Gå til innhold

Blir aldri fyllesyk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir aldri fyllesyk. Uansett om jeg drikker en øl eller en halv spritflaske, har jeg aldri vært dårlig dagen derpå. Greit nok at jeg er trøtt og kan ha litt hodepine, men har aldri opplevd den typiske fyllesyken. Hvorfor er det slik? I tillegg er jeg fryktelig dårlig på å få i meg væske. Drikker generelt ikke vann, når jeg kommer hjem etter fest eller byen tar jeg meg kanskje et glass vann, men som regel gjør jeg ikke det heller. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Kanskje du forbrenner alkoholen raskere enn gjennomsnittet?

Kanskje du rett og slett ikke drikker nok?

Kanskje du rekker å få nok søvn, ikke sovner på stigende rus?

Forøvrig så er fyllesyke mye godt det å være trett og ha hodepine. Noen har mage/tarmsystem som tåler alkohol ganske greit uten å tulle seg.

Men du kan godt få en trøsteklem dersom du er lei deg for at du aldri blir fyllesyk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir aldri fyllesyk. Uansett om jeg drikker en øl eller en halv spritflaske, har jeg aldri vært dårlig dagen derpå. Greit nok at jeg er trøtt og kan ha litt hodepine, men har aldri opplevd den typiske fyllesyken. Hvorfor er det slik? I tillegg er jeg fryktelig dårlig på å få i meg væske. Drikker generelt ikke vann, når jeg kommer hjem etter fest eller byen tar jeg meg kanskje et glass vann, men som regel gjør jeg ikke det heller. Noen som vet?

Har du virkelig drukket så mye at du spyr og ikke husker siste del av kvelden?

Hvis du har det og ikke har blitt dårlig; ja da må du annse deg som ekstremt heldig!

Skrevet

Hva er du kaller den typiske fyllesyken? Kvalme?

Jeg er mye ute, og min fyllesyk består av dehydrering, trøtthet og en svak hodepine/følelse av uvelhet. Men jeg er nesten aldri kvalm generelt, og jeg spyr aldri i ikke-alkohol-settinger heller, så det er liksom automatisk eliminert fra fyllesyke.

Skrevet

Jeg merker alltid ekstremt godt at jeg har drukket dagen før selv om jeg bare har tatt noen få øl. Men det er sjelden jeg spyr og sånn dagen etter, karakteriserer likevel tilstanden som fyllesyk..

Skrevet

Tretthet og hodepine er vel gjerne grunnlaget for det de fleste kaller fyllesyke.

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Blir aldri fyllesyk jeg heller. Tror det bare er sånn.

Skrevet

Hodepine er fyllesyke, da..

Skrevet

Vent til du blir over 25... :hoho:

• Liker 3
Skrevet

Blir aldri doskål-syk selv.

Men trykk på hodet-syk. Ikke i form til å løpe på kjøpesentre-syk. Mest lyst til å ligge på sofaen, for det er alt jeg har energi til-syk.

• Liker 1
Gjest Slowpoke
Skrevet

Du her heldig...! Jeg blir skikkelig dårlig dagen der på så og si alltid :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Det der er så uendelig dårlig gjort å poste en lørdag ettermiddag at du aner ikke. :nei:

• Liker 2
Skrevet

Signerer denne! Jeg var "aldri" fyllesjuk da jeg var yngre. Kunne drikke en halvliter sprit og våkne i fin-fin form neste dag, kun litt småsliten. Kanskje én gang annenhver måned var jeg kvalm og kanskje kasta opp, men det var ekstremt sjelden.

Nå kan jeg være kvalm og spy av å ha drikki en halv flaske vin og noen rusbrus. Etter 25 ble jeg mye lettere fyllesjuk, og det tok betraktelig lengre tid å hente seg inn igjen.

Må innrømme jeg hadde enkelte spy-hele-dagen-derpå-seanser som 19-20-åring ogå, men utrolig stor forskjell etter 25, gitt.

Skrevet

Signerer denne! Jeg var "aldri" fyllesjuk da jeg var yngre. Kunne drikke en halvliter sprit og våkne i fin-fin form neste dag, kun litt småsliten. Kanskje én gang annenhver måned var jeg kvalm og kanskje kasta opp, men det var ekstremt sjelden.

Nå kan jeg være kvalm og spy av å ha drikki en halv flaske vin og noen rusbrus. Etter 25 ble jeg mye lettere fyllesjuk, og det tok betraktelig lengre tid å hente seg inn igjen.

Må innrømme jeg hadde enkelte spy-hele-dagen-derpå-seanser som 19-20-åring ogå, men utrolig stor forskjell etter 25, gitt.

Og for meg er det motsatt! Er nå over 25, og blir aldri fyllesjuk lenger, mot ganske ofte før :P

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg var aldri fyllesyk i tenårene og tidlig tyveår, kunne feste hver dag og gå på skole/jobb etterpå uten å merke så mye annet enn søvnmangel. Men nå, som 27åring, så sitter jeg her med bakrus og skriver.

Men føler faktisk det har blitt bedre, at jeg hadde det "verst" når jeg var 23-24. Da festet jeg aldri 2-3 dager på rad, men det kan jeg finne på nå. Mulig jeg bare har blitt mindre pysete.

Gjest Survival
Skrevet

Så dere forteller meg at jeg ikke kan feste natten før jeg skal på skole eller jobb senere i livet, slik som jeg gjør nå?

:eeeh:

Skrevet

Tror vi bare reagerer ganske forskjellig. Jeg blir heller sjelden veldig dårlig og har flere venner som syns det nesten er dårlig gjort da de selv blir skikkelig dårlig - type ligge i forsterstilling:p. Kan drikke til jeg spyr og får blackout, blir likevel ikke så dårlig. Kjenner at jeg har vært ute men kun ved trøtthet og ofte en liten hodepine bare. Setter pris på det så lenge det varer, kjenner flere som er blitt verre etter hvert som de ble eldre.

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Den gjaldt for meg. aldri fyllesyk før jeg velta meg over det tallet der.

Skrevet

Jeg blir heller ikke fyllesyk, uansett hvor mye jeg drikker. Har aldri opplevd hodepine, kvalme eller noe liknende. Blir veldig tørst på grunn av dehydrering, men det er det eneste.

Skrevet

Blir heller aldri veldig fyllesyk, men er ofte sliten dagen derpå. Men jeg tåler generelt lite, så drikker sjelden masse. :)

Men magen tuller dagen derpå. Sur i magen, på en måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...