Gå til innhold

Ingen vits med BSU i mitt tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP, og har spart i BSU i hele år, og nå har jeg nesten 20 000 på BSU.

Men så var det noen som sa at jeg ikke tjente noe på BSU når jeg gikk på AAP?

Skal jeg heller ta ut disse pengene og kjøpe fine gaver til familie og venner? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om før.. Så lenge du betaler over 4000 i skatt det året så skal det vel ikke være noe problem. :klo:

Skrevet

Har jeg aldri hørt om før.. Så lenge du betaler over 4000 i skatt det året så skal det vel ikke være noe problem. :klo:

Hvordan vet jeg at jeg betaler over 4000 i skatt? tS :)

Skrevet

Sjekk årsoppgaven din eller utbetalingsseddelen.

Skrevet

Jeg går på AAP, og har spart i BSU i hele år, og nå har jeg nesten 20 000 på BSU.

Men så var det noen som sa at jeg ikke tjente noe på BSU når jeg gikk på AAP?

Skal jeg heller ta ut disse pengene og kjøpe fine gaver til familie og venner? :)

Hvis du tar ut penger får du ikke til å sette inn penger og bruke den senere heller..

Skrevet

Hvis du tar ut penger får du ikke til å sette inn penger og bruke den senere heller..

Jo, det får du absolutt. Pengene som du setter inn samme året kan du ta ut igjen uten at det påvirker spareavtalen din.

Du kan ikke ta ut penger du sparte ifjor. Dvs 01.01.2012 kan du ikke ta ut noen penger du har satt inn i 2011.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du betaler mer enn 4000 kr i skatt året så får du utbytte av BSU. Men husk at denne bare kan brukes ved kjøp av hus, nedbetaling av boliglån eller oppussing, så om du ikke vet om du noen ganger kommer til å kjøpe hus er det ikke sikkert det er så lurt for deg å spare i BSU. Du får ut pengene, men må betale tilbake alt du har "tjent" på BSU de årene du har hatt det. (Skattefradrag osv)

Skrevet

Man tjener alltid på å spare BSU.

Skrevet

Men husk at denne bare kan brukes ved kjøp av hus, nedbetaling av boliglån eller oppussing,

Du kan ikke bruke BSU-pengene til oppussing. Det er faktisk et brudd på betingelsene. Derimot er det er smutthull som mange benytter seg av, nemlig å først nedbetale på boliglånet og deretter refinansiere.

Skrevet

Med fare for å få like mange protestmeldinger som Jeremy Clarkson:

Folk som svarer direkte feil på praktiske spørsmål i nettforum skulle vært skutt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...