Gjest Ashley_Johanna Skrevet 4. desember 2011 #1 Del Skrevet 4. desember 2011 I dag sa babyen min "mamma" når jeg kom bort til henne for å ta henne opp. Ble litt satt ut... Har ikke helt fulgt med på utviklingen, er det rundt nå de begynner å si noen ord? Hun begynte å krabbe i dag også.. for en dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Del Skrevet 4. desember 2011 Ord som mamma (ma-ma), pappa (pa-pa), nam-nam og vov-vov, kan komme ganske så tidlig. Resten lar ofte vente på seg enda noen måneder til, for å si det sånn. Oftest er disse ordene ord som barn har lett for å etterape. Mange små babyer blir ofte liggende å si mamamamamamama også. Jenter er ofte litt tidligere ute enn gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 4. desember 2011 #3 Del Skrevet 4. desember 2011 Min sa mye mamamamama i 5-måneders-alderen, men sluttet med det etter en stund. Nå er han 8 måneder og har begynt å si ma-ma og ba-ba tydeligere. Nå virker det mer som om han prøver å si det til oss, og han roper ofte ma-ma som om han vil ha kontakt . Det er vel i denne tiden de begynner med slikt, ja . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. desember 2011 #4 Del Skrevet 5. desember 2011 Begynner vel med mamamama/papapapa rundt den alderen. Så varierer det VELDIG på hvor fort de faktisk begynner å snakke. Eldste min hadde 30-40 ord da hun var 15 mnd, og flere hundre da hun var 18 mnd (og etter det eksploderte det bare). Lillebror er snart 16 mnd, han sier mamma, pappa, bæ (om alle dyr) og meme (mere, men det er også et ord han gjerne roper i frustrasjon). Han sliter litt med frustrasjon over at vi ikke skjønner han, så jeg gleder meg til språket kommer, men er jo klar over at enkelte barn ikke snakker noe særlig før de er 2-3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. desember 2011 #5 Del Skrevet 5. desember 2011 Datteren min er nå 10 måneder og sier mamma, namnam, tittitt, bø, ball, nei og noen ord til. Namnam og tittitt var det første hun sa, da hun var rundt 8 måneder. Mens niesen min, som er 15 måneder, ikke sier et ord. Bare pa-pa-pa-pa-pa.. Så barn er forskjellige Regner med at det plutselig eksploderer for niesen min, hun er en undrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 6. desember 2011 #6 Del Skrevet 6. desember 2011 Jøss. Hadde ikke ventet at det skulle komme enda jeg... det var liksom ingen tvil, hun så rett på meg og så "mmamma". Ellers sier hun bare dadadadada og bleiblei, hun har aldri uttalt m før i det hele tatt. Hun har ikke sagt noe etterpå da, så det er sikkert lenge til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå