Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

....er på vei inn i et forhold til en fantastisk mann.Jeg er virkelig forelsket; han har alt jeg har drømt om...MEN; jeg har i alle år laget meg en slags "mal" for drømmemannen min...og siden jeg er ganske høy; nesten 180, har jeg alltid sagt at han SKAL være høyere enn meg.... han jeg har møtt, er 177. jeg VET det er bagateller, men i mine øyne blir de cm. som et stort gap!

Hva synes dere? hvordan er det i forholdet deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg 167, han 170... Men på hæler blir jeg litt høyere. :blunke: :ler:

Du må nesten bare se på den "malen" din, om den kan endres eller ikke. Du vet sikkert selv innerst inne hvor viktig det er for deg om mannen er høyere enn deg eller ikke.

Skrevet

:ler: søstern min hadde også en slik "mal"! :ler:

Ho sa alltid at ho ALDRI skulle være sammen med noen som var lavere en seg (og da hun er ei ganske høy jente, så var ikke DET like lett bestandig... :lol: ).

men så kom det en lite kjekkas snikende gitt, og han klarte å erobre hjerte hennes før ho skjønte det sjøl, og da var det jo gjort!! :lol: Ikke stort å gjøre med høydeforskjell når man har funnet Mannen, og han er lavere!!

Dersom du virkelig mener dette er en mann/person du kan leve med og ha det godt med, som personer!! Så kommer du over høydeforskjellen tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min samboer er 4 cm kortere enn meg og (2 år yngre enn meg). Han vil ikke at jeg skal på med høye hæler på skoa, men det syns jeg er helt greit.

Jeg trodde med en gang vi ble sammen at folk kom til å stirre, snakke bak min rygg osv.

Men, dette har faktiskt ikke skjedd. Familie og venner syns ikke dette har noe å si og syns vi utgjør et fint par.

Min samboer er den perfekte mannen i mitt liv. Og, jeg ville aldri ha byttet ham ut pga høyden hans. Han er den jeg vil leve resten av mitt liv sammen med.

Så jeg håper at du gir forholdet en sjanse, og kaster alle de fordommene som du har ang. høyde. Tipper han er for god til det:-) Hev hodet og vis at du er stolt av typen din. Så tenker jeg alt ordner seg jeg.

Å du ta frem et målebånd 3/4 cm virker så mye mere oppi hodet mitt enn på målebåndet. Så jeg regner med at det er sånn for deg også.

Skrevet

Sambis er 173, jeg er 175! ALDRI vært no problem! GO FOR IT! Hvorfor skal man la et par cm 'den gale' veien hindre seg hvis alt annet stemmer som du sier....Funnet ut for lengst at det er umulig å gå etter forhåndsbestemte kriterier dom f eks høyde.....når du gang på gang faller for dem som ikke når opp...bokstavelig talt!!! :ler:

Skrevet

Kutt ut den malen din, det er bare tøys.

Det er ikke lett å finne en mann som man blir forelsket i, som er fantastisk å være sammen med, som er en du vil ha.

Og når man finner han, blir man varm om hjertet og klarer ikke å slutte å smile. Man får en følelse av å fly, man har illinger nedover ryggen og man er glad hele tiden. En fantastisk følelse. '

Jeg ville ikke bytta den følelsen mot noe, og du vil bytte den mot et par cm.???????Hvor dum går det ann å bli, du går jo glipp av så mye.

Skrevet

Hvis du virkelig er forelsket i denne mannen har jeg vanskelig for å forstå at usle 3 cm bekymrer deg. Selv er jeg også en høy jente med en kjæreste som er mer enn 3 cm lavere enn meg, men dette fort uviktig i og meg at jeg forelsket meg i han og ikke utseende/høyden hans. Hvorfor bry seg så mye om hva andre synes egentlig?

Jennifer

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at dette handler om centimeter. Kvinner som er høyere enn sine menn er nok redde for å bli sett på som lite kvinnelige, "sjefen i forholdet", maskuline, noen føler seg sikkert tykke og blubbete, redd for at folk skal tro at mannen hennes er en pusling uten ryggrad etc.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men jeg er glad for at min kjære er 1.96 :lol:

Skrevet

Jeg har også alltid hatt en slik mal.

Det skyldes et ønske om å ha mulighet til å være liten og bli beskyttet, ettersom jeg vanligvis er stor i forhold til mange andre (er 175).

Høyden er faktisk noe av det første jeg legger merke til, små gutter finner jeg ikke tiltrekkende.

Samboeren min er 185, og jeg ble kjempeglad da jeg oppdaget at han faktisk var høyere enn meg, selv om jeg hadde stilettheler.

Jeg datet en gutt for endel år siden som bare var knapt 180, må innrømme at jeg tenkte at han var for lav... (Nå ble det aldri noe mer av den historien, uten at høyden var årsak til det da)

Skrevet
Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men jeg er glad for at min kjære er 1.96 :lol:

Jeg og! Jeg elsker høye stillethæler, og med en mann som er kortere enn meg hadde jeg følt meg som en amazone. Ikke det at det er kjempeviktig å gå med høye hæler, da, men... Det er i hvert fall noe veldig mandig over å være så lang, som jeg setter pris på. Du kan si det sånn at det ikke er viktig for hvem jeg velger som livspartner, men at det er en fin bonus! Er du glad i ham, er du glad i ham. Så enkelt er det, centimeter eller ikke (eller noe sånt)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha brakt på det rene at selv om jeg er høyere enn min kjære er jeg hverken i tvil om hvem som er kvinnen og mannen i forholdet og jeg er heller ikke i tvil om hvem som ville passe på hvem hvis vi for eksempel ble forsøkt overfalt. Denne tråden er et godt bevis på at folk har fordommer om noe de egentlig kanskje ikke vet så mye om.

Jennifer - høy og feminin :wink:

Skrevet

Jennifer:

jeg håper du ikke siktet til mitt innlegg. Jeg mener ikke at menn som er korte er mindre mann i et forholt, eller at dama blir den mandige! Det er imidlertid en del av vår kultur at høy, sterk, muskuløs o.l er mandige trekk. Derfor føler jeg at min mann er litt ekstra mann for meg. Jeg går ikke rundt og tror at damer som er lengre enn mannen sin er den som må slå vekk evt overfallsmenn! Jeg har selv vært sammen med en som var kortere enn meg, og det var flott, det. Kjærligheten ser ikke på utseende :D

Skrevet

Loolaa,

Nei innlegget mitt var ikke spesielt myntet på deg. Det skal nok også tas forbehold for at det er en anelse overdrevet... :wink: Men sant er det uansett da.

Jennifer

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet
Denne tråden er et godt bevis på at folk har fordommer om noe de egentlig kanskje ikke vet så mye om.

Javel, da har du ikke forstått hva jeg mente hvertfall. Det jeg listet opp var noen forestillinger jeg tror noen kvinner kan ha, jeg sa da ikke at de var absolutt gjeldene for alle.

Skrevet

Er det bare meg eller falt ordet "noen" ut et par ganger i det forrige innlegget ditt India? :wink: I såfall så kan det kanskje være derfor jeg oppfattet innlegget ditt litt som om du hadde noen fordommer.

Fordommene finnes i allefall uansett der ute. Personlig mener jeg at kvinner som lar dette stoppe et forhold med en mann de hevder å være forelsket i, enten ikke er forelsket i det hele tatt, ellers så vil jeg tro de har veldig dårlig selvtillit hvis de ikke klarer å heve seg over hva andre måtte ha av fordommer, maler etc.

Jennifer

Skrevet

Slik mal har jeg også alltid hatt... men de gangene jeg har virkelig falt for en mann har han ikke vært så veldig mye høyere enn meg..... Så jeg har funnet ut at denne malen er bare tull!

Jeg er nå gift med en mann som kun er 3-4 cm høyere enn meg, så når jeg har høye hæler er vi ca like høy. Og det bryr meg ikke!!

Så er du virkelig forelsket i denne mannen skal høyden hans ikke bry deg!!!! :-)

Skrevet

Jeg er selv ganske høy, og jeg må ærlig si at jeg foretrekker gutter som er høyere enn meg. Hvorfor vet jeg ikke..

Heldigvis er kjæresten min så høy at jeg kan ha høye heler og enda være en del lavere.

Jeg vil gjerne legge til at hadde jeg truffet en som var lavere enn meg hadde ikke dette vært noen hindring.

Skrevet

Jeg tror det gjelder for mange at hvis de blir spurt om de i teorien vil ha en kjæreste som er høyere er lavere enn dem selv, svarer høyere. Men når det kommer til stykket, så betyr det ikke noe likevel.

Gjest GreenSky
Skrevet
....er på vei inn i et forhold til en fantastisk mann.Jeg er virkelig forelsket; han har alt jeg har drømt om...MEN; jeg har i alle år laget meg en slags "mal" for drømmemannen min...og siden jeg er ganske høy; nesten 180, har jeg alltid sagt at han SKAL være høyere enn meg.... han jeg har møtt, er 177. jeg VET det er bagateller, men i mine øyne blir de cm. som et stort gap!

Hva synes dere? hvordan er det i forholdet deres?

Hallo!!!! :x Du har møtt en fantastisk mann sier du. Og han er lavere enn deg. Ja, jeg synes det er en bagatell. Å gjøre dette til et problem, er å går for langt, synes jeg.

Dersom gapet blir for stort, så får du droppe fyren og finne deg en høyere en da! :o

Skrevet
Jeg tror det gjelder for mange at hvis de blir spurt om de i teorien vil ha en kjæreste som er høyere er lavere enn dem selv' date=' svarer høyere. Men når det kommer til stykket, så betyr det ikke noe likevel.[/quote']

Litt i samme stil om at mange menn hvis de ble spurt sikkert hadde foretrukket en storbrysta blondine, men ikke nødvendigvis ender opp med en av slagsen allikevel.

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...