Gjest Linnea 5 Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Hei, jeg lurer på hvorfor det bare står poenggrensen for 2010 og ikke 2011 på samordnaopptak.no? Noen som kom inn på sykepleierlinjen ved HiO eller HiAk i år og vet hva poenggrensen var?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Har aldri skjønt hvorfor de ikke oppdaterer oftere/fortere - Hvert år er det forårets som ligger ute på hovedsiden. http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/11/poenggrenser_vara_hoved.html
pinar Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Ikke sikker på poenggrensen, men det er hvertfall lavere snitt på deltid enn på heltid.
Gjest Linnea 5 Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Har aldri skjønt hvorfor de ikke oppdaterer oftere/fortere - Hvert år er det forårets som ligger ute på hovedsiden. http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/11/poenggrenser_vara_hoved.html Oi, takk! Denne oversikten har jeg klart å overse! haha Men nå skjønner jeg ikke helt hva forskjellen på ORD,ORDF,HOVEDORD og ORDF er? Har spurt en del venner nå og det er ingen som skjønner noe av dette. Har satt skriften jeg ikke forstår i "fet" under her. Hva står de tallene bak poengsummene for? HIO 215050 Sykepleierutdanning: ORD?:41.4 412 ORDF?:35.4 112 HOVEDORD?:42.4 893 ORDF?:36.7 319
Gjest Linnea 5 Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Ikke sikker på poenggrensen, men det er hvertfall lavere snitt på deltid enn på heltid. Ja, det så jeg på nettsiden, men vil gjerne studere 3 år istedenfor 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Men nå skjønner jeg ikke helt hva forskjellen på ORD,ORDF,HOVEDORD og ORDF er? Har spurt en del venner nå og det er ingen som skjønner noe av dette. Har satt skriften jeg ikke forstår i "fet" under her. Hva står de tallene bak poengsummene for? Imponerende med så mange venner som ikke kan lese! Det står på toppen av siden. SUPP = suppleringsopptak, HOVED = hovedopptak, ORD = ordinær kvote, ORDF = ordinær kvote førstegangsvitnemål, grå tall = søkere på venteliste i kvoten. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Det er fire rekker med poenggrenser. De to til venstre, som er under kategorien "sup", er for suppleringsopptaket. De to til høyre, under kategorien "hoved", er for hovedopptaket. Hvis vi sier at 1 = helt til venstre, 2 = nummer to fra venstre, 3 = nummer tre fra venstre og 4 = nummer fire fra venstre (den helt til høyre). 1 = Ordinærkvoten etter suppleringsopptaket. 2 = Førstegangsvitnemålkvoten etter suppleringsopptaket. 3 = ordinærkvoten etter hovedopptaket. 4 = Førstegangsvitnemålkvoten etter hovedopptaket.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Det er fire rekker med poenggrenser. HiB har seks rekker!! Fordømte bergensere. Det enkleste er vel å lese toppen av dokumentet der alt står forklart.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 HiB har seks rekker!! Fordømte bergensere. Det enkleste er vel å lese toppen av dokumentet der alt står forklart. Ja, jeg glemte visst noen kvoter! Men sant det, det er enkelt og greit å bruke forklaringen på toppen av siden.
pinar Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Ja, det så jeg på nettsiden, men vil gjerne studere 3 år istedenfor 4 Skjønner jeg godt, men deltid er bedre enn ingenting og du kan eventuelt søke deg over til heltid etter første år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå