AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Hei. Jeg er 166 høy og veier 55 kilo. Jeg er slank men har en tydelig bollemage jeg gjerne skulle ha vært kvitt og som jeg er fryktelig lei av. Med en slik vekt (og BMI) skulle jo egentlig magen ha vært plankeflat, så jeg tror det skyldes at jeg har en skikkelig fettdepot på magen. Vurderer å slanke med ned 2 kilo for å bli kvitt noen cm rundt magen men tror dere det vil hjelpe? Eller er det et meningsløst prosjekt? Er jo også litt redd for å miste mest fett andre steder slik at det kosemagen bare blir tydeligere? Hadde kanskje trengt gå ned mer for at det skal ha noen effekt, men vil jo ikke bli utmagret og superspinkel heller (noe jeg er redd jeg blir hvis jeg f.eks går ned 5 kilo).
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Du har jo ikke noe garati for at fettet forsvinner fra magen, for hadde vi kunne punktslanke oss, ville det jo vært fantastisk. Det er jo enkelte matvarer som gjør at magen kan bule litt, så finn ut hva du ikke bør spise
Gjest Daenerys Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Du kan ikke velge å miste fett fra magen. Vil du ha den vekk må du kanskje gå ned mye, men det anbefaler jeg ikke når du allerede veier så lite. Spis sunnere og lær å leve med det ville jeg ha gjort.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Hei. Jeg er 166 høy og veier 55 kilo. Jeg er slank men har en tydelig bollemage jeg gjerne skulle ha vært kvitt og som jeg er fryktelig lei av. Med en slik vekt (og BMI) skulle jo egentlig magen ha vært plankeflat, så jeg tror det skyldes at jeg har en skikkelig fettdepot på magen. Vurderer å slanke med ned 2 kilo for å bli kvitt noen cm rundt magen men tror dere det vil hjelpe? Eller er det et meningsløst prosjekt? Er jo også litt redd for å miste mest fett andre steder slik at det kosemagen bare blir tydeligere? Hadde kanskje trengt gå ned mer for at det skal ha noen effekt, men vil jo ikke bli utmagret og superspinkel heller (noe jeg er redd jeg blir hvis jeg f.eks går ned 5 kilo). Kanskje du heller skal tenke på å stramme kroppen, muskler og slikt enn å gå ned i vekt? 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Hei! Nå er du jo veldig slank, så jeg vet ikke helt om det da gjelder, men det første stedet kvinner har en tendens til å miste fettvekt er på brystpartiet, fra kragebeinet ned til puppene. Så jeg vet ikke om bare to kg vil være nok for å bli kvitt magen. Kanskje du kan snakke med legen din om det, eller en personlig trener som har utdannelse på området? Presenter akkurat hva du har sagt her, at du syns magen er litt stor i forhold til resten av kroppen (om jeg har forstått deg rett?) og at du gjerne vil bli ltt mer proporsjonert, men på en sunn måte. Har du forresten målt kroppen med målebånd? Og kanskje et banalt spørsmål, men hvordan er kroppsholdningen din? Jeg har selv litt mage, og en litt lutende holdning, så den ser enda større ut enn hva den egentlig er. Når jeg er "flink" og retter meg opp i ryggen er ikke magen like stor. Og, et spørsmål til; er du helt sikker på at det er magen din som er stor, og ikke at du er veldig tynn/slank ellers på kroppen? Ikke lett å si for oss som ikke har sett deg, men kanskje løsningen kunne være å trene opp kroppen og bli mer proporsjonert på den måten?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Så jeg kan risikere at jeg nesten ikke mister noe fra magen? Hva hvis jeg satser på 3 kilo i minus? Da er det vel større sannsynelighet? Har trent styrke ganske lenge men magen er fortsatt stor i forhold, venninnen min har flat mage og måler nok ca 8 cm mindre rundt midjen enn meg, avskyr dette, må være at jeg har en heftig fettdepot der eller at jeg er oppblåst, ønsker sånn å få det vekk.
Spøkelse Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Poenget er vel mer at du må prøve, og så se hvordan det blir. Å bestemme seg kun for antall kg er ganske meningsløst mtp at du ikke aner hvor de kiloene kommer til å gå fra. Gå heller for fettprosent generelt, få noen til å hjelpe deg med å måle den, og så kan du sette deg mål. Husk at med din høyde veier du ikke mye fra før av, jeg er 1cm høyere enn deg og veier 9kg mer, er langt fra feit eller bollemage på meg
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Poenget er vel mer at du må prøve, og så se hvordan det blir. Å bestemme seg kun for antall kg er ganske meningsløst mtp at du ikke aner hvor de kiloene kommer til å gå fra. Gå heller for fettprosent generelt, få noen til å hjelpe deg med å måle den, og så kan du sette deg mål. Husk at med din høyde veier du ikke mye fra før av, jeg er 1cm høyere enn deg og veier 9kg mer, er langt fra feit eller bollemage på meg Da er du heldig med kroppsformen! Men jeg vet ikke hvordan man får lavere fettprosent? Jeg har gått ned flere kilo og trent styrke i perioden og magen blir ikke flat, umulig prosjekt. Eneste jeg kan gjøre er vel å trene styrke, gå i kaloriunderskudd og spise mye proteiner.
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Jeg vil anbefale en kost som består av mye proteiner fra kylling, fisk og egg. Kjør på med trege karbs fra Ryvita, Fibra mel og grønnsaker. Spis fra sunne fettkilder som mandler/valnøtter, kokosmelk, avocado, solsikkeolje etc. Spis frukt om søtsuget skulle melde seg. I tillegg til å spise god mat som kroppen klarer å nyttiggjøre vil jeg sterkt anbefale at du begynner å jogge. Lavpuls jogging brenner fett som bare juling. Det er ikke sikkert at du trenger å miste mange kilo nemlig. Fokuset må være på fettprosenten ikke gram.
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Jeg vil anbefale en kost som består av mye proteiner fra kylling, fisk og egg. Kjør på med trege karbs fra Ryvita, Fibra mel og grønnsaker. Spis fra sunne fettkilder som mandler/valnøtter, kokosmelk, avocado, solsikkeolje etc. Spis frukt om søtsuget skulle melde seg. I tillegg til å spise god mat som kroppen klarer å nyttiggjøre vil jeg sterkt anbefale at du begynner å jogge. Lavpuls jogging brenner fett som bare juling. Det er ikke sikkert at du trenger å miste mange kilo nemlig. Fokuset må være på fettprosenten ikke gram. Hvor lenge må man jogge da? Jeg har sinnsykt dårlig kondis så klarer maks 1 min. Og hvorfor er jogging så effektivt på fett egentlig,i forhold til elipsemaskin? Og hvor ofte må man gjøre det og hvor lenge?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Jeg vil anbefale en kost som består av mye proteiner fra kylling, fisk og egg. Kjør på med trege karbs fra Ryvita, Fibra mel og grønnsaker. Spis fra sunne fettkilder som mandler/valnøtter, kokosmelk, avocado, solsikkeolje etc. Spis frukt om søtsuget skulle melde seg. I tillegg til å spise god mat som kroppen klarer å nyttiggjøre vil jeg sterkt anbefale at du begynner å jogge. Lavpuls jogging brenner fett som bare juling. Det er ikke sikkert at du trenger å miste mange kilo nemlig. Fokuset må være på fettprosenten ikke gram. Altså jeg har trent kondisjon 45 time hver dag i et halvt år - løper med høy intensitet i ca 15 minutter og går rolig/går fort i 30 min. Har ikke påvirket fettprosenten. Men er det relativt rolig jogging som brenner mest fett? Altså når jeg løper i 15 min gir jeg alt jeg har, kanskje det hadde vært bedre mht fettprosenten hvis jeg løp saktere? Ellers spiser jeg masse protein og sunt fett, har i lange perioder levd på kun nøtter, fisk, kjøtt, grønnsaker, smoothie, hrovt brød osv. men midjemålet er nøyaktig det samme om jeg spiser 2000 kcal daglig med sunn mat eller junkfood og sjokolade, føles som at jeg prøver alt men at magen er som støpt. Må man ikke ned i gram for å endre fettprosenten da? Altså, skal jeg miste fett må jeg vel i underskudd og ned i kilo?
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Hvor lenge må man jogge da? Jeg har sinnsykt dårlig kondis så klarer maks 1 min. Og hvorfor er jogging så effektivt på fett egentlig,i forhold til elipsemaskin? Og hvor ofte må man gjøre det og hvor lenge? Hehe...det tar litt tid å bygge opp joggeformen. Jeg startet selv med powerwalking med små joggeintervaller inntil jeg klarte å jogge lengre distanser. Løping gir et enormt kaloriforbruk, fordi du flytter på din egen kroppsvekt ved hjelp av egen muskelkraft. Dessuten har du aldri "pause" når du løper. Uansett terreng må beina jobbe. Du kan ikke trille ned en nedoverbakke, slik du kan når du sykler. Når formen blir bedre, blir du i stand til å løpe både lenger og fortere – da økes kaloriforbruket i takt med større fart. For min del merket jeg resultater da jeg begynte å jogge 3 kilometer 3-4 ganger i uka. I dag som joggeformen er bedre jogger jeg mellom 5 kilometer og en mil 5 dager i uka. Gikk fra kosemage til sixpack ved hjelp av endret kosthold og trening
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Hehe...det tar litt tid å bygge opp joggeformen. Jeg startet selv med powerwalking med små joggeintervaller inntil jeg klarte å jogge lengre distanser. Løping gir et enormt kaloriforbruk, fordi du flytter på din egen kroppsvekt ved hjelp av egen muskelkraft. Dessuten har du aldri "pause" når du løper. Uansett terreng må beina jobbe. Du kan ikke trille ned en nedoverbakke, slik du kan når du sykler. Når formen blir bedre, blir du i stand til å løpe både lenger og fortere – da økes kaloriforbruket i takt med større fart. For min del merket jeg resultater da jeg begynte å jogge 3 kilometer 3-4 ganger i uka. I dag som joggeformen er bedre jogger jeg mellom 5 kilometer og en mil 5 dager i uka. Gikk fra kosemage til sixpack ved hjelp av endret kosthold og trening Høres bra ut. ^^ Da får jeg manne meg opp til å tørre å bruke tredemølla. Er ingen gode joggemuligheter der jeg bor. Edit. Jeg forbrenner mer når jeg står på elipsemaskina enn når jeg jogger? oO Endret 4. desember 2011 av mortem
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Altså jeg har trent kondisjon 45 time hver dag i et halvt år - løper med høy intensitet i ca 15 minutter og går rolig/går fort i 30 min. Har ikke påvirket fettprosenten. Men er det relativt rolig jogging som brenner mest fett? Altså når jeg løper i 15 min gir jeg alt jeg har, kanskje det hadde vært bedre mht fettprosenten hvis jeg løp saktere? Ja; lavintensitet brenner mer fett og ingen muskler. Høyintensitet brenner både muskler og fett og muskler er med på å brenne fett, så de vil du ikke miste. Ellers spiser jeg masse protein og sunt fett, har i lange perioder levd på kun nøtter, fisk, kjøtt, grønnsaker, smoothie, hrovt brød osv. men midjemålet er nøyaktig det samme om jeg spiser 2000 kcal daglig med sunn mat eller junkfood og sjokolade, føles som at jeg prøver alt men at magen er som støpt. Må man ikke ned i gram for å endre fettprosenten da? Altså, skal jeg miste fett må jeg vel i underskudd og ned i kilo? Før jeg hadde endret kaloriinnskuddet i kosten(siden du spiser bra) ville jeg prøvd å jogge på lavintensitet(men da konstant uten gåing) en periode på 1 mnd. Merker du fremdeles ikke noen fremgang på fettprosenten din må du nok justere matmengden noe, men ikke mye. Endret 4. desember 2011 av *Maja*
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Et spm til. Hva skal jeg stille inn på tredemølla hvis jeg skal jogge med lavintensitet?
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Høres bra ut. ^^ Da får jeg manne meg opp til å tørre å bruke tredemølla. Er ingen gode joggemuligheter der jeg bor. Edit. Jeg forbrenner mer når jeg står på elipsemaskina enn når jeg jogger? oO Nope! Joggingen brenner aller mest! Hopp på mølla og start som sagt med powerwalk; gå så fort og lenge du klarer til svetten siler. Etterhvert så vil du plutselig merke at du vil begynne å jogge(trust me; jeg HATET å jogge; men du kommer til et point der gåingen ikke gir det nok motstand). når du starter med joggeintervallene så start SAKTE! Konsentrer deg om løpeteknikk og pusteteknikk. Når du ikke klarer å jogge lenger så går du som fanden selv er etter deg inntil du føler deg klar til å jogge rolig igjen. Etterhvert vil du merke at du jogger lenger og lenger. Jeg gikk også fra 1 minutt til nå at jeg fint kan løpe godt over 1 time
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Hm..jeg har prøvd å sammenligne. Stå på elipsemaskina et min og tredemølle et min og da var det elipsemaskina som forbrente mest.. Men jeg hører på deg siden du har peiling.
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Et spm til. Hva skal jeg stille inn på tredemølla hvis jeg skal jogge med lavintensitet? Det kommer an på deg og lengden på beina dine Start slik at du akkurat ikke klarer å gå, men MÅ småjogge. Tipper mellom 6 eller 8.
Gjest *Maja* Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Hm..jeg har prøvd å sammenligne. Stå på elipsemaskina et min og tredemølle et min og da var det elipsemaskina som forbrente mest.. Men jeg hører på deg siden du har peiling. De målerne på appratene er ikke nøyaktige. Ellipse er et greit alternativ om du sliter med knærne, om ikke: Jogg
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 De målerne på appratene er ikke nøyaktige. Ellipse er et greit alternativ om du sliter med knærne, om ikke: Jogg Trodde det, jeg. heh. men hva skal jeg stille inn på tredemølla hvis jeg skal jogge med lavintensitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå