AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hadde noen stearinlys på peisen som smeltet ut over hele greia. Det brant ganske heftig i veggene inni peisen, det drev å blusset opp igjen også etter at jeg klarte å kvele flammen. Nå er peisen dekket med et tynt lag stearin både inni og utenpå. Hva gjør jeg?
vaniljepiken Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Skrape det bort, og tørke bort resten med veldig varmt vann.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Takk for svar Men hva gjør jeg med det inni ovnen? Der er det jo fullt i aske, så det blir litt vanskelig å tørke med vann der inne.. I tillegg så har det rent stearin ned i "ventilen" på toppen, og der kommer jeg ikke til, så det kommer til å smelte når jeg fyrer i peisen...
vaniljepiken Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Fyr opp ovnen skikkelig slik at det smelter/ brenner bort, det er den eneste måten å bli kvitt det på. Hvis ikke så må du plukke den ifra hverandre og rense hver del, men det frister vel ikke så veldig mye?! Lykke til...
Bellamy Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Du kan jo også tømme ovnen for aske, før du skraper og vasker litt forsiktig inni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå