummi jule-dvd? Ja! Den er med episoden om mummitrolla som ikkje visste kva jula var for noko, fordi dei eigentleg går i dvale om vinteren Eg fann DVD'en i daglegvarebutikken.
Suzy Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Jeg finner ikke Mymlen-krus, hvilken farge er det? Mørk rosa
Rumle Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Ja! Den er med episoden om mummitrolla som ikkje visste kva jula var for noko, fordi dei eigentleg går i dvale om vinteren Eg fann DVD'en i daglegvarebutikken. Takk imli! Har du navnet på den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå