AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er deltidhjelp, har før fått noen vakter i mnd \uka. men den siste tiden nå har jeg ikke fått noen vakter, mens andre har fått det. (de andre er også deltidshjelpere) men jeg blir bare ringt etter hvis noen av de bir syke. Jobber i omsorgsyrket. Hva skal jeg gjøre? har lyst og spørre sjefen om hvorfor jeg ikke får vakter, men tør ikke Hva ville dere ha gjort?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Sannsynligvis går det på at de andre har gjort en innsats som gjør at de ringes først. Kanskje har de jobbet lenger, kanskje sier de alltid ja (og da er det greiest å ringe dem først, selv om du sikkert også sier ja). Kanskje er det bare vane. Jeg ville ha gått til sjefen og sagt noe sånt som "jeg har jo ikke hatt så mange vakter i det siste, så jeg ville bare si fra at jeg veldig gjerne vil jobbe og at jeg er tilgjengelig hele uken/hele helga/alle kvelder. Du kan ringe når som helst". Så får du sannsynligvis en respons som forteller deg cirka hvor landet ligger, om det bare er tilfeldig eller om det ligger noe annet bak. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Hvis det er sjefen som leier inn, så vil jeg tro at det er som ab skisserer over. Hvis det er som hos oss, så er det vi som er i avdeling som må ringe inn folk i all hovedsak. Tror vi alle har forskjellige rutiner på hvem vi ringer. For å ta meg selv, jeg har en tendens til å alltid ringe den vikaren jeg helst ville jobbet med (kjemi og innsats) først, deretter hadde jeg ringt den som alltid sier ja (og som vi ser hele tiden), så hadde jeg sett ann hvilket personal som er på vakta det skal leies inn på og vurdert hvem som går godt overens med den. Vi har itillegg en uskreven og uoffisiell "svarteliste" blandt oss, som inneholder de som vi ikke ville latt være i nærheten av våres egne pårørende, de ringes til som siste utvei, men de gangene det har vært aktuellt så har vi endt opp med å beordre fast ansatte. Kan det være et sånt system hos dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå