marielle171 Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Hei:) Jeg har blitt helt avhengig av guacamole. Kan spise det hele tida og til alt! Spiser det ofte om kvelden uten noe til. Men det er jo også kjempegodt til tortilla chips eller taco:) Her er oppskriften: 2 avocadoer en halv liten chili i veldig små terninger litt rød løk i små terninger (velg selv hvor mye, ikke alt for mye siden det gir mye smak. kanskje 2 eller 3 spiseskjer 2 eller 3 cherrytomater i små terninger 1 fedd fersk hvitløk, kuttet salt Mos avocadoene med en gaffel tilsett alle ingrediensene og bland alt sammen. FERDIG:) egentlig skal det også være lime oppi, men det liker ikke jeg så veldig godt. har dere gode guacamole oppskrifter? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Oppskriften din likner veldig på min, bortsett fra at jeg ikke bruker hvitløk, men gjerne hakket frisk koriander om jeg har. Ellers vil jeg sterkt anbefale å ha friskpresset lime eller sitron i, syren er helt nødvendig for å balansere fettet i avokadoen, og gi guacamolen den riktige smaken. 1
Mynona Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 2 avocadoer 1 fedd hvitløk salt&pepper 1/2 beger rømme en god del sitronsaft og chili hvis jeg har. Nam nam!
marielle171 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2011 Oppskriften din likner veldig på min, bortsett fra at jeg ikke bruker hvitløk, men gjerne hakket frisk koriander om jeg har. Ellers vil jeg sterkt anbefale å ha friskpresset lime eller sitron i, syren er helt nødvendig for å balansere fettet i avokadoen, og gi guacamolen den riktige smaken. Har smakt den med koriander også engang, men det var på hardrock cafe. Ble en litt for frisk smak for min del og veldig slimete (men det var sikkert ikke pga korianderen) så jeg ble veldig skuffet. Er vant til den 'runde' smaken min guacamole har:) men kan prøve det ut å lage hjemmeguacamole engang, med koriander. Men lime oppi har jeg prøvd flere ganger og angra hver gang:P
-Fisken- Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Hei:) Jeg har blitt helt avhengig av guacamole. Kan spise det hele tida og til alt! Spiser det ofte om kvelden uten noe til. Men det er jo også kjempegodt til tortilla chips eller taco:) Her er oppskriften: 2 avocadoer en halv liten chili i veldig små terninger litt rød løk i små terninger (velg selv hvor mye, ikke alt for mye siden det gir mye smak. kanskje 2 eller 3 spiseskjer 2 eller 3 cherrytomater i små terninger 1 fedd fersk hvitløk, kuttet salt Mos avocadoene med en gaffel tilsett alle ingrediensene og bland alt sammen. FERDIG:) egentlig skal det også være lime oppi, men det liker ikke jeg så veldig godt. har dere gode guacamole oppskrifter? Ligger på min oppskrift også, men jeg har masse sitron eller lime i, pluss koriander og spisskummen, og noen spiseskjeer rømme eller kesam. Og ja, jeg vet dette ikke er klassisk guacamole, men jeg synes det blir best slik
marielle171 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2011 gøy å lese litt flere guacamoleoppskrifter:) da kan jeg prøve noe nytt også. Av og til har jeg forresten også litt rømme eller creme fraiche opp i. Men spisskummen har jeg aldri prøvd! høres godt ut! :D Uten lime, ingen guacamole. Syns forresten ikke at det finnes kun en bra og riktig guacamole oppskrift. Går jo an å variere litt.
-Fisken- Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 gøy å lese litt flere guacamoleoppskrifter:) da kan jeg prøve noe nytt også. Av og til har jeg forresten også litt rømme eller creme fraiche opp i. Men spisskummen har jeg aldri prøvd! høres godt ut! :D Syns forresten ikke at det finnes kun en bra og riktig guacamole oppskrift. Går jo an å variere litt. Absolutt, men jeg synes lime/sitron hever smaken. Dessuten slipper du at guacamolen blir brun 1
marielle171 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2011 ja, det er sant at den ikke blir brun! men som oftest spiser jeg den opp alt for fort:P
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Jeg pleier å bruke avocado, hvitløk, chili, lime, koriander, salt og pepper 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Absolutt, men jeg synes lime/sitron hever smaken. Dessuten slipper du at guacamolen blir brun Jeg har kun lagd guacomole én gang og da hadde jeg safta fra en halv sitron oppi, men den ble ganske så brun etter å ha stått på bordet ei stund ja
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Ekte guacamole inneholder ikke rømme ! Hilsen Mexicaner :gjeiper: 3
marielle171 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2011 leser nå forresten på nettet at guacamole egentlig opprinnelig er moset avocado med salt. Så da er vel egentlig det meste guacamole så lenge det inneholder de to ingrediensene;)
Taste of Slow Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Et tips for at guacemolen ikke skal bli brun: legg steinen fra avocadoen i guacemolen etter den er ferdig most. Det funker! Mitt tips til smaksvariasjoner: mos avocado, og tilsett salt, pepper, lime, hvitløk og wasabi. Du kan bruke både paste eller pulver. Utrolig godt! http://tasteofslow.com
Mynona Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Ekte guacamole inneholder ikke rømme ! Hilsen Mexicaner :gjeiper: Vet det. Men jeg synes det er best slik likevel. Tacoen vi spiser i Norge har heller ikke noe med Mexico å gjøre, men vi kaller det taco likevel.
Gjest Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Åh,gjett hvem som må kjøpe inn ingredienser og lage guacamole i morgen?
Gjest Søteplet Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 2 avokadoer 2 pressede fedd hvitløk 1/4 løk 1/2 Chilli Sitronsaft Salt og Pepper Aldri rømme =)
Meridian Skrevet 5. desember 2011 #18 Skrevet 5. desember 2011 Hvis dere bruker hvitløk, uavhengig av hva dere bruker hvitløken i, er det lurt å bruke masse, frisk opphakket koriander. Det tar bort hvitløksåden. Eventuelt kan man tygge i seg frisk koriander etter maten Ser ofte at på asia-reastauraner, så bruker de diverse urter i maten, eller de legger ved en urtekvast som man kan spise. Er nok for å døyve hvitløksånden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå