pinar Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Min katt har aldri tatt med seg døde dyr hjem. Derimot kom hun en gang hjem med en cola kork i munnen. Så stolt! Tittet opp på meg med store forventningsfulle øyne. Et par andre ganger har hun kommet hjem med sånne grønne nett det er fugle frø i. Minus fugl og frø.
Aramee Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Døde dyr har det vært masse av, men det absolutt artigste var første fangsten de tok med hjem - en liten taukveil! Ca 30 cm med litt tynt nylontau, som de var SÅ stolte av å både ha fanget og drasset med seg hjem
Loca Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Katten min tar med seg nye ting/dyr i huset hver dag. Begynner å bli ganske lei, kommer hjem fra skolen også finner jeg nye ting liggenes på teppet. Enten blod på gulvet eller masse fjær. Sist gang fant jeg en øyenstikker, ush!
pinar Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2011 Haha ysj da. Jeg tror ikke (håper) det er så mye gnagere her, så er vel derfor pus tar med seg andre ting hjem.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Min katt har ikke kommet hjem med så mye rart, men naboens katt var som en skjære, og kom hjem med ting som tydeligvis blinket. Spikere, skruer, en gang til og med et kjede som den hadde funnet ute. Naboen hadde en stor samling med ting katten hadde kommet hjem med, og jeg så den av og til tassende over plenen min med noe metall i munnen, nabolagets raring
Vendie Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Hunnkatten min pleide stadig å komme hjem med døde mus som hun la fra seg på verandaen, men når hun hadde kattunger gjorde hun et par sære ting. En dag kom hun med en halvdød mus som hun la fra seg på stuegulvet foran ungene sine, hun hadde nok planer om å lære dem å jakte. Kjente jeg faktisk ble litt stolt av henne da, enn så makabert det var. En annen dag stod hun på døra med en diger potet i kjeften, vet ikke helt hvilke planer hun hadde for den. 2
HumHum Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 (endret) En halv røyskatt. Hvor den andre halvparten var, vites ikke. Og en annen dag lå det en firfislehale på trappa. Glad det ikke var en hel firfirsle eller slange. Endret 3. desember 2011 av HumHum
Gjest Cupcakes Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Puse jenta vår kommer hjem med fugler, mus og stålormer. ikke sånn delig rare ting, men mer ekkelt, særlig med ormene. kan ikke fordra ormer/slanger... jo, engang kom hun hjem med en kjempestor øyenstikker! det er kanskje det rareste hun har fanget
Djungelvrål Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Hunnkatten min pleide stadig å komme hjem med døde mus som hun la fra seg på verandaen, men når hun hadde kattunger gjorde hun et par sære ting. En dag kom hun med en halvdød mus som hun la fra seg på stuegulvet foran ungene sine, hun hadde nok planer om å lære dem å jakte. Kjente jeg faktisk ble litt stolt av henne da, enn så makabert det var. En annen dag stod hun på døra med en diger potet i kjeften, vet ikke helt hvilke planer hun hadde for den. Nå lo jeg høyt!!
Gjest badeand1 Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Så søte kattene deres er. Katten her i huset har tatt med seg en fugl opp som hun la under senga til mamma. Vi oppdaga den ikke før det begynte å lukte vondt på rommet hennes. + en mus som hun la på verandaen. Og en fugl som hun prøvde å få tak i, men som jeg redda. ^^
Perelandra Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Katten min har aldri vært noe særlig til jeger, jeg tror nesten han er litt handicapet på det området. Likevel gjorde han noen tapre forsøk som ungpus. Den første høsten jeg hadde han var han en flittig jeger av høstløv, og kom ofte inn med hodet høyt hevet og et blad dinglende i kjeften. Ved første øyekast kunne det også ligne på mus hvor stilken så ut som en hale. Det særeste må ha vært samme høsten da han kom med deler av en purre! Jeg hadde fått noen purrer fra en bonde, og de stod i en pose ute ved siden av inngangsdøra. Stolt og lykkelig kom han inn til matmor med purrebladene i munnen. 2
Bloodless Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 Jeg fant en sild i sofaen en gang. Ikke veldig trivelig. Hvor de har fått tak i den må gudene vite, bor flere kilometer fra havet.
pinar Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2011 Katten min har aldri vært noe særlig til jeger, jeg tror nesten han er litt handicapet på det området. Likevel gjorde han noen tapre forsøk som ungpus. Den første høsten jeg hadde han var han en flittig jeger av høstløv, og kom ofte inn med hodet høyt hevet og et blad dinglende i kjeften. Ved første øyekast kunne det også ligne på mus hvor stilken så ut som en hale. Det særeste må ha vært samme høsten da han kom med deler av en purre! Jeg hadde fått noen purrer fra en bonde, og de stod i en pose ute ved siden av inngangsdøra. Stolt og lykkelig kom han inn til matmor med purrebladene i munnen. Aww! han tenkte sikkert "endelig"!
Gjest SnowLeopard Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 En innpakket kondom (altså ikke åpnet/brukt). La den i stua, akkurat som det skulle vært en mus. Kanskje hun var misfornøyd med prevensjonsbruken 1
Fanta Exotic Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Den ene katta mi har ikke fanget så mye.. Metoden han bruker for å få fange fugler er å sitte i et tre og vente til at fugler setter seg på bakken, for så å hoppe over dem. Ikke så veldig effektivt. En gang kom han hjem med en UNDULAT! Poenget med denne undulaten var at han ikke hadde drept den, bare bar den i munnen sin og slapp den da han kom inn. Den stakkars undulaten flaksa vilt, og det var et spetakkel å fange den. Det var sikkert en stakkars nabo som savnet den =( Den andre katta kom hjem med en flaggermus en gang..
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 Gamle katten vi hadde kom hjem med en firfisle. Ganske stor en. Han gjemte den under teppet i gangen og mamma trodde først broren min hadde bæsja eller noe og lagt teppet over, men da fikk hun seg en overraskelse. Katten jeg har nå kommer stadig hjem med svære rotter. Det søteste jeg har sett er når han har fanget mus. Kommer løpende med den i munnen og halen rett til topps også mjauer han sånn veldig! Så kommer han bort til meg og blir klappet litt, så sier jeg "Flink gutt" så går han å spiser den. Ellers så er han super stolt han har klart å "vinne" krangelen vi har.
Gjest badeand1 Skrevet 3. desember 2011 #17 Skrevet 3. desember 2011 (endret) . Endret 3. desember 2011 av mortem
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #18 Skrevet 3. desember 2011 Katten min har også kommet hjem med undulat i kjeften.
Djungelvrål Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 Nuppa mi har tatt med seg inn levende rotteunge, død fugl og levende mus. Aldri ting, det hadde vært morsomt om hu gjorde det da Hva gjør dere når de tar med seg levende dyr inn, man kan jo ikke bare slippe dem ut.., de er jo mest sannsynlig skadde..??
Aurora M. Skrevet 3. desember 2011 #20 Skrevet 3. desember 2011 Bortsett fra det vanlige, fugl og mus, så har hun kommet inn med frosk, firfisle og padde. En gang kom hun drassende opp alle trappene med en diger kråke. Den var omtrent dobbelt så stor som henne og hun slet fælt. Da den var vel plassert i gangen satte hun seg og pustet på mens hun stirret forventningsfullt på meg. Jeg ante (f)ugler i mosen, og ved nærmere undersøkelser viste det seg at kråka var iskald og nok hadde vært død en stund.. Jeg måtte selvsagt late som ingenting og virke svært imponert.. Ellers er det ikke bare i kjeften hun her drar med seg rare ting. Hun er semilanghåret og har usedvanlig tykk og lodden pels. Barnnåler, strå, småstein, små kongler o.s.v er vanlig kost, og en gang fant jeg 2 (!) ganske store sneglehus. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå