AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Noen som kan forklare meg hvordan vampyrene er i True Blood uten å spoile for mye? Hvordan er vampyrene framstilt? Har de noen spesiele krefter? Og hva skjer når de dør, blir de til støv, brenner opp eller noe? Og hva dør de av (så lenge det ikke spoiler)? Jeg mener, er det det vanlige som sollys, søv, trestake i hjerte og sånt? Aldri sett det før, liker vampyrer, men foretrekker vel de egentlig sånn som i Buffy og Blade og hadde egentlig håpet de var mer sånn og ikke sånn som i Twilight. Forresten, er det enkeltepisoder eller er det en sammenheng fra begynnelse til slutt sånn at man må få med seg hvert minutt?
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 De klarer ikke å gå ut om dagen, ikke bare på grunn av solen, men fordi de også blir helt groggy og tilnærmet umulig å vekke. Solen og en trestake i hjertet vil drepe dem. Solen gjør at de brenner opp og blir til støv. De tåler heller ikke sølv, vievann eller å bli skutt med trekuler. Det vil ikke ta livet av dem, men de får vondt. De er ikke som twilightvampyrer. De er slemmere, ser litt ned på mennesker og de drikker ikke dyreblod. Du burde se alle episoene for å få med deg hele sammenhengen, men du trenger egentlig ikke å se mer enn de føste sesongene, kvaliteten går bare nedover.
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Du burde se alle episoene for å få med deg hele sammenhengen, men du trenger egentlig ikke å se mer enn de føste sesongene, kvaliteten går bare nedover. Ikke enig, sesong 2 er dårlig, men alle de andre er bra. 3
Gjest TheBasics Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 De er ikke som twilightvampyrer. De er slemmere, ser litt ned på mennesker og de drikker ikke dyreblod. Om jeg ikke husker helt feil drakk vel mange av de blod fra flasker med forskjellige blodtyper
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Om jeg ikke husker helt feil drakk vel mange av de blod fra flasker med forskjellige blodtyper Ja, syntetisk blod, men ikke blod fra dyr Bubba fra bøkene drikker riktignok katteblod, men han var jo litt spesiell:p
FoxyFish Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Om jeg ikke husker helt feil drakk vel mange av de blod fra flasker med forskjellige blodtyper Ja, True Blood som det heter, derav navnet på serien.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 De blir ikke til støv når de blir staket, men de eksploderer på et vis. Og så "skifter de ikek ansikt" (hvis du skjønner) Utseendmessig er den ensete forskjellen på vampyrer og mennesker at de har hoggtenner og at de er bleke. Jevnt over vil jeg si at True Blood vampyrene er sterkere enn Buffy vampyrene. Det skal litt mer til for å drepe de.
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Nei, de blir ikke til støv, men til gugge og gørr. 1
Manolo Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Ååå, skal du se True Blood for første gang? Jeg er så misunnelig, skulle ønske jeg kunne se serien for første gang igjen Og Eric Northman indeed!
Mus-Katt Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Du skjoenner ingenting av episoden hvis du ikke har fulgt med tidligere. Sesong 1,3 og4 er for min del supre, sesong 2 ikke noe spes. Men er fremdeles avhengig 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 Nå har ikke jeg sett serien, men såvidt jeg har skjønt er det jo endel karakterutvikling og denslags som faktisk funker. Ville da tro at du går glipp av endel sånt om du ikke ser alt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 De er absolut ikke twilight vampyrer. Men er vel også litt ulike de i Buffy og Blade, med det mener jeg at der er jo som regel vampyrene fiender og de skal jaktes ned (med visse unntak). True Blood vampyrene er litt som oss mennesker, veldig mange ulike personligheter, man ender fort opp med å være på deres side (med visse unntak). Og Eric er fantastisk, særlig i de første sesongene... I tillegg så er det jo en del andre spennende karakterer og andre "overnaturlige vesener" i True blood. Av krefter så er vampyrene jo bla sterkere, raskere, selvhelende, men mye avhenger av hvor gamle vampyrene er (jo lengre de har vært vampyrer jo sterkere er de). De er også tett knyttet til vampyren som lagde dem. Så start på episode 1 i sesong 1 og bli hektet (kunne også ønske at jeg var True Blood jomfru...) Men det er en serie hvor man må få med seg alle episodene kronologisk for å få fullt utbytte.
Niennas Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Litt merkelig at ingen andre har nevnt dette, men: True blood fokuserer veldig på at vampyrene er VELDIG seksuelle vesner. Det er noen sexscener som jeg synes er litt for lange og litt for intense. Men det er meg, som sagt.
Sinner Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 Litt merkelig at ingen andre har nevnt dette, men: True blood fokuserer veldig på at vampyrene er VELDIG seksuelle vesner. Det er noen sexscener som jeg synes er litt for lange og litt for intense. Men det er meg, som sagt. Det la jeg også merke til. En episode sluttet med en laang sexscene og når neste episode begynte så fortsatte søren meg den samme sexscenen. Og jeg er absolutt ikke prippen, synes bare de kunne fått inn så mye mer handling hvis de hadde korta ned på pulinga. Men serien er bra den.
Wonders Skrevet 15. desember 2011 #16 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har ikke sett mer ennet par episoder på tv. Men har lyttet til alle 10 lydbøkene flere ganger. Kan de nesten på rams. Det kommer etterhvert vampyrer(i bøkene) som er som Blade. Noen vampyrer har mennesker de drikker av. De utvikler da et bånd mellom dem. Telepathy, Clairvoyance, Retrocognition, Psychometry kan de også. De elsker lukten av et annet overnaturlig vesen. Jeg nevner ikke navnet da det avslører myyyyye. Det er forskjell på vampyrene i det at noen er helt umulige å vekke på dagtid, selv om det er påtent. Mens andre kan være sløve å så vidt komme seg på beina... De må lytte til sine mødere eller fedre, de som laget de til vampyrer. Samme hva det gjelder, må de lystre...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Litt merkelig at ingen andre har nevnt dette, men: True blood fokuserer veldig på at vampyrene er VELDIG seksuelle vesner. Det er noen sexscener som jeg synes er litt for lange og litt for intense. Men det er meg, som sagt. Det la jeg også merke til. En episode sluttet med en laang sexscene og når neste episode begynte så fortsatte søren meg den samme sexscenen. Og jeg er absolutt ikke prippen, synes bare de kunne fått inn så mye mer handling hvis de hadde korta ned på pulinga. Men serien er bra den. Jeg er enig, serien er veldig bra (og jeg er litt hektet), men syns ikke de trenger å vise så mange sexscener, men nå er jeg kanskje litt prippen når det gjelder nettopp dette, syns det er kjedelig og kleint å se på sexscener. Den som her skriver at kvaliteten går nedover... Jeg er ikke enig i det, er nå på sesong 5 og syns starten er veldig bra, og sesong 4 var fantastisk! Anonymous poster hash: 6fb69...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå