Gå til innhold

Julekort med bilde av noens barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en masse randoms gir dere julekort av barn dere ikke har noe forhold til, så skjønner jeg at de går rett i boss. Men kaster dere julekort fra venner og familie..? Er ikke det ganske frekt og utrivelig av dere? Jeg blur glad for julekort og har de hengende oppe i jula i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Billedkort blir behandlet som alle andre julekort. De henger framme fra jeg får dem og til julepynten blir ryddet vekk.

Jeg synes det er veldig hyggelig å få billedkort av venners barn. Det er ikke alle barna jeg ser hvert år (fordi man treffer foreldrene mest i barnfrie sammenhenger), men det er koselig å se hvordan de vokser og blir mer eller mindre like opphavet.

Etter jul havner kortene som regel i en skuff på ubestemt tid inntil jeg rydder i skuffen og kaster de fleste. Billedkortene fra de aller nærmeste blir tatt vare på, men jeg setter dem verken i album eller henger dem på veggen.

Ser ikke helt argumentet med at man ikke kan kaste billedkort pga kostnaden, da alle julekort koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Vi henger dem opp når vi får dem og tar dem ned etter jul, vi sparer dem også i en egen eske for slike ting, jeg synes også det er koselig å se forandringer gjennom årene. Jeg synes det er merkelig hvis noen kaster julekortene våre rett i søpla fordi det er barnebilder på dem, men jeg tror oppriktig talt at det ikke er mange av disse på vår julekortliste. Jeg ser på det som normalt å beholde julekortene til over jul og jeg regner med at da havner mange av julekortene med ”gullungene” i søpla. Det er selvfølgelig helt greit, jeg har ingen forventning om at folk skal ta vare på dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig å få julekort med familiebilder på. Skjønner ikke at det skal være mindre koselig det, enn å få et kort med en dompap f.eks. for de på bildet har jeg jo antagelig et forhold til, i motsetningen til en tilfeldig dompap :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo greit nok, når man ikke tar vare på dem er det jo litt hipp som happ ;)

Jeg har en korktavle jeg henger opp kort på. Etter hvert som det blir fullt blir de gamle lagt i en skuff, og titta på av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er helt greit,men de går i søpla etter jul...

Det jeg ikke syntes er greit er disse evinnelige julebrev/skrytebrev folk jeg knapt kjenner, sender til meg. Hva er det som gjør at folk tror jeg bryr meg om å lese om de fantastiske barna og foreldrene i familien hansen som egentlig bare er en kollega jeg er på hils med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Vi får ikke så veldig mange, siden det er få av våre venner som har barn ennå, men får da noen, og de henges alltid opp på kjøleskapet og blir der til jula er over, så tas de vare på i en eske i boden. Samme gjør mine foreldre, som får mange.

Jeg synes det er veldig koselig å få bilder av andres unger, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vare på både bildekort og vanlige- ikke bare i jula, men bestandig. Har en svær skuff med kort som sikkert går 15 år tilbake. Syns det er ekstra koselig å få med bilder på.

For noen år siden pleide jeg og søstera mi å sende ut julekort med bilde av oss og hesten min på, alle tre med nisselue, hehe!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster alt av sånn drit. Unødvendig plass

Hvis du kaster dem med en gang du får julekort synes jeg heller du skal gi beskjed til de som sender at du ikke ønsker julekort.Unødvendig for dem å kaste bort penger på deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist å høre om alle som kaster disse tingene.. Men så er jeg veldig ivrig på å samle på alt mulig ræl også da... :P

Nå får vi bare bildekort av nære venner og familie stort sett, så da er det jo kos å ta vare på bildene. Henger de opp på kjøleskapet, og etter jul går selve kortet i dunken mens bildet havner i esken jeg har til slikt. Bruker ofte disse bildene til scrapbooks og slikt som ejg lager i konfirmasjonsgave o.l til disse "barna" etterhvert som de vokser opp.

Kjære vene nå følte jeg meg gammel et øyeblikk. :P

Selv sender vi årlig julekort med de 2 kattene våre (kledd opp med nisseluer) til venner og familie. Er fullstendig klar over at de fleste kaster disse ganske raskt, men det gir ihvertfall et personlig preg på julehilsenen ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke jeg noen kort (er vel for ung, mine slektninger med barn tror vel ikke at jeg hadde satt pris på det), men når jeg forhåpentligvis en dag begynner å få, så skal de opp til pynt i juletida og i en dedikert boks eller et album etterpå. Er så glad i bilder, jeg. Hadde nok samlet på kort både fra nære og fjerne, for synes sånt er så morsomt å se tilbake på etter en tid har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du kaster dem med en gang du får julekort synes jeg heller du skal gi beskjed til de som sender at du ikke ønsker julekort.Unødvendig for dem å kaste bort penger på deg.

Hun kan gjerne slenge på at hun ser på det som "drit" også.. Hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig kos med julekort med bilder på. Sparer alle julekort til året etter, da kastes gjerne de vanlige kortene, mens bildekort (av nære kjenninger) gjerne tas vare på.

Jeg syntes det er helt greit,men de går i søpla etter jul...

Det jeg ikke syntes er greit er disse evinnelige julebrev/skrytebrev folk jeg knapt kjenner, sender til meg. Hva er det som gjør at folk tror jeg bryr meg om å lese om de fantastiske barna og foreldrene i familien hansen som egentlig bare er en kollega jeg er på hils med?

Skyld på folk som meg, jeg synes nemlig det er moro å lese sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster aldri bilder, om det er av barn eller ikke.

Selv tar jeg kunstfoto (selger noe, og har hatt utstilling). Pleier å lage pene julekort med foto hvert år. Kaster dere dette også? Da kjenner jeg at jeg blir litt lei meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...