Gå til innhold

Sex hver dag eller annenhver dag?

Hvor ofte bør man ha sex for å få det til å klaffe?  

13 stemmer

1. 1. Anbefalt hyppighet på sex under eggløsning?

• Hver dag
      6
    • Annenhver dag
      5
    • Sjeldnere enn annenhver dag
      0
    • Flere ganger for dag
      0
    • Spiller ingen rolle
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Drodlebrura
Skrevet

Etter å ha lest en del om graviditet, eggløsning, sex osv, så ser jeg at det er en tendens til ulike meninger om hvor ofte man bør ha sex rundt eggløsningen for å få det til å klaffe. :gravid:

:humpe::sengekos::humpe::sengekos::humpe:

Noen mener hver dag. Jo oftere, jo bedre. Større sjanse for å treffe riktig dag.

Noen mener annenhver dag. Bedre sæd"kvalitet" og fortsatt like stor sjanse for å treffe el.

Noen som mener man bør ha sex sjeldnere? Eller evt flere ganger for dag?

Så hva tror/mener DU?

Bare nysgjerrig :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg trur har vel egentlig ikke så mye og si, det er gjort en del undersøkelser så man vet jo hva som er fasitien. Nesten i alle fall.

Med normal sædkvalitet kan man ha sex omtrent så mye man vil, flere ganger om dagen, eller bare en dag syv dager før eggløsning, og likevel bli gravid. Om man har sex hver dag eller hver tredje dag har da ingenting å si for hvor fort man blir gravid. Men om man kjører på mange ganger om dagen, eller kun hver 4-7 dag, kan det ta litt lengre tid.

Når det gjelder menn med svekket sædkvalitet er det litt mer omdiskutert. En del undersøkelser tyder på at annenhver dag er optimalt. Samtidig viser en del nyere undersøkelser at det ikke er noen forskjell på hver dag, annenhver dag, eller hver tredje dag selv for denne gruppen. Dr.Purvis, som er ledende på dette feltet, anbefaler tre dager før eggløsning. Men det meste tyder på at hver dag er helt greit.

Konklusjonen? Det har ingenting å si om man har sex hver 1. 2. eller 3. dag, da blir man gravid raskt nok dersom man fysisk kan bli det. Sex mange ganger om dagen reduserer kvaliteten da det til slutt bare kommer sædvæske, men de fleste blir greit gravide likevel. Sex hver 4.dag eller skjeldnere reduserer også mulightene i og med at det da er vanskeligere å treffe eggløsning.

Skrevet

For meg føles det riktig med :sjenert: 1 sprut til dagen :fnise:

Skrevet

Når sex nesten bare blir en "tvangstanke" for å bli gravid, så tror jeg personlig at man har blitt smågærn.. Tror alt stresset rundt det at man absolutt MÅ/VIL bli gravid, virker negativt inn på det å bli gravid, og derfor ender man opp med å gå rundt mnd etter mnd uten hell.

Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)

...

Endret av Hoppetau
Skrevet

Når sex nesten bare blir en "tvangstanke" for å bli gravid, så tror jeg personlig at man har blitt smågærn..

Enig

Tror alt stresset rundt det at man absolutt MÅ/VIL bli gravid, virker negativt inn på det å bli gravid, og derfor ender man opp med å gå rundt mnd etter mnd uten hell.

Feil. Dette er det forsket på og vanlig normalt stress gjør ikke så man mister EL og derfor ikke blir gravid. Det skal MYE mere til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...