Gå til innhold

Budsjett-hjelp, vær så snill? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt litt rundt ang budsjett for bryllupet, men svarene varierer veldig, så dette blir visst vanskeligere enn jeg hadde forutsett... Tenkte jeg skulle kaste spørsmålet ut her også, i tilfelle noen der ute er flinkere enn meg på å beregne ting! :P

Vi gifter oss sommeren 2013, så har forsåvidt god tid enda, men jeg storkoser meg med småpludring og planlegging. Hadde også vært greit å vite sånn ca hvor mye penger vi må spare osv. :)

Førsteutkastet av gjestelisten viser at det blir ca 50 gjester. Dette er fryktelig mange, men med altfor stor familie har man ikke noe valg dessverre.

Lokale, fotograf og bartender/servitører/kokker får vi gratis. Men vi må dog handle inn mat, drikke og denslags selv.

Hvor mye bør jeg beregne i penger til:

*mat

*drikke

*blomster

-Jeg har satt en øvre grense på 10 000 når det gjelder kjole, og min kjære får smoking av sin mor, så dette er i boks. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du burde gjøre er å ringe rundt til de aktuelle som kan levere blomster, mat og drikke, og innhente tilbud :)

Mange som strekker seg langt for å få en så stor levering :)

Lykke til :)

Skrevet

edit:

Nå så jeg at dere skulle lage maten selv?

Da spørs det jo også hva dere skal ha på menyen...

3 retter?

Skrevet

Ja, det blir 3 retters. Menyen er ikke -heøt- spikret fast ennå, men det blir sjømat til forrett, og antageligvis kalvestek til hovedrett. Til dessert blir det Creme Brulee :)

Skrevet

Jeg ville også bare ha ringt rundt, eller sendt mail til de som leverer mat og blomster rundt omkring der du bor, forklart hva dere trenger og vil ha, og bedt de sende dere tilbud :) Lykke til da :)

Skrevet

Mange takk, Bobbi og Labello. :)

Min stakkars forlovede blir vel dritt lei bryllupet før vi i det hele tatt får begynt, så gira som jeg er... Hehe ^__^

Skrevet

he he, kjenner til problemet - fint å ha en plass å få "luftet" bryllups ideene ;)

Skrevet

Ja, absolutt. Søsteren min som skal være forlover har ikke all verdens tid da hun jobber, studerer og har 2 tenåringsbarn, og jeg vil ikke være en av disse Bridezilla-folkene som irriterer alle mulige venner, kjente og familie med løse tanker og vag planlegging nå halvannet år før klokkene ringer.. :P

Heldigvis er mamma like oppspilt som jeg er, så jeg får luftet litt der :P Men har forelsket meg totalt i KG altså. <3 hihi

Skrevet

Det prøver jeg også å unngå - folk kan jo bli en smule lei av bryllups prat når de ikke skal gifte seg selv :fnise:

Har dere bestemt dato enda da ? :)

Skrevet

Hehe ja, jeg har ei venninne som giftet seg for et år siden, og hun snakket ikke om annet enn bryllup i 2 år før hun giftet seg. Vil nødig ende opp som det.. Hehehe

Dato er ikke helt bestemt ennå. Vi traff hverandre første gang i pinsen for 8 år siden, og det var kjærlighet ved første blikk. Det tok dog 3 år før vi fant ut at vi skulle prøve på oss to, og nå, 5 år senere er vi "happier than ever". ^^

Kunne derfor tenke oss å gifte oss i pinsen 2013, men den er jo 19. mai, så det blir veldig oppi 17 mai og slikt synes jeg.. Men vi får se, sommerstid 2013 er ihvertfall bestemt!

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Hva med å prøve 3-rettern hjemme? Lag for deg selv + 1-3 stk til avhengig av hvor mye du kjøper inn og se hvor mye det koster. Så kan du dele det alt kostet på hvor mange dere var og gange det med antall gjester.

Selv synes jeg det ville blitt vanskelig å bare anta hvor mye det vil koste før du har prøvd selv, siden du ikke skal ha catering.

Endret av Rastl0s
Skrevet

Takk, Rastl0s! Godt tips som absolutt skal tittes på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...