Gjest gjest_nina Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 hei jeg er en 13 år gammel jente som oppdaget noe grusomt i går kveld. Jeg var hjemme hos en venninne som jeg skulle overnatte hos, men det skjedde noe som gjorde at jeg måtte gå hjem. Idet jeg kom inn døra hørte jeg kysselyder, noe som var rart siden mamma var på forretningsreise og jeg er alenebarn, og når jeg gikk inn i stua så jeg pappa kline med en annen dame! Idet han så jeg sto der, fikk han helt panikk og kastet den ukjente kvinnen ut av huset. Han ba meg om å ikke si noe til mamma, og at han hadde gjort en stor feil og han ønsket han aldri hadde gjort det, jeg sa at jeg ikke skulle si det fordi jeg er så glad i han og vil ikke at han og mamma skal skilles. Mamma kommer hjem i morgen og jeg vet ikke om jeg klarer å skjule dette for henne. Jeg syns hun fortjener å vite det, men jeg er redd for at de skal skilles og at jeg må flytte fra huset jeg vokste opp i, og velge mellom hvem av foreldrene mine jeg vil bo hos. Jeg vet at de meste av dere kommer til å si at jeg må si det til henne, men jeg er bare så redd for at familien kommer til å splittes, hadde også satt pris på om noen skilsmissebarn kan fortelle om hvordan de taklet at foreldrene skulle skilles. setter stor pris på svar.
Linvei Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Hei Dette var ikke kjekt å lese. Jeg synes du skal snakke med pappaen din og fortelle at du ikke synes at det er rettferdig at du skal måtte gå å holde på denne store hemmeligheten. Du kan jo si at du hadde satt stor pris på om han hadde fortalt det selv. Det er lettere for mamma og tilgi dersom hun blir fortalt av riktig person. Lykke til, å håper det ordner seg for deg og din familie! 3
Frk Johansen Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Hva med å ta en skikkelig prat med din far og fortell han at du synes dette er vanskelig. Du burde slippe å fortelle dette til din mor, det burde i så fall han gjøre og da spørs det jo hvordan hun reagerer om de blir skilt eller klarer å ri det av. Å være skilsmissebarn er ikke alltd så kult, men å bære på en hemmelighet for din far er jeg redd kan tære for mye på deg. Ønsker deg bare masse lykke til!
altflyter Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Snakk med din far. Det er uansvarlig og dårlig gjort av ham å gi deg et slikt ansvar. Si at du ikke klarer å holde den hemmeligheten. Det er ikke riktig ovenfor noen. Spør ham hva han ville gjort om han var i din situasjon. 1
Gabler Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Synes veldig synd på deg, det er virkelig ikke ditt ansvar å rydde opp i alt dette. Det aller beste hadde nok kanskje vært om du hadde sagt til din far at han får si det selv, hvis ikke sier du det. Jeg skjønner at det kan være forferdelig vanskelig, tro meg, jeg har blitt stilt opp imot mine foreldre selv tidligere, men jeg synes din mor har rett til å vite det. Mine foreldre skilte seg da jeg var 11 år, så vet hvordan det er. Det er hardt, men overkommelig. Hvis dine foreldre ikke har det bra sammen, må du heller tenke at det er bedre at de ikke bor sammen. Men ikke tenk på dette enda, det er ikke ditt ansvar. Du er et barn og skal ikke ha et slik ansvar. Lykke til, vær sterk
Hipphurra Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Hvis det er vanskelig å snakke direkte med faren din, hadde jeg skrevet et brevet. Det er ofte lettere å få sagt akkurat det man vil uten å nøle, eller trekke seg halvveis i budskapet! Lykke til! Dette er noe din far bør ha dårlig samvittighet for, og ikke du!
Gjest gjest_nina Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 takk for svar, Jeg ser at dere mener mamma bør vite det og sier at det ikke er mitt ansvar, men mamma og pappa krangler hver uke. De skriker og banner slik at hele huset rister, og har hvert nær på å skille seg flere ganger, men de har ikke fordi de elsker hverandre for høyt, men hvis mamma får vite om dette kommer hun sikkert ikke til å elske han lenger og har ingen grunn for å ikke skille seg fra pappa. Det er bare det at hvis ekteskapet slutter på grunn av dette kommer de nok til å hate hverandre, kanskje de hater hverandre så mye at de aldri vil se hverandre igjen, og kanskje bare en av dem kan komme på skoleavslutninger og på konfirmasjonen min. Er også redd for å få steforeldre. På grunn av at min far og mor krangler hver uke har jeg gråtet meg i søvn mange ganger, og de har sagt til meg at de skal skilles, men har heldigvis ombestemt seg dagen etterpå. Tanken på å oppleve denne smerten igjen er skremmende, og å vite at de ikke kommer til å ombestemme seg denne gangen
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 takk for svar, Jeg ser at dere mener mamma bør vite det og sier at det ikke er mitt ansvar, men mamma og pappa krangler hver uke. De skriker og banner slik at hele huset rister, og har hvert nær på å skille seg flere ganger, men de har ikke fordi de elsker hverandre for høyt, men hvis mamma får vite om dette kommer hun sikkert ikke til å elske han lenger og har ingen grunn for å ikke skille seg fra pappa. Det er bare det at hvis ekteskapet slutter på grunn av dette kommer de nok til å hate hverandre, kanskje de hater hverandre så mye at de aldri vil se hverandre igjen, og kanskje bare en av dem kan komme på skoleavslutninger og på konfirmasjonen min. Er også redd for å få steforeldre. På grunn av at min far og mor krangler hver uke har jeg gråtet meg i søvn mange ganger, og de har sagt til meg at de skal skilles, men har heldigvis ombestemt seg dagen etterpå. Tanken på å oppleve denne smerten igjen er skremmende, og å vite at de ikke kommer til å ombestemme seg denne gangen kjære deg, det er veldig trist å høre om det du går gjennom, men det kan godt vær at det er bra for deg hvis dine foreldre skilles så slipper du all kranglingen. Husk at halvparten av norges barn går gjennom skilsmisse, så du har sannsynligvis noen i klassen som har gått gjennom dette som du kan snakke med
Gjest linda Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Hei! Leit å høre om dette.. jeg har skilte foreldre.. de skilte seg da jeg var rundt 10-11 år gammel. De ville prøve igjen å bli sammen igjen etter ca 2 år, og det gikk ganske bra. de bodde på hver sin plass.. etter ca et år de hadde vært sammen igjen var jeg 13-14 år gammel så fant mamma ut at pappa var utro mot henne.. livet mitt har vært et helvette, men det er overkommelig.. just face it! Livet er hardt for alle.. noen riktignok mer enn andre... man må bare gjøre det beste ut av det... etter at mamma fant ut om pappa som var utro har ting blitt totalt forandret... beklager om jeg har skremt deg med dette... men noen ganger er livet sånn, men livet går seg alltid til.. Jeg beklager også skrivefeil og andre feil.. men jeg skriver med mobilen og autokorrect... uansett- lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå