Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Hei! Har satt opp en CV, men lurer litt på noe om fjoråret. Har skrevet utdanninger (grunnskole, vgs og nå høgskole da) Jeg ble ferdig på vgs våren 2010 og har hatt et jobb år siden da. Sommeren 2010 jobbet jeg på en fabrikk. Men så begynte jeg å studere men sluttet etter 3 uker og gikk lenge og leita etter jobb. Fikk jobb i butikk desember 2010 og var der til januar 2011. Men så fikk jeg jobb igjen på fabrikken i februar 2011 og var der tilogmed juli og begynte på høgskole i august. Så året 2010/2011 har vært litt fram og tilbake. Har i tillegg jobbet på den fabrikken i skoleferier i årene før og kommer til å gjøre det i ferier i år. Hvordan setter jeg det opp da? Ser sånn ca sånn her ut, men er jo veldig mye rot egentlig: feb 2011 – juli 2011: Fabrikk des 2010 – jan 2011: Butikk okt 2010 – okt 2010: Fabrikk juni 2010 – juli 2010: Fabrikk juni 2009 – juli 2009: Fabrikk juni 2008 – juli 2008: Avløser juli 2007 – juli 2007: Andre småjobber juni 2007 – juni 2007: Annen jobb i annen bedrift. mars 2007 – mars 2007: Liten jobb. Og må jeg ha med noe om at jeg begynte på skole høsten 2010 men sluttet etter 3 uker? er liksom noen hull i august, september, november 2010. (årene før gikk jeg jo på skole utenom sommermånedene. Håper noen kan hjelpe meg litt og bare spør om noe er uklart
Gjest finurlig Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Skriv som du har gjort med de andre, Juli 2009 til Juli 2011: Div fabrikkarbeid/småjobber/butikk, alt ettersom. Skriv navn på siste bedriften du jobba i.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Skriv som du har gjort med de andre, Juli 2009 til Juli 2011: Div fabrikkarbeid/småjobber/butikk, alt ettersom. Skriv navn på siste bedriften du jobba i. Altså sette opp måned for måned (der jeg har hatt en jobb i allefall) og skrive bakom hva jeg jobbet med? Eller mente du å skrive juli 2010 - juli 2011: *navn på de forskjellige jobbene*. (Altså hele jobbåret på en linje? Eller sette det opp sånn som det var i utgangspunktet, med info om hvor jeg jobbet i hvilken måned osv? Kjempesnilt at du orket å hjelpe meg
Knirke Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Jeg skriver aldri datoer eller måneder, men holder meg til årstall. Null hull! :gjeiper: F.eks: 2009-2011: Bedrift x 2007-2009: Bedrift Y Her kan jeg i teorien ha gått arbeidsledig fra 02. Januar til 30. Desember 2009, men det vises ikke. Det er skjeldent man blir bedt om å utdype på intervjuet, men blir man det skal man selvfølgelig si sannheten. Å samle flere småjobber i én bolk, slik finurlig foreslår, er også et godt råd! Husk at CV'ens oppgave er ene og alene å få deg på intervju. Fra det øyeblikket du møter opp skal du vinne arbeidsgiveren over med dine talegaver og vinnende personlighet
Gjest Iah Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Jeg skriver aldri datoer eller måneder, men holder meg til årstall. Null hull! :gjeiper: F.eks: 2009-2011: Bedrift x 2007-2009: Bedrift Y Her kan jeg i teorien ha gått arbeidsledig fra 02. Januar til 30. Desember 2009, men det vises ikke. Det er skjeldent man blir bedt om å utdype på intervjuet, men blir man det skal man selvfølgelig si sannheten. Å samle flere småjobber i én bolk, slik finurlig foreslår, er også et godt råd! Husk at CV'ens oppgave er ene og alene å få deg på intervju. Fra det øyeblikket du møter opp skal du vinne arbeidsgiveren over med dine talegaver og vinnende personlighet Nå er det jo ikke sjelden man blir bedt om attester, og da vil jo det kommer frem. Min CV er også satt opp på den måten som du beskriver, årstall-årstall. Synes det ser ryddigst ut på den måten.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Kanskje jeg også bare skal sette det opp år for år. Men skal jeg legge til at det har vært bare sommejobber de første årene? F.eks. i 2008? Eller skal jeg bare skrive 2008 og hvilken jobb det var, selv om det var bare 2 mnd egentlig?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Her var det jo mange "like" rader. Jeg forstår at man kanskje ønsker å være tydelig på hvilke perioder man har jobbet, men jeg ville fokusert på relevans. Tips: Trekk frem de siste jobbene du har hatt, de andre småjobbene lager du en felles rad for per kategori. F. eks 2009 - 2011 - Ulike butikkjobber innen ..... 2009 - 2011 - Ulike fabrikkjobber innen... Ja, den eneste ulempen er at man mister noe tidsinformasjon. Likevel er nok ikke de fleste ledere interessert i om du jobbet fra 1. juni eller første 1.juli hvis du skjønner hva jeg mener. Det er mer irriterende å lese gjentakende informasjon, og det blir vanskeligere å fa tak i essensen på din kjernekompetanse. Summerer man litt skaper man litt mer plass på CV'en for seg selv for det som virkelig er viktig. Eventuelt kan man også ha to cv'er, en som er summerisk med sammendrag og veldig kort og konsis, samt en detaljert cv. Jeg kjenner noen som har dette, og det fungerer visttnok veldig bra. Da kan de sende inn begge, så får intervjuer selv velge. Ofte velges den summeriske fordi det gjerne er veldig overfladisk i de innledende rundene i en ansettelsesprosess. Ofte har man ikke tid til å gå inn på detaljene, men må skape seg et raskt bilde av potensielle kandidaters kjernekmpetanse. Og da spiller ikke dato fra dato informasjon så veldig stor rolle.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Her var det jo mange "like" rader. Jeg forstår at man kanskje ønsker å være tydelig på hvilke perioder man har jobbet, men jeg ville fokusert på relevans. Tips: Trekk frem de siste jobbene du har hatt, de andre småjobbene lager du en felles rad for per kategori. F. eks 2009 - 2011 - Ulike butikkjobber innen ..... 2009 - 2011 - Ulike fabrikkjobber innen... Ja, den eneste ulempen er at man mister noe tidsinformasjon. Likevel er nok ikke de fleste ledere interessert i om du jobbet fra 1. juni eller første 1.juli hvis du skjønner hva jeg mener. Det er mer irriterende å lese gjentakende informasjon, og det blir vanskeligere å fa tak i essensen på din kjernekompetanse. Summerer man litt skaper man litt mer plass på CV'en for seg selv for det som virkelig er viktig. Eventuelt kan man også ha to cv'er, en som er summerisk med sammendrag og veldig kort og konsis, samt en detaljert cv. Jeg kjenner noen som har dette, og det fungerer visttnok veldig bra. Da kan de sende inn begge, så får intervjuer selv velge. Ofte velges den summeriske fordi det gjerne er veldig overfladisk i de innledende rundene i en ansettelsesprosess. Ofte har man ikke tid til å gå inn på detaljene, men må skape seg et raskt bilde av potensielle kandidaters kjernekmpetanse. Og da spiller ikke dato fra dato informasjon så veldig stor rolle. Tenkte også det. At en arbeidsgiver er vel ikke så veldig interessert i nøyaktige datoer osv. Så jeg kan jo lage en summert CV. Og i tillegg ha den detaljerte for å selv huske hvor jeg jobbet når og om arbeidsgiver vil ha. Hvordan ser dette ut? 2009 - 2011: Fabrikk 2010 - 2011: Butikk 2008: Avløser 2007: Diverse småjobber (gidder ikke spesifisere her på forumet) (Skal jeg skrive noe om at jobben på fabrikken har vært i sommerferier i 2009 og 2010 men i 2011 var det fra januar til juli? Eller er det info som man kan svare på om arbeidsgiver spør?)
Gjest finurlig Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Den oversikten der ser veldig grei ut, så forklarer du nærmere hvis intervjuer skulle spurt Det er ikke vits i å greie ut i det vide og brede om når og hvilken tid på året du arbeidet der, arbeidsgiver er mer interessert i å høre om arbeidsoppgavene, og om du trivdes Lykke til!
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Den oversikten der ser veldig grei ut, så forklarer du nærmere hvis intervjuer skulle spurt Det er ikke vits i å greie ut i det vide og brede om når og hvilken tid på året du arbeidet der, arbeidsgiver er mer interessert i å høre om arbeidsoppgavene, og om du trivdes Lykke til! Tusen takk for hjelpen alle sammen Supert å få det ordnet en gang for alle og takk for at dere gadd å se over
Gjest finurlig Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Tusen takk for hjelpen alle sammen Supert å få det ordnet en gang for alle og takk for at dere gadd å se over Masse lykke til da, håper du får jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå