magolia Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 Jeg trenger tips til en ny type salat, noe som vil dele sin favoritt?
jordbær Skrevet 16. desember 2003 #2 Skrevet 16. desember 2003 Jeg bruker alltid isbergsalat og evt ruccola sammen. Tips: Rødløk Isbergsalat Ruccola Sprøstekt bacon Kyllingfilèt Kurtonger NAM! :D
Gjest Ethereal Skrevet 16. desember 2003 #3 Skrevet 16. desember 2003 For å utvide jordbærs forslag: Ruccola rød løk gul paprika i tynne ringer cherrytomater små biter av stekt kylling tørrstekt sjampinjong sprøstekt bacon Dryss over ristede pinjekjerner og lag en dressing av olje, eddik og pesto.
smile Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 Min svigermors pastasalat er bare best (men det var kanskje ikke pastasalat du ville ha?...) Her er den uansett 1 beger med rømme blandes med 4 ss masjones og 2 båter hvitløk. hakk opp: 1 paprika 3 stilker stangselleri 1/2 agurk 3 tomater og kok en liten mengde pastaskruer. Bland allt dette sammen og ha i reker og evt. krepsehaler på slutten. Dette er supergodt!!! Serveres med loff og gjerne et glass hvitvin!
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2003 #5 Skrevet 16. desember 2003 Pastasalat pasta (gjerne skjell) Kylling - ferdig grillet - renskes i biter Agurk Purreløk Paprika(Forskjellige farger) Div. grønnsaker etter smak...(kommer ikke på mer) Dressing en god del rømme en god del majones en meget god del karri (de norske typene er milde, kjør på!) bland dette i hop, og så inn i salaten. Så litt ekstra til servering: Ta noen store salatblad som du legger ved på tallerkenen (Husk bare for Guds skyll å holde deg unna kinasalaten - den er designet og produsert i helvete veit du....) Dette er for at det skal se profft ut - kutt noen båter med tomat og legg ved siden av også hvis du skal imponere gjester... Men så kommer det viktige: Litt olje i ei steikepanne, fres hvitløk samtidig som du rister noen loffskiver i panna samtidig - slik at de blir gyldne og fine (Skrap av de brente restene av hvitløk - du trenger ikke dem) Dette serverer du ved siden - kall dem gjerne for Bruschetta hvis du er i det humøret. Så for "le grande finale" Steik baconterninger slik at de blir godt brune - nesten svidd... Spre disse over salaten rett før serervering - det blir best hvis akkurat denne delen er varm - men det er ikke nødvendig.. Til slutt kan du legge en kvast med noe grønt på toppen bare for å vise at du er en helsefrik (ikke nevn innholdet i dressingen hvis du har noen hysterisk slankere på besøk) Anyways.... mengde? det finner du ut av Bon apetitt!
chimp Skrevet 16. desember 2003 #6 Skrevet 16. desember 2003 Her er min middagssalat: salat av en el annen type tomat slangeagurk paprika, helst orange for fargevariasjonens skyld 1 liten boks maiskorn litt rødløk 2 dl små makaronirør kokes og skylles i kaldt vann 1 grillkylling skjæres i biter (el velg evt skinketerninger) gulost i terninger Alt blandes! Serveres m rømmedressing/hvitløkdressing/Créme Fraiche el hva du liker best samt godt brød og smør!
Gjest Lea Skrevet 16. desember 2003 #7 Skrevet 16. desember 2003 Jeg liker best ruccolasalat blandet med en annen type salat. Masse basilikum, hlave ringer med vårløk, rødløk og/eller purreløk, og tomater. Rister sammen olivenolje og balsamico som helles over. Selv er jeg glad i litt "grov" salat, som er revet i store biter. Det kjedeligste jeg vet er finkuttet salat med små biter av paprika, slangeagurk og tomater.
-Fisken- Skrevet 16. desember 2003 #8 Skrevet 16. desember 2003 Jeg liker best ruccolasalat blandet med en annen type salat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå