Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ikke trent på over en uke, så tenkte egentlig å gjøre det i dag. Problemet er at jeg drakk alkohol i går. Det ble 2 cider, litt sprit og en kopp med kaffe og bailyes. Nå i dag er jeg ikke dårlig, men er trøtt og har den typiske hodepinen, uten at den plager meg så veldig. Bør jeg droppe treningen eller går det greit? Er snakk om 5 km på tredemølle samt styrketrening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ikke trent på over en uke, så tenkte egentlig å gjøre det i dag. Problemet er at jeg drakk alkohol i går. Det ble 2 cider, litt sprit og en kopp med kaffe og bailyes. Nå i dag er jeg ikke dårlig, men er trøtt og har den typiske hodepinen, uten at den plager meg så veldig. Bør jeg droppe treningen eller går det greit? Er snakk om 5 km på tredemølle samt styrketrening.

Så lenge du ikke er dårlig har det ingenting å si. Drikk mye vann slik at du er sikker på at du ikke er dehydrert.

Det største problemet med å trene dagen derpå er du ofte er dehydrert. I tillegg vil man ikke kunne yte maks på trening slik at teknikk osv svikter dersom man er dårlig. Og det er ikke festlig å kaste opp heller liksom. Men utenom det er det ingenting farlig med å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...