Gå til innhold

*bekymret*

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lurer på en liten ting... er selv 19 år gammel kjæresten min er noe eldre.. vi har hatt sex ganske mange ganger og jeg går på ppiller fast.. aldri aldri overhodet har jeg blitt gravidm og i en diskusjon med han komjeg til å tenk eover det...hva om jeg ikke kan få barn?! er det ikke litt rart at jeg aldri etter så mange uttallige ganger ikke har blitt gravid. ppiller er jo ikke 100'%sikkert... ble en smule redd. hvordsn kan en eventuelt sjekke dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bruker p-pillene riktig, så er de nesten 100 prosent sikre. Synes ikke det er det minste rart at du ikke har blitt gravid, jeg! Har selv brukt p-piller en periode, bruker kondom nå og har hatt sex ganske ofte med samboeren min (vært sammen i seks år... ), men har aldri vært gravid.

Men legen din kan kanskje sjekke dette for deg? Hvis du virkelig vil vite det, da? Må kanskje tenke gjennom om du egentlig vil vite det eller ikke? Mest sannsynlig er du helt i orden og kan få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

P-piller er nesten 100% sikkert, så at du ikke har blitt gravid er jo ikke så rart da.

Tyder på at tablettene virker som de skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

Unnskyld :o

P-piller er jo regnet for å være meget sikre hvis man tar dem riktig. Skjønner at du kan få ett annet inntrykk av dem når du leser om alle på KG som "plutselig ble gravide" selv om de gikk på pillen og var såååååå nøye atte :o

Slike historier skal du ta med en giger spiseskje salt. I nesten alle tilfellene er det slurv og likegyldighet som ligger bak "mirakelgraviditeten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tenkte som deg, var uforsiktig og glemte pillene ganske så ofte, men gravid ble jeg ikke likevel.

Men når jeg slutta på pillene tok det bare tre uker så var jeg gravid.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sånn pillene skal virke da.

Jeg har hatt et aktivt sexliv med ppiller som prevensjon i 15 år. Etter 3 måneder uten piller var jeg gravid. Så ikke bekymre deg du.

Pass heller på å beskytte deg når/hvis du får ny partner - med kondom. En liten runde uoppdaget Chlamydia (meget utbredt) kan være skadelig for fruktbarheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær bekymret du. Du er bare 19 år, og var jeg deg hadde jeg utsatt tanken på barn/graviditet i hvert fall i 5 år til.

Gled deg over at du har funnet en sikker prevensjonsmetode, som gjør at du kan ha sex uten å bekymre deg over å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

selv om p-piller er 99% (?) sikre betyr ikke det at hvis dere har sex 99 ganger så blir du gravid på den hundrede! For de fleste skal det mer enn et ubeskyttet samleie til, for å bli gravid. Du kan føle deg trygg med p-piller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...