Gå til innhold

Navle piercing, trenger hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Tok navlepiercing for omtrent to måneder siden, og jeg tenkte at jeg kunne bytte smykke. Jeg byttet smykke, og alt fungerte fint. Så byttet jeg tilbake i gjen, hadde blitt litt gugg og greier, så jeg tenkte jeg skulle ta den ut for å rense ordentlig. Jeg sprøytet inn saltvann, også når jeg skulle ta i smykket igjen da, så fungerte det ikke så bra. Jeg fant ikke utgangen, og jeg klarte å lage et nytt hull ellernoe inne i kanalen, Det begynte å blø å litt sånt, men jeg fant utgangen til slutt. Nå noen dager etter, så har det dannet seg gugge UNDER piercingen hvis ere skjønner, og det har egentlig blitt værre nå de siste dagene. Det kommer ut ''puss'' og er veldig.. hovent, eller. Det gjør IKKE vondt! Men det er bare liksom, veldig hardt og trangt rundt piercingen hvis dere skjønner. Er ikke så mye stang.

Jeg har kan IKKE dra til et piercingstudio ellernoe om hjelp, så håper virkelig at dere vet hva jeg kan gjøre... Tusentakk, skulle gjerne lagt til et bilde, men finner ikke kameraet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke dra til et piercingstudio?

Har ikke tid til det, og bor for langt unna de fleste piercingstudione..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da ville jeg dratt til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så ille?:/

Høres skikkelig betent ut i hvertfall. Kanskje du kan få en form for salve eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skikkelig betent ut i hvertfall. Kanskje du kan få en form for salve eller noe :)

Det er jo mere ''inne'' i kanalen det er betent da.. Det blir jo vansklig å få den inne i der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg tid. Er det noe galt, så må du fikse det. Skal man ha percing så må man faktisk gjøre enn innsats når ting evt skjer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang betennelse i navlen.. ikke så veldig alvorlig, men var rød og hadde det også litt slik som du beskriver.. kanskje en betennelse det er, dersom du ikke alt har vært 100% rent når du skiftet piercinger, eller om du fikler mye med den..?

Jeg fikk beskjed om å ta Klorhexidin (da det var det jeg brukte som rensemiddel), og helle det på navlen mens piercingen var i, og ligge med det i 15-20 minutter.. Prøv det i noen dager og se om det hjelper?

Og husk når du bytter piercing, så MÅ du koke den først, for å få bort alle bakterier, og du må vere 100% ren på hendene når du gjør det..

Og rens navlen godt før du setter i den nye, etter du hat tatt ut den gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mere ''inne'' i kanalen det er betent da.. Det blir jo vansklig å få den inne i der?

Kanskje det. Du velger selv, du kan jo fortsette å rense vanlig å se om hevelsen går ned. Men hvis du er engstelig ville jeg anbefalt en tur til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. ligge med renseveske slik jeg forklarte også uten piercing i.. kok piercingen før du setter den i igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang betennelse i navlen.. ikke så veldig alvorlig, men var rød og hadde det også litt slik som du beskriver.. kanskje en betennelse det er, dersom du ikke alt har vært 100% rent når du skiftet piercinger, eller om du fikler mye med den..?

Jeg fikk beskjed om å ta Klorhexidin (da det var det jeg brukte som rensemiddel), og helle det på navlen mens piercingen var i, og ligge med det i 15-20 minutter.. Prøv det i noen dager og se om det hjelper?

Og husk når du bytter piercing, så MÅ du koke den først, for å få bort alle bakterier, og du må vere 100% ren på hendene når du gjør det..

Og rens navlen godt før du setter i den nye, etter du hat tatt ut den gamle :)

Okei, men det var omtrent sånn her de første dagene jeg hadde piercingen også, så kom det tilbake. Har klorhexidin her hjemme, så skal prøve på det. Tusentakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, men det var omtrent sånn her de første dagene jeg hadde piercingen også, så kom det tilbake. Har klorhexidin her hjemme, så skal prøve på det. Tusentakk:)

Det er ganske vanlig å ha litt slik rett etter du har tatt piercing..

Prøv det jeg forklarte og se hvordan det går :)

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. ligge med renseveske slik jeg forklarte også uten piercing i.. kok piercingen før du setter den i igjen..

Var det jeg gjorde sist gang, men da fikk jeg ikke inn piercingen igjen, derfor jeg klarte lage hull i kanalen.. Ung og dum, haha. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe mere enn å ligge med Klorhexidin jeg burde gjøre? :)

Ta deg tid til å dra til et piercingstudio, eventuelt en tur til legen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å ha litt slik rett etter du har tatt piercing..

Prøv det jeg forklarte og se hvordan det går :)

Håper det ordner seg :)

Ble faktisk mye bedre med en gang! Tusentakk, haha. ''hevelsen'' ble mye mindre, samme med klumpen under. Stangen er ''lenger'' også. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...