Gå til innhold

Får ikke gave fordi jeg ikke har barn


Gjest Julie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 25 år og student. Har litt lite med penger til gaver i år. I forrige snakket jeg med broren min og svigerinna mi og spurte om det var greit for dem at jeg kun kjøper gaver til niesen min i år. Jeg vil heller gi henne 1 eller 2 fine gaver enn å gi ting til broren min svigerinnen min som blir lagt i et skap. De syntes det var en god ide, for de har alt de trenger, mens niesen min mangler litt leker og klær.

På slutten av samtalen sa de at de var veldig glad for at jeg hadde tatt opp dette fordi da slapp de å kjøpe gave til meg i år, og at de skulle begynne å gi gaver til mine barn når de en gang eventuelt kommer. Er det lov å være litt trist for dette? Eller er jeg for nærtagende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja , det er lov å bli skuffet !!! Før min svigerinne fikk barn , ga jeg julegaver til henne , jeg fikk barn først , hun gav til dem. I dag har vi begge barn , og gir gave til barna. Syntes det er litt smålig av din bror å ikke gi gave , du bruker tid og penger på hans familie , han kunne fint gitt noe tilbake! Min mening.....

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Nickless!

Min søster har ikke barn, og hun får gaver av oss. Ungene våre får gaver av henne. Den dagen hun får barn, vil det sikkert bli slik at det er barna hennes som får gaver, uten at jeg egentlig har tenkt på det.

Det er i hvert fall utenkelig for meg å ikke gi henne gave fordi hun ikke har barn (enda?). Skjønner deg godt TS!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig. Jeg har en bror som nærmer seg de 50 og ikke har barn. Han får fortsatt julegave av oss søsken. Er jo bare koselig det. Vi bruker ikke en haug med penger på det, men bruker gjerne litt ekstra tid på å finne noe vi vet han vil sette stor pris på. Så ja, jeg skjønner godt at du er lei deg, det har du lov til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar