Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #61 Skrevet 3. desember 2011 Hehe, håper du var ironisk nå Ja, var bare spent på om den ble fanget opp:)
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #62 Skrevet 3. desember 2011 Du er vel morsom . Men jeg gikk ikke på den. Drammen ligger i Buskerud hehe, var ironisk
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #63 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Det går i at den jevne, det finnes unntak, østlending (de fra Oslo og omegn) er arrogante og kunnskapsløse. De er rett og slett Norges svar på amerikanere. En har blitt tatt for å være svensk, dansk, fransk og engelsk... Edit: Til og med fra Kristiansand har det blitt påstått var ens hjemsted... Og en ting til: Du klager på østlendinger blander dialekter og steder på Vestlandet? Nå skriver du som om hele østlandet er Oslo og omegn. Det blir det samme som om jeg skulle sagt at Vestlandet var Bergen og omegn, jeg tror du hadde synes jeg hadde vært en dum og arrogant østlending om jeg hadde sagt det. jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: du er arrogant og rimelig dum Endret 3. desember 2011 av Aaleyah 4
Meridian Skrevet 3. desember 2011 #64 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er østlending, men klarer ganske greit å plassere dialekter sånn noenlunde. Har vel noe med at jeg har bodd på vestlandet i mange år. Har aldri trodd at rogalendinger eller andre vestlendinger har snakket svensk, da Men jeg irriterer meg litt over vestlendinger som kaller alle dialekter på andre siden av fjellet for "Oslo-dialekt". Tror det er vanskeligere for vestlendinger generelt (i hvert fall bergensere generelt) å høre forskjell på østlandsdialekter enn omvendt. Jeg slet litt med å høre forskjell på bergensk og stril i begynnelsen, men nå klarer jeg det som regel. Det er jo viktig, for både bergensere og striler blir jo blodig fornærmet hvis man tar feil Ja, det irriterer meg også. Østlandet er et stort området! Og selv om Oslo ligger på/i Østlandet, så er ikke det synonymt med at alle fra østlandet prater bokmål. Og selv om jeg prater bokmål betyr ikke det automatisk at jeg er ifra Oslo!
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #65 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Ja, det irriterer meg også. Østlandet er et stort området! Og selv om Oslo ligger på/i Østlandet, så er ikke det synonymt med at alle fra østlandet prater bokmål. Og selv om jeg prater bokmål betyr ikke det automatisk at jeg er ifra Oslo! de vestlendingene som klager på østlendinger er rare vesener. de klager på østlendinger men er jammen meg ikke noe bedre selv og itilegg enda værre Endret 3. desember 2011 av Aaleyah
Meridian Skrevet 3. desember 2011 #66 Skrevet 3. desember 2011 de vestlendingene som klager på østlendinger er rare vesener. de klager på østlendinger men er jammen meg ikke noe bedre selv og itilegg enda værre Jeg har selv vokst opp på vestlandet deler av livet mitt, så er godt kjent med dialekter der. Ble ofte satt i bås fordi jeg pratet bokmål, og noen mente familien min var så fin siden vi kom fra østlandet... Men noen vestlendinget glemmer at det er mange dialekter på østlandet også, og at alle som prater bokmål ikke kommer fra Oslo.
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #67 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hehe ikke misforstå meg. Mente ikke at Drammen lå i Østfold og dermed var omfattet av det jeg sa. Jeg mente at innbyggere i Østfold fylke må være blandt de minst kunnskapsrike i Norge. Alle vet jo at Drammen ligger i Telemark det med at de ikke er kunnskapsrike mente jeg til moraase for hun sa det sry hvis du trodde jeg mente det til deg, og drammen ligger ikke i telemark. Endret 3. desember 2011 av Aaleyah
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #68 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Jeg har selv vokst opp på vestlandet deler av livet mitt, så er godt kjent med dialekter der. Ble ofte satt i bås fordi jeg pratet bokmål, og noen mente familien min var så fin siden vi kom fra østlandet... Men noen vestlendinget glemmer at det er mange dialekter på østlandet også, og at alle som prater bokmål ikke kommer fra Oslo. jeg har vært mange steder på østlandet og de snakker veldig likt i oslo, buskerud, drammen, asker, bærum, akershus, sandefjord, holmestrand, larvik, fredrikstad (de unge snakker veldig likt de i oslo ikke de gamle) osv Endret 3. desember 2011 av Aaleyah
Gabler Skrevet 3. desember 2011 #69 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er en trønder som bor i Oslo og stortrives her, men stusser litt over at mange her definerer Trondheim som en del av Nord-Norge.. Nord-Norge er vel Nordland og lenger nord..? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #70 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er en trønder som bor i Oslo og stortrives her, men stusser litt over at mange her definerer Trondheim som en del av Nord-Norge.. Nord-Norge er vel Nordland og lenger nord..? Trondheim er i midtnorge, ja.
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #71 Skrevet 3. desember 2011 Og en ting til: Du klager på østlendinger blander dialekter og steder på Vestlandet? Nå skriver du som om hele østlandet er Oslo og omegn. Det blir det samme som om jeg skulle sagt at Vestlandet var Bergen og omegn, jeg tror du hadde synes jeg hadde vært en dum og arrogant østlending om jeg hadde sagt det. jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: du er arrogant og rimelig dum Østlandet er Oslo og tilstøtend ebebyggelse. Det andre er bare spredte hus i ingenmannsland mellom Østlandet og resten av Norge.
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #72 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har selv vokst opp på vestlandet deler av livet mitt, så er godt kjent med dialekter der. Ble ofte satt i bås fordi jeg pratet bokmål, og noen mente familien min var så fin siden vi kom fra østlandet... Men noen vestlendinget glemmer at det er mange dialekter på østlandet også, og at alle som prater bokmål ikke kommer fra Oslo. La meg si det slik, det er nesten ingen i Oslo som snakker bokmål. Om du vil høre bokmål må du til Finnmark.
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #73 Skrevet 3. desember 2011 det med at de ikke er kunnskapsrike mente jeg til moraase for hun sa det sry hvis du trodde jeg mente det til deg, og drammen ligger ikke i telemark. Åja, daså Nei ikke noe å beklage. Hehe, skrev det med drammen i telemark som en spøk
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #74 Skrevet 3. desember 2011 Åja, daså Nei ikke noe å beklage. Hehe, skrev det med drammen i telemark som en spøk så det
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #75 Skrevet 3. desember 2011 jeg har vært mange steder på østlandet og de snakker veldig likt i oslo, buskerud, drammen, asker, bærum, akershus, sandefjord, holmestrand, larvik, fredrikstad (de unge snakker veldig likt de i oslo ikke de gamle) osv Eh... Nei? En innbarka osloboer er ikke i nærheten av å høres ut som en innbarka fyr fra Frædrikkstad. "Lange ballær på vingæne guttær" er ikke noe du vil høre på Ullevaal blant VIF tilhengerne...
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #76 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Eh... Nei? En innbarka osloboer er ikke i nærheten av å høres ut som en innbarka fyr fra Frædrikkstad. "Lange ballær på vingæne guttær" er ikke noe du vil høre på Ullevaal blant VIF tilhengerne... det var jo det jeg sa jo! de voksne der snakker ikke som de i oslo men mange ungdommer gjør det dette er det jeg sa"fredrikstad (de unge snakker veldig likt de i oslo ikke de gamle) osv Endret 3. desember 2011 av Aaleyah
kontorstol Skrevet 3. desember 2011 #77 Skrevet 3. desember 2011 Har jeg aldri trodd. Hvorfor tror alle vestlendinger at vi ikke hører at de er fra Norge??
kontorstol Skrevet 3. desember 2011 #78 Skrevet 3. desember 2011 jeg har vært mange steder på østlandet og de snakker veldig likt i oslo, buskerud, drammen, asker, bærum, akershus, sandefjord, holmestrand, larvik, fredrikstad (de unge snakker veldig likt de i oslo ikke de gamle) osv Det der stemmer ihvertfall ikke.....
Meridian Skrevet 3. desember 2011 #79 Skrevet 3. desember 2011 Er det ikke inndelt slik? Nord-Norge : Nordland, Troms og Finnmark. Midt-Norge : Nord-trøndelag og sør-trøndelag. Vest-Norge : Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland. Sør-Norge : Vest-Agder og Aust-Agder. Øst-Norge : Telemark, Buskerud, Oppland, Hedmark, Vestfold, Østfold, Akershus og Oslo.
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #80 Skrevet 3. desember 2011 Det der stemmer ihvertfall ikke..... jo men jeg sa ikke de på de forskjellige stedene snakker likt men ganske likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå