Gå til innhold

Kongerøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Hvordan forhindre at den brenner seg helt fast?

Hver jul har jeg alltid kongerøkelse for den gode lukta, og hver januar så må jeg knekke opp og nesten ødelegge røkelseskaret mitt for å få det løst igjen.

Skrevet

Legg den på et lite stykke aluminiumsfolie.

Gjest Consensio
Skrevet

Godt tips.

Da må jeg få kjøpt det i morgen :)

Skrevet

Noen andre her som føler at det nesten ikke kommer noe lukt av kongerøkelsen i år? :sjenert:

Skrevet

Noen andre her som føler at det nesten ikke kommer noe lukt av kongerøkelsen i år? :sjenert:

Tett nese?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller vann i i røkelseskrukken jeg og så putter kongerøkelse oppi der igjen. Det brenner ikke fast og det lukter like mye som vanlig:)

Skrevet

Noen som vet hvor man finner den kongerøkelsen som ligner på små kuler i litt forskjellige farger, og ikke den som ser ut som sånn potpurri?...hvis dere skjønner hva jeg mener? :klo: Den ble solgt på apoteket for noen år siden, men har ikke sett det i det siste... Synes den lukter litt mildere enn den andre typen :)

Skrevet

Noen som vet hvor man finner den kongerøkelsen som ligner på små kuler i litt forskjellige farger, og ikke den som ser ut som sånn potpurri?...hvis dere skjønner hva jeg mener? :klo: Den ble solgt på apoteket for noen år siden, men har ikke sett det i det siste... Synes den lukter litt mildere enn den andre typen :)

Jeg fant en gammel boks av den typen du mener (tror det må være den du mener) og den var kjøpå på Christiania Glasmagasin. Boksen er ganske liten, og røkelsen ser nesten ut som små steiner.

Enig med deg, den lukter veldig godt.

Gjest Consensio
Skrevet

Slike selger de på Meny butikken her.

Jeg derimot finner ikke den typen som ser ut som potpurri :fnise:

Gjest Consensio
Skrevet

Aluminiumsfolie ser ut til å fungere greit forresten :)

Vann ville jeg ikke prøve da jeg bare har de som ser ut som kuler, og med vann så vil de nok svelle og bare bli "søle"

Skrevet (endret)

He he, den potpurri typen har de på Vitus apotekene har jeg sett..

Og takk Brunhilde, tror jeg må en tur på glassmagasinet :happy:

Så deilig det er når folk skjønner hva jeg mener selv om jeg forklarer det som "sånne som ligner på kuler" :smilorange:

Har ikke Meny her hvor jeg bor....av en eller annen merkelig grunn egentlig, er jo ikke akkurat bygda..jaja :klo:

Endret av bobbi
Skrevet

Kvar kjøper ein den røykelsesdingsen? Røykelsen kjøper ein på apoteket?

Gjest Consensio
Skrevet

Røkelseskaret kan man kjøpe på nett eller i diverse interiørbutikker, alternativbutikker osv osv

Røkelsen kan man kjøpe som regel på samme stedene, men kongerøkelse kan man også kjøpe på diverse matbutikker og apoteker

Skrevet

Kongerøkelse? Hva er dette? God julelukt i huset?

Kjøpes på apotek?

Brennes i hva?

Skrevet

Ja! Føler det ikke blir noen forskjell om jeg bruker mye eller lite heller. Skal prøve med litt vann i, og se om det hjelper! :)

Gjest Consensio
Skrevet

Kongerøkelse? Hva er dette? God julelukt i huset?

Kjøpes på apotek?

Brennes i hva?

En røkelse. Akkurat som frankincense, vanilje, lavendel osv.

Tradisjon å bruke den rundt juletiden.

Den kan kjøpes på apotek ja, men de selger ikke all slags røkelse.

Brennes i røkelseskar

Skrevet

Jeg bryter opp biter av duftlyskubber, og har dermed en like godt luktende sak som varer i flere måneder før jeg må legge til litt mer duftlys og en klype røkelse.

Skrevet

Jeg bryter opp biter av duftlyskubber, og har dermed en like godt luktende sak som varer i flere måneder før jeg må legge til litt mer duftlys og en klype røkelse.

Blander du stearin med kongerøkelsen?

Skrevet

Blander du stearin med kongerøkelsen?

Ja, i skåla har jeg det som er til overs fra kubbelys, det smelter jo hver gang jeg tenner på lyset under skåla, og det lukter kongerøkelse i hele kåken - og ingen ting brenner seg fast.

Skrevet

Synes faktisk også at røkelsen i år lukter lite. Brukte opp en skvett fra i fjor, og den luktet mer enn den nye jeg kjøpte.

Det er sånn julestemning med kongerøkelse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...