Gå til innhold

2-mannsrom, men fem personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overhørte en diskusjon på bussen i dag, noe som fikk meg til å tenke på om det er noen regler rundt dette. Det var noen gutter som snakket om russetiden hvor de snakket om å bestille ett 2-mannsrom, men at alle fem kameratene skulle bo på det rommet siden de bare skulle bruke rommet til powernaps og dusje. Mitt spørsmål er rett og slett om dette er lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke lov nei, men sikkert ganske vanskelig for hotellene å kontrollere.

Skrevet

Det er ikke lov om de kun betaler for 2 personer. Betaler de derimot for alle 5 er det fullt lovlig.

Skrevet

Hotellet har som regel ikke lov til å la det bo flere på rommet enn oppgitt antall på grunn av brannsikkerhet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet som resepsjonist og hver sommer ble flere av twinbed-rommene gjort om til 4 og 5 manns rom. Er dette brudd på brannsikkerheten da?

Skrevet

Jeg har jobbet som resepsjonist og hver sommer ble flere av twinbed-rommene gjort om til 4 og 5 manns rom. Er dette brudd på brannsikkerheten da?

Jeg skrev "som regel", for å forhåpentligvis unngå svar som dette. Hvordan skal jeg kunne vite om dere bryter brannforeskriftene? Du skjønner vel også at det er litt forskjell på den situasjonen du beskriver, og den som TS beskriver. Dere endrer romkapasiteten "med overlegg", det er ikke sånn at dere blir ført bak lyset av gjestene, eller at en av resepsjonistene deres tar en spansk en. Hvis det begynner å brenne på hotellet deres vil dere vite med ganske god nøyaktighet hvor mange som befinner seg på hotellet (og dermed også hvor mange som har kommet seg ut i live), like god oversikt har man ikke hvis man er tilbøyelig til å overskride romkapasiteten i hytt og gevær.

Jeg skrev heller aldri at det alltid er et brudd på brannsikkerheten, det avhenger jo av hotellets brannforeskrifter, og rommets størrelse.

• Liker 1
Skrevet

På de aller fleste hotel er det ikke lov å ha flere gjester i et rom enn antall senger.

Unntaket er vel f.eks barn som sover i foreldrenes seng.

Hotellene er pliktig til å kunne redegjöre for antall gjester ved f.eks brann.Men på store hoteller kan dette selvsagt väre vanskelig for personalet å ha full kontroll på iblant.

Skrevet

Jeg vet om et par stykker som har gjort dette, men bare med en ekstra person (slik at de ble tre stykker på rommet med to senger). Hvis de skulle bli oppdaget blir nok det ingen straff. Det er vanskelig for et hotell å skulle ha oversikt over dette uansett. I tillegg er det jo ganske vanlig at flere personer møtes på et rom hvis de er flere som reiser sammen, så.. Hotellet går da heller ikke på kontroll i løpet av natten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...