Gå til innhold

Hvordan omgjøre MVI.AVI til jpg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt noen bilder på et digitalt kamera for en stund siden, og la dem inn på PC'en, men det som er rimelig kjipt er at disse bildene er automatisk blitt gjort til ett filmklipp, altså MVI.AVI (eller noe i den dur)

Noen som har peiling på hvordan man omgjør MVI.AVI til jpg (ett bilde)?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du høyreklikker på et bilde og velger "Åpne i..", så kan du bestemme hvilket program bildet skal åpnes i.

Muligens kan du da velge "Lagre som..." og lagre bildet som jpg.

Skrevet

Meinar Quicktime (Pro) skal greia det (99,9% sikker) men det kostar jo litt. prøv elles på http://www.imagespro.com/ om du ikkje finn noko der som kan hjelpa.

Såklart, å finna ut korleis du kan lagra det som enkeltbilete frå kameraet med ein gong er jo det beste seinare ;)

Skrevet

Sikker på at det ikke ble tatt film i steden for bilder da? Mange digitalkameraer som har videofunksjon...

Skrevet

Grooo:

Nja, er lite kjent med kamera, jeg. Men jo, kamera har videofunksjon men er ikke sikker på om det er det jeg har benyttet meg av. Dersom det er en film, er det mulig å gjøre dette om til ett bilde (jpg.) eller er det knøtt umulig?

Skrevet

Det er muleg å gjera ein film om til enkeltbilete, med rett programvare. Har du sjekka lenka eg gav? Veit ikkje om det er noko som hjelper deg der, men det såg ut til å vera masse ulike grafikkverktøy i alle fall.

Skrevet

Nei å nei, nå svarte jeg visst på noe jeg ikke visste i det hele tatt :oops:

Skrevet

Hva slags kamera er det?

Er det ditt? Hvis ikke så kan vel den som eier det kanskje hjelpe deg og se på det...

Tviler på at det er bilder som "plutselig" har blitt til film, tror du må ha tatt det som film jeg...

Eller...

Er det ett filmklipp med sammenhengende film? Eller flere? Har forskjellige bilder fra forskjellige tidspunkt kommet inn i samme film?

Skrevet

Jeg tror Media Converter Pro greier dette. Jeg har aldri testet dette programmet før, så jeg vet ikke hvordan det er - pass opp for spyware o.a.

Jeg ser prg. greier å røske ut jpg file ut av diverse filmformater, men om det er mulig å ta ut en og en ramme av filmen vet jeg ikke. Pass på i så tilfelle å lagre "utputt'n" i en egen mappe så du ikke griser til overallt.

Gudd løkk!

Ahhh....glemte jo linken.

http://www.onestopsoft.com/download.htm og se "Media Converter Pro"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...