Fantorangen Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Vurderer å invistere i nettbrett i julegave til meg selv i år, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for iPad eller Samsung sin. Noen som kan hjelpe meg? Slik jeg har forstått det, så kan man feks. ikke kjøre java på iPad, blir det et problem ved bruk av mail med vedlegg ol? Hva ville dere valgt? Prisen er jo nesten den samme når man kun skal ha WiFi og ikke 3G virker det som.
Cata Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Ikke veldig mye hjelp i meg er jeg redd. Jeg valgte iPad, men det er til en viss grad fordi jeg er "gift med apple" og har både mac og iPhone, så jeg ville dra fordel av iCloud på brettet også. Har prøvd Samsung litt på jobben, men da mest som nettleser. Den virker veldig grei den også og jeg har ikke opplevd noen problemer med den. Kan ikke se problemer med mail med vedlegg, men det kommer sikkert an på formatet til vedleggene. Til ære for deg så fisket jeg nå fram et par utgamle mail og åpnet dem, og iPad klarer i allfall både .pdf og .pps formatene uten problemer. Edit: Oppdaget merkelig trykkfeil Endret 4. desember 2011 av Cata
Fantorangen Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2011 Takk, takk. Jeg har iPhone og er veldig fornøyd med den. Men appel har jo sine begrensninger med sitt eget monopol på mye. Så jeg er derfor litt skeptisk :-p
Henkie Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Takk, takk. Jeg har iPhone og er veldig fornøyd med den. Men appel har jo sine begrensninger med sitt eget monopol på mye. Så jeg er derfor litt skeptisk :-p Dersom du opplever begrensningene og monopolet som et problem i det daglige med iphonen din, bør du kanskje vurdere Samsung. Hvis ikke hadde jeg gått for iPad. Den kjenner du igjen fra iPhone og de kommuniserer bra med iCloud
Fantorangen Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2011 Merker ikke til det i det daglige, men har lest om det når jeg har lest litt rundt iPad. Ønsker bare ikke å kjøpe noe som evt. har begrensninger.
Henkie Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Merker ikke til det i det daglige, men har lest om det når jeg har lest litt rundt iPad. Ønsker bare ikke å kjøpe noe som evt. har begrensninger. Dersom du ikke merker det i det daglige på telefonen vil det nok ikke bli noe problem på ipaden heller Det skrives og skrikes mye om Apples "naziregime" men for de fleste er dette ikke noe som helst problem
PRT Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Jeg har Samsung Galaxy Tab 8.9", som er en mer hendig størrelse. Hadde fortsatt valgt den om prisen på 8.9" og 10.1" var lik. Hvis du først skal ha 10.1 ville jeg helt klart skaffet meg Asus Eee Pad Transformer Prime som antagelig kommer i januar. Den er første nettbrett med Tegra 3. Som forgjengeren kommer den med tastatur som også øker batterikapasiteten. Endret 4. desember 2011 av PRT
Cata Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Dersom du ikke merker det i det daglige på telefonen vil det nok ikke bli noe problem på ipaden heller Det skrives og skrikes mye om Apples "naziregime" men for de fleste er dette ikke noe som helst problem Jeg er litt enig i dette. For meg er dingsene "bruksdingser" og jeg føler ikke trang til å mekke på maskinvare og allverdens stash. Jeg legger selvsagt inn apper når jeg finner noe jeg har bruk for/vil ha, men apper finnes jo både for Android og OS5 så det er ikke noe problem i det daglige. Tror det er lurt å tenke over "vil Applebegrensningene ha noen praktisk konsekvens for måte jeg bruker mine dingser på"? Er svaret "ja" så kjøper man selvsagt ikke Apple. Er svaret "nei" så er Apple like lurt eller dumt som andre dingser.
antibac Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Hadde valgt iPad, men det er også fordi jeg er "gift" med Apple, men Samsung Galaxy Tab er også VELDIG bra!
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Det blir spennende når Apple har full kontroll på mediedistribusjon... Forøvrig er tipset om ASUS over her så langt det beste i hele tråden Når det gjelder Aple og deres nazi-tendenser så enbefales følgende artikkel: http://gizmodo.com/5856443/apples-gestapo-chief-steps-down Vil vi støtte et selskap som anser det som sin rett å ransake private hjem på eget initiativ?
Fantorangen Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2011 Dumt spørsmål, men hva er iCloud?
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Dumt spørsmål, men hva er iCloud? Det er en tjeneste der du kan laste opp alle dine data, har ingen garantier for hva Apple (eller andre) gjør med dem, og er helt rettsløs om data skulle forsvinne eller bli lekket. Det er en tjeneste som har som formål å gjøre deg fullstendig avhengig av Apple produkter. Målet er å få ballegrep på deg som kunde. En praktisk tjeneste om en ikke tenker over konsekvenser mao.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Det er en tjeneste der du kan laste opp alle dine data, har ingen garantier for hva Apple (eller andre) gjør med dem, og er helt rettsløs om data skulle forsvinne eller bli lekket. Det er en tjeneste som har som formål å gjøre deg fullstendig avhengig av Apple produkter. Målet er å få ballegrep på deg som kunde. En praktisk tjeneste om en ikke tenker over konsekvenser mao. På samme måte som en exchangekontoo hos Microsoft, som nesten alle bedrifter i verden har, tenker du på?
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 På samme måte som en exchangekontoo hos Microsoft, som nesten alle bedrifter i verden har, tenker du på? Tenker du inhouse Exchange eller Office365?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Dumt spørsmål, men hva er iCloud? iCloud er en gratis tjeneste fra Apple, som tar backup og deler innholdet ditt ut på alle Apple enhetene dine. iCloud er mye mer enn en harddisk oppe i luften et sted. Det gjør at det går raskt og enkelt å få tilgang til praktisk talt alt på enhetene du bruker hver dag. iCloud oppbevarer automatisk innholdet ditt, slik at det alltid er tilgjengelig fra iPad, iPhone, iPod touch, Mac og PC. Slik får du tilgang til musikken din, appene dine, de nyeste bildene dine og mye mer fra en hvilken som helst enhet. Og e-post, kontakter og kalendere holdes oppdatert på alle enhetene. Ingen synkronisering kreves. Ingen administrering kreves. Det er rett og slett ingenting som kreves av deg. iCloud tar seg av alt. Det bare virker - akkurat slik du er vant med at produktene fra Apple gjør! Info hentet HER
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 iCloud er en gratis tjeneste fra Apple, som tar backup og deler innholdet ditt ut på alle Apple enhetene dine. iCloud er mye mer enn en harddisk oppe i luften et sted. Det gjør at det går raskt og enkelt å få tilgang til praktisk talt alt på enhetene du bruker hver dag. iCloud oppbevarer automatisk innholdet ditt, slik at det alltid er tilgjengelig fra iPad, iPhone, iPod touch, Mac og PC. Slik får du tilgang til musikken din, appene dine, de nyeste bildene dine og mye mer fra en hvilken som helst enhet. Og e-post, kontakter og kalendere holdes oppdatert på alle enhetene. Ingen synkronisering kreves. Ingen administrering kreves. Det er rett og slett ingenting som kreves av deg. iCloud tar seg av alt. Det bare virker - akkurat slik du er vant med at produktene fra Apple gjør! Info hentet HER Så lenge du har BARE Apple produkter og ikke bryr deg om Apple sin tjeneste skulle krasje. Krasjer Apple sin tjeneste har du INGEN rettigheter. Ei heller om det skulle lekke data fra Apple. Du har heller ingen råderett over hva Apple gjør med alle dine kontakter.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Tenker du inhouse Exchange eller Office365? Office365
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Office365 Ja... Vet du, jeg fatter og begriper ikke at en legger sine sensitive bedriftsdata ut i en slik tjeneste. Folk er skremmende naive rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå