Gå til innhold

Julekort med bilde av noens barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, hva synes vi om å få julekort med bilder av venner og slektningers barn? Sparer du på alle disse julekortene, eller går de rett i papirkurven?

Det koster jo litt for de som lager kortene, så om de går rett i søpla er jo det penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster ikke allverden å fremkalle bilder, enten kan en gjøre det selv hvis en har en brukbar printer og fotopapir. Ellers koster det rundt 2,- pr bilde å få de fremkalt hos en fotobutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer nok kun på kortene med tantebarnene mine på. Samler de opp og legger de i en stor ramme, og har rammen på veggen inne på arbeidsrommet. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig det, de ligger fremme i jula, så havner de i den store skuffen.

Men ser på generasjonen over meg (50+) at det er vanligere å ramme inn og sette frem slike bilder, eller i det minste sette dem i album.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke så altfor mange, så samler på de, men foreldrene mine får veldig mange hveret år, så de henger oppe sammen med julepynten, så blir noe spart på og noe kastet. Men de setter jo pris på de så lenge de henger oppe uansett, så de ser ikke på det som bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei som kastar korta med ein gong, gjer dei det med alle julekort, tru? Merkeleg praksis.

Eg har alle julekort eg får framme til eg ryddar inn julepynten ein gong i januar.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar vare på nær familie, kaster de mer perifere.

Noen som synes det er merkelig å kaste julekort - det synes ikke jeg. Jeg regner også med at de fleste julekortene jeg sender blir kastet, og det er helt greit. Jeg ser på julekort som en hilsen, man sier hei og ønsker god jul gjennom et kort, og når hilsningen er overbragt, er kortets funksjon for min del fullbyrdet, og kan gjerne ende i søpla, i allefall når jula er over. Jeg driver heller ikke å lagrer smser på telefonen til evig tid.

Hvis noen er spesielt forseggjorte, havner de i julepyntkassa og blir del av julepynten som jeg tar frem hvert år, man det er unntakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

De fra gode venner og slekt de putter jeg i fotoalbumet, og de fra folk jeg ikke har kontakt med egentlig, de havner i en skuff, og så blir de kanskje kastet sånn når jeg flytter eller har storrengjøring på sommeren eller noe sånt.

Jeg sender julekort med bikkja på til hele verden omtrent, regner med at de fleste kaster dem når jula er over, og det er greit for meg. Så lenge de smilte og syntes det var en hyggelig ting å få da de fikk det så er jo jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer på alle julekortene jeg får, bilder eller ei.. Men jeg syntes jo absolutt de med bilder er finest :rodmer:

Det er koselig å se i esken med julekort innimellom, og se hvordan venners barn har forandret seg oppgjennom årene...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg har en vegg med innrammede julekortbilder og etterhvert som jeg får nye settes det nyeste fremst i disse rammene. Jeg synes dette er koselig jeg. Bildene henger på veggen hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tykkjer ikkje det er merkeleg å kaste julekort, men å kaste dei med ein gong ein får dei, det tykkjer eg er rart. Eg hadde i alle fall droppa å sende julekort til folk som kasta det med ein gong. Då kunne eg like godt berre ringt/sendt SMS og sagt god jul.

Og er det slik at nokon kastar kort med bilete av ungar med tek vare på dei andre, blir det veldig spesielt...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Åh forresten, det kan godt hende jeg piller bildet av kortet og beholder bildet men kaster selve kortet når jula er over, for det er ikke alltid formatet på kortet passer i fotoalbumet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...