AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg begynte å farge håret mitt i 5-klasse, så har egentlig ikke særlig peiling på hvilken hårfarge jeg egentlig har i dag. Min far har mørkebrunt hår, mens moren opprinnelig ganske mørk blond. Selv er jeg generelt ganske lys, både i hud (hvis jeg ikke soler meg) og har blå øyene. Øyenbrynene mine er veldig lyse, det samme er vippene. Har farget håret mitt og hatt ganske mørkt, nærmest svart hår, en god stund nå, men begynner å bli ganske lei av å måtte farge utveksten så ofte. Har tidligere bleket håret mitt helt lyst (omtrent platina), men det så absolutt ikke bra ut, og utveksten min så ganske mørk ut. Når jeg var liten så håret mitt slik ut: Og nå tror jeg at jeg har omtrent slik (redigert i taaz) Har veldig lyst til å farge håret tilbake til sånn det var på bildet over, så lurer på hvordan jeg skal gå fram uten å skadet håret mer enn nødvendig? Og hvordan kan jeg finne ut hva som egentlig er min ekte hårfarge? Redd for at håret skal bli så skadet at jeg mister mye hår. Noen som har peiling?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 La håret gro under armene, så finner du det ut.
nouveau Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Jeg begynte å farge håret mitt i 5-klasse, så har egentlig ikke særlig peiling på hvilken hårfarge jeg egentlig har i dag. Min far har mørkebrunt hår, mens moren opprinnelig ganske mørk blond. Selv er jeg generelt ganske lys, både i hud (hvis jeg ikke soler meg) og har blå øyene. Øyenbrynene mine er veldig lyse, det samme er vippene. Har farget håret mitt og hatt ganske mørkt, nærmest svart hår, en god stund nå, men begynner å bli ganske lei av å måtte farge utveksten så ofte. Har tidligere bleket håret mitt helt lyst (omtrent platina), men det så absolutt ikke bra ut, og utveksten min så ganske mørk ut. Når jeg var liten så håret mitt slik ut: Og nå tror jeg at jeg har omtrent slik (redigert i taaz) Har veldig lyst til å farge håret tilbake til sånn det var på bildet over, så lurer på hvordan jeg skal gå fram uten å skadet håret mer enn nødvendig? Og hvordan kan jeg finne ut hva som egentlig er min ekte hårfarge? Redd for at håret skal bli så skadet at jeg mister mye hår. Noen som har peiling? Er det ikke bare å se på etterveksten hvilken farge du har? Det er kanskje ikke en løsning hvis du ikke vil gå rundt med litt ettervekst, men er nå logisk i mitt hode... 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Du må regne med at håret ditt har blitt mørkere siden du var liten. Det enkleste er å få 1-2 cm ettervekst, og så gå til frisøren og si at du vil originalfarge det. Jeg gjorde det, og det holdt med en tur til frisøren, og de traff så bra at man ikke så noe skille i etterkant. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Jeg gikk til frisøren og farget håret til ca den samme fargen som etterveksten, og etterhvert som håret vokser ut så ser man jo egentlig ikke noe forskjell, etterhvert så blir jo fargen jeg har farget håret til vasket ut, + at jeg klipper det innimellom, så etter en stund kommer håret mitt til å bli heeelt naturlig (:
Gjest Cosette Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Jeg farget også håret mitt tilbake til min opprinnelige farge for en fire måneders tid siden, så jeg har litt erfaring. La etterveksten vokse ut noen centimeter, så frisøren ser ordentlig hvilken farge det er. Mange tror at man bare kan farge hele håret i samme nyanse som etterveksten og så er man ferdig, men dette blir ofte for mørkt, flatt og unaturlig - husk at de første centimetrene ut fra hodebunnen er håret på sitt mørkeste, håret man har i lengdene er flere år gammelt og bl.a. blitt bleket av sol. Man må derfor etterligne denne naturlige effekten. Hos meg løste frisøren det slik at hun farget hele håret mitt i en farge tilnærmet lik etterveksten, slik at det ble grunnfargen, men så la hun inn diskrete striper i lysere nyanser for å lysne lengdene litt og gi håret et naturlig spill. Jeg skal til frisøren for stuss om to uker, og da skal jeg ha enda litt mer striper. Og gjør det for all del hos frisør, finn en som er dyktig på farge. Ikke noe hjemmefarging.
PonniPetra Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Henger meg på de andre som anbefaler deg å spare litt ettervekst og se hva slags farge det er. Om du håper at håret ditt er like blondt som det var på bildet fra du var barn, er det stor sannsynlighet for at du blir skuffet. Veldig mange var blonde når de var barn og får mye mørkere hår når de blir eldre. Lys eller mørkere variant av askeblond er vel det vanligste. Men, for all det. Kanskje du er blond, og/eller du liker den fargen håret ditt har. Gå iallefall til en frisør om du planlegger store endringer. Det lønnner seg i 9 av 10 tilfeller. Hjemmefarge er ikke å anbefale her. Lykke til
skandale Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Ingen har så lys ettervekst som på det bildet ditt, det må litt sol til. Kan godt hende håret ditt ser sånn ut hvis du sparer det ut og utsetter det for en uke med sommersol, men den fargen der ser bare grå og kjip ut i etterveksten.
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Hun vil ikka ha den fargen hun er naturlig nå, nå er hun vel kommuneblond. Hun vil ha det blonde håret hun hadde som jentunge...utrolig at unger på 11 år farger håret men...ser ut som hun hadde gyllenblondt hår som barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå