Gå til innhold

hvorfor vokser ikke håret mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i juni klippet jeg og farget håret mitt, og det er nå 6 mnd siden. jeg har fått 6 cm ettervekst. Det eneste som er rart er at det ikke har vokst noe i lengde!!! det er sant! jeg har bilder fra når jeg kom hjem fra frisøren bakfra, og fra i dag. det er kansje to cm forsjell, men jeg har tre ganger så lang ettervekst!

vet noen hvorfor? er det mulig at håret stopper i lengde men fortsetter til å få natulig farge?

hilsen opgitt 17 åring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuppene dine knekker. Logisk.

• Liker 3
Skrevet

Har du noen gang hatt lengre hår enn det du har nå da? Noen får bare ikke lengre hår enn det de har dessverre.

Skrevet

har aldri hatt lengere nei... tivler på at tuppene knekker når jeg ikke har splittede tupper. er nøye med å bruke hårkur, OG bruke varmebeskyttende...

Gjest Cosette
Skrevet

Hvis det ikke er splittede tupper som er problemet, så er nok årsaken at ditt hårs syklus umuliggjør lengre hår enn det du har. Noen kan få hår ned til korsryggen uten problemer, andre opplever at hårstråene har kortere levetid og derfor faller ut før håret blir skikkelig langt.

Skrevet

betyr det at jeg aldri får lengere hår? :OOO :(:(:(:(:(:( herregud... :(

Gjest Cosette
Skrevet

Hårsyklus er genetikk, så du må nok akseptere det håret du har og gjøre det beste ut av det. Du kan jo trøste deg med at de fleste ansikter kler aller best en halvlang frisyre av noe slag, ihvertfall etter fylte tredve.

Skrevet

Du skriver at du bruker varmebeskyttende. Betyr det at du ofte bruker rettetang? I såfall så gjør det at tuppene knekker av ja, samme hvor mye varmebeskyttende spray du bruker.

Jeg har tre venninner som bruker rettetang daglig, mens jeg selv aldri så mye som føner håret mitt engang. Jeg har hår til litt nedenfor bh-stroppen og det blir fort lenger også hvis jeg ikke klipper det. Venninnene mine får ikke lenger hår enn til rett nedenfor skuldrene før det knekker, fliser seg og ser ordentlig møllspist ut.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

det kan være flere årsaker til dette...

godt mulig håret ditt er i en hvilefase

eller

er du på slankekur? eller noen matvarer du ikke spiser?

for om du er det,så prioriterer ikke kroppen at håret skal vokse.

(om du får i det for få kalorier spesielt )

det er veldig veldig lurt å ta b-vitamin tilskudd!

da kan jeg faktisk garantere deg at håret vokser som bare rakkern!!

Endret av NozMonster
Skrevet

Du skriver at du bruker varmebeskyttende. Betyr det at du ofte bruker rettetang? I såfall så gjør det at tuppene knekker av ja, samme hvor mye varmebeskyttende spray du bruker.

Jeg har tre venninner som bruker rettetang daglig, mens jeg selv aldri så mye som føner håret mitt engang. Jeg har hår til litt nedenfor bh-stroppen og det blir fort lenger også hvis jeg ikke klipper det. Venninnene mine får ikke lenger hår enn til rett nedenfor skuldrene før det knekker, fliser seg og ser ordentlig møllspist ut.

Enig. Hvis man overdriver bruken av rettetang, eller andre varmeapparater, sliter det noe voldsomt på håret uansett hvor mye varmebeskyttende du måtte bruke. Jeg har selv ei venninne som bruker rettetang opptil flere ganger om dagen, til og med før hun legger seg, hun også klager over at håret aldri blir lenger enn skulderlengde, men det er jo ikke så fryktelig rart... Selv bruker jeg rettetang veldig sjelden, og føner bare håret hvis jeg skal ut og det er kjølig i lufta, vokser som ugress her..

Har hørt noe om at ølgjær kan være med på å få håret til å gro raskere, men jeg vet ikke nok om det til å kunne anbefale det.

Skrevet

bruker rettetang annenhver dag. kan ikke gå ut uten. har fryktelig dårlig selvtilitt, å eneste måten å få håret mitt til å se ok på er rettetang. om ikke er det alt for stort å noen plasser alt for bølgete å andre plasser nesten rett..

Skrevet

bruker rettetang annenhver dag. kan ikke gå ut uten. har fryktelig dårlig selvtilitt, å eneste måten å få håret mitt til å se ok på er rettetang. om ikke er det alt for stort å noen plasser alt for bølgete å andre plasser nesten rett..

Du kan vel klare deg uten rettetang i et år? Det hjelper ikke stort når du retter ut håret annenhver dag. Det er faktisk mye skade for håret. Det er vel slik at tuppene dine knekker av fordi du retter håret så mye at de blir helt tørre og ødelagte.

Skrevet

men jeg har jo nesten ikke noen splittede tupper...

Skrevet

Hårsyklus er genetikk, så du må nok akseptere det håret du har og gjøre det beste ut av det. Du kan jo trøste deg med at de fleste ansikter kler aller best en halvlang frisyre av noe slag, ihvertfall etter fylte tredve.

Ja, dete var sikkert en kjempetrøst for TS som er 17 år.

Utover det så er ikke hårsyklusens "genetikk" bevist på noen måte.

Skrevet

men jeg har jo nesten ikke noen splittede tupper...

Man må ikke ha splittede tupper får å miste dem.

Skrevet

åh, jeg er faktisk trist nå.. dette gjorde en vond dag værre..

Gjest Cosette
Skrevet

Ja, dete var sikkert en kjempetrøst for TS som er 17 år.

Utover det så er ikke hårsyklusens "genetikk" bevist på noen måte.

At gener ikke har noe å si for hårvekstens anagene fase? Jøss, da er du i så fall uenig med de fleste studier jeg har vært borti. Du mener at alle mennesker genetisk er i stand til å få hår ned til anklene, som enkelte har?

Og at halvlangt hår er kledelig for de fleste ansikter ikke er en trøst for TS? Jeg snakker ikke om en kjerringfrisyre a la nittitallets hallodamer i NRK her, jeg snakker om alt mellom boblengde til et stykke nedforbi skuldrene. Det er tross alt slikt hår de aller fleste norske kvinner har, og det finnes et vell av freshe frisyremuligheter innenfor de grensene.

Skrevet

At gener ikke har noe å si for hårvekstens anagene fase? Jøss, da er du i så fall uenig med de fleste studier jeg har vært borti. Du mener at alle mennesker genetisk er i stand til å få hår ned til anklene, som enkelte har?

Og at halvlangt hår er kledelig for de fleste ansikter ikke er en trøst for TS? Jeg snakker ikke om en kjerringfrisyre a la nittitallets hallodamer i NRK her, jeg snakker om alt mellom boblengde til et stykke nedforbi skuldrene. Det er tross alt slikt hår de aller fleste norske kvinner har, og det finnes et vell av freshe frisyremuligheter innenfor de grensene.

Ja, det er jo så mange som har hår ned til anklene. :ler:

Hårlengde er nok ikke genetisk bestemt, slik du så bestemt hevder. Beklager kjære deg, prøv igjen.

Resten av innlegget ditt har jeg slett ikke pratet om, og det oser av føleri. Du burde kanskje prøve å ikke tillegge andre mennesker ytringer de ikke har gitt uttrykk for.

Skrevet

Ølgjær fra helsekosten til 33 kr(?) I pulverform.. Smaker dritt men håret vokser, neglene blir sterkere og du får finere hud..

Er en egen Ølgjær tråd her inne..

Gjest Cosette
Skrevet

Ja, det er jo så mange som har hår ned til anklene. :ler:

Hårlengde er nok ikke genetisk bestemt, slik du så bestemt hevder. Beklager kjære deg, prøv igjen.

Resten av innlegget ditt har jeg slett ikke pratet om, og det oser av føleri. Du burde kanskje prøve å ikke tillegge andre mennesker ytringer de ikke har gitt uttrykk for.

Jeg vet ikke hva jeg har gjort deg (mistenker at du føler du har en "beef" med meg fra en annen tråd, og nå tar ut litt eder og galle som anonym i en temmelig uskyldig tråd om hår), og jeg ser heller ikke hvorfor i all verden du føler behov for å bruke hersketeknikker på denne måten? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...