Gå til innhold

Jeg savner å ha katt :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg savner så sykt å ha katt, blir nesten litt smådeprimert av det. Jeg har vokst opp med å ha katter, men i det siste har vi flyttet rundt hele tiden av diverse grunner, og har ikke vært lov til å ha katt i leilighetene vi har bodd i, fram til nå, men nå skal jeg jo flytte IGJEN. Den forrige katten min stakk av, og jeg kan ærlig si at jeg har grått en del ganger etter det (jeg virker sikkert kjempe patetisk nå, haha). Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre, ingen leiligheter som leies ut som det er lov til å ha husdyr i, så jeg tror nok ikke at jeg kommer til å få en katt igjen, ever, noe som er trist. Jeg savner katten min som stakk av, den var nesten som en liten mini-meg, like lat, rar og oppmerksomhetssyk, som hatet å gå ut. Jeg savner at den alltid "jaktet" på fingrene mine når jeg skreiv på pc-en fordi den ville at jeg skulle kose med han, selvom det var sykt irriterende, og at han alltid skulle sove under dyna sammen med meg, og spoone (haha, tuller ikke, klikk for bevis)

Jeg måtte bare få ut litt tanker, beklager for at jeg kastet bort tiden din, men fint å kunne dele det med noen som kanskje forstår hva jeg føler.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår veldig godt følelsen av savn etter dyr. Har du ingen venner som har kattepuser du kan kose med/passe på? Eller hva med å ta en tur innom brakka på Dyrebeskyttelsen og se om du kan hjelpe til på noen måte? Jeg mener å huske at når jeg var på utkikk etter katt, kunne vi komme og kose med kattepusene som satt der. De trenger kos de også :)

Det er leiligheter som tillater husdyr; man må bare lete veldig godt. Jeg var sikkert på ti-femten visninger hvor det ikke var lov med katt. Det var egentlig ikke lov med husdyr i den nye leiligheten i kontrakten, men etter at de så lillepus endret de på kontrakten :rodmer:

Skrevet

Jeg forstår veldig godt følelsen av savn etter dyr. Har du ingen venner som har kattepuser du kan kose med/passe på? Eller hva med å ta en tur innom brakka på Dyrebeskyttelsen og se om du kan hjelpe til på noen måte? Jeg mener å huske at når jeg var på utkikk etter katt, kunne vi komme og kose med kattepusene som satt der. De trenger kos de også :)

Det er leiligheter som tillater husdyr; man må bare lete veldig godt. Jeg var sikkert på ti-femten visninger hvor det ikke var lov med katt. Det var egentlig ikke lov med husdyr i den nye leiligheten i kontrakten, men etter at de så lillepus endret de på kontrakten :rodmer:

Har i grunn ingen venner som har dyr, de fleste har bare hunder ): Og det var jo en ide, må bare finne ut hvor det er dyrebeskyttelse i nærheten der jeg bor :) Og hehe! aww, kan jo bare spørre når jeg skal på visning, skader ikke :) Men jeg skal flytte sammen med onkelen min, og tror han er allergisk :(

Skrevet

at han alltid skulle sove under dyna sammen med meg, og spoone (haha, tuller ikke, klikk for bevis)

Aw ! Søtt.

<3

Skjønner veldig godt hva du mener, men som sagt over, er bare å lete og lete, kanskje du kan flytte for deg selv istedet for å bo med onkelen din?

Skrevet

Kanskje du kan være fostermor for en katt som trenger et midlertidig hjem gjennom Dyrebeskyttelsen?

Ellers så kan du gjerne få låne katten min av og til :) Hun spooner ikke, men når hun blir veldig ensom midt på natten, kommer hun og legger seg helt inntil halsen min og maler meg inn i øret ... Litt slitsomt, men herregud så søtt!

• Liker 2
Skrevet

Har i grunn ingen venner som har dyr, de fleste har bare hunder ): Og det var jo en ide, må bare finne ut hvor det er dyrebeskyttelse i nærheten der jeg bor :) Og hehe! aww, kan jo bare spørre når jeg skal på visning, skader ikke :) Men jeg skal flytte sammen med onkelen min, og tror han er allergisk :(

Som noen foreslo, så kan du jo flytte for deg selv? I hvertfall er det viktig å understreke for utleier hva det vil si å ha katt i leilighet/hus. Mange er av den oppfatning at huset blir rasert, vegger og møbler ødelagt, leiligheten tisset ned og alle mulige scenarioer.

Håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Som noen foreslo, så kan du jo flytte for deg selv? I hvertfall er det viktig å understreke for utleier hva det vil si å ha katt i leilighet/hus. Mange er av den oppfatning at huset blir rasert, vegger og møbler ødelagt, leiligheten tisset ned og alle mulige scenarioer.

Håper det ordner seg for deg :)

Men det er veldig dyrt å bo alene i Oslo :/ Og hehe, sant, jeg har alltid fått kattene mine til å bli renslige, har aldri vært noe problem i grunn. Og takk :)

Skrevet

Men det er veldig dyrt å bo alene i Oslo :/ Og hehe, sant, jeg har alltid fått kattene mine til å bli renslige, har aldri vært noe problem i grunn. Og takk :)

Skjønner godt at du savner å ha katt :klemmer:

Kattunger bør jo være renslige lenge før de er leveringsklare (hvilket de er når de er minst 12 uker gamle). Kullet jeg har nå brukte sandkasse før de var fire uker gamle, nå er de 12 uker, og her har det ikke vært et eneste uhell:)

har katten et skikkelig klorestativ holder den seg gjerne til det, og dropper kloring på møbler og tapeter.

Om du skaffer deg katt, så ville jeg hatt innekatt siden du bor i Oslo. Kastrer den selv om den bare skal være inne, da slipper du at den markerer når den blir kjønnsmoden.

Og bruker du skikkelig kattesand, og tar ut klumper to ganger om dagen så lukter det heller ikke katt i huset... Jeg har flere stykker, og folk som kommer hit lurer på hvorfor det IKKE lukter katt med såpass mange katter:)

Også spørs det jo selvfølgelig på om din onkel er allergisk eller "allergisk". Noen raser er mer allergivennlige enn andre. Noen reagerer på et enzym som er i kattespytt, andre på flass fra huden eller kattehår.

Det finnes et eller annet man kan vaske pelsen med, som skal hjelpe på allergi. Og en allergiker trenger jo ikke å gni pusen i ansiktet da... Jeg er allergisk mot en masse, og spiser allergipiller året rundt. Har ikke sjekka om jeg er allergisk mot katt, men reagerer på husstøv, pollen, høy osv. Men siden jeg allerede spiste piller så tok jeg sjansen på å skaffe katt, og jeg har ikke blitt npe verre i hvertfall:) Uansett, så lenge jeg kan puste uten respirator så blir kattene her, de er en utrolig viktig del av livet mitt. Spesielt siden jeg drar mye på utstillinger og har fått mange nye venner pga det, og fordi jeg har starta som oppdretter, og det er så utrolig moro (og temmelig dyrt!) Hehe, hva var det egentlig jeg brukte tiden, og pengene mine på før jeg fikk katter tro?

Håper det ordner seg med katt for deg etterhvert:) Og hvis ikke så er det et kjempetips å melde seg som frivillig som noen over her skrev. Regner med at Dyrebeskyttelsen, FOD osv alltid har bruk for ekstra hjelp...

Skrevet

Skjónner at du savner á ha katt. Jeg er ogsá oppvokst med á ha katt, og de er virkelig fine dyr á ha. Ná har vi hund, og vi er veldig glad i hunden vár. Men jeg er fortsatt like glad i katter ogsá.

Mange mener at de som har hund hater katter, og de som har katt hater hunder. Haha! Men jeg er ná veldig glad i begge to, báde hunder og katter. De er ná veldig fine dyr á ha, sjólv om det kreves mye mer tid og arbeid med á ha en hund enn det gjór med á ha en katt.

Jeg háper at du fár muligheten til á fá deg en ny katt snart. :goodbye:

Skrevet

Jeg savnet også helt ekstremt å ha katt da jeg flyttet til byen i høst for å gå på skole. Så sluttet jeg på skolen og flyttet hjem igjen (ikke pga kattene altså). Den ene katten min er nærmest avhengig av meg, og skal alltid spoone... Haha!

Vi har forresten en valp også, elsker dyrene mine :)

Skrevet

Aww... Hva slags type hund er valpen din da? :)

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg kjenner veldog godt det savnet du har! Jeg har vokst opp med katt, og da jeg flyttet hjemmefra var vi så heldige å få leilighet der det var lov med katt. Vi fant først en, men hun forsvant - sannsynligvis grevling eller ørn. En uke etter fant vi en hjemløs katt som hadde gått ute i 26 minus, så vi tok ham inn. I sommer forsvant han også - lurer på om noen samler på katter her.. Uansett, jeg kjenner savnet så det gjør vondt i magen - ofte. Det hender jeg får tårer i øynene når vi kjører forbi der vi fant ham, og når jeg tenker på dem (som nå).

Jeg ønsker meg ingenting mer enn å få en katt igjen, til å ha selskapet, kosen og noe morsomt i hverdagen. De har jo alltid noe snålt for seg :rodmer:

Men jeg tør ikke ha katt der vi bor lenger, så vi må vente til vi får spart opp til å kjøpe hus.. Skulle sååå gjerne hatt katt - nå.. Men jeg vil vente til vi har en plass med mye, trygg, løpeplass og god plass inne - uten skumle naboer og trafikkerte veier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...