AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes hun er lite smart hvis man skal dømme etter enkelte ting hun har sagt... 1
The Kitten Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes hun er lite smart hvis man skal dømme etter enkelte ting hun har sagt... Som f.eks? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Haha, hva med en noe fyldigere begrunnelse ts? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Som f.eks? Som f eks alt hun noen gang har sagt? Dama er jo spik spenna gæren. 2
The Kitten Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Som f eks alt hun noen gang har sagt? Dama er jo spik spenna gæren. Kan du komme med ett eneste konkret eksempel? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Kan du komme med ett eneste konkret eksempel? Bare å google så finner du plenty.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Bare å google så finner du plenty. For ordens skyld, jeg har bare dette ene innlegget som AB.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Bare å google så finner du plenty. Jeg vet hva Hun har sagt, hun er ganske kontroversiell. Men når du starter en tråd hvor du rakker ned på noen så er det du som får lete opp kilder og begrunne dine påstander. Hva er ellers poenget med tråden? 3
The Kitten Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Jeg vil vite hva ts mener hun har sagt som er så dumt. Altså at ts, selv kommer med et eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Jeg vet hva Hun har sagt, hun er ganske kontroversiell. Men når du starter en tråd hvor du rakker ned på noen så er det du som får lete opp kilder og begrunne dine påstander. Hva er ellers poenget med tråden? Jeg startet ikke tråden. Se innlegget mitt rett over deg.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Jeg startet ikke tråden. Se innlegget mitt rett over deg. Vi postet likt, jeg skjønte det når jeg så det.
palle Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 jeg tror det er mye sannhet i en del av det hun sier, men det er ikke pk og folk oppfatter henne vel som reaksjonær, og mange blir provosert. jeg er ikke nødvendigvis enig, men ser jo at mange tar valg som (in)direkte støtter hennes holdninger og ideer. det er nok til at jeg ønsker henne velkommen som en synlig og viktig deltaker i samfunnsdebatten. dessuten veldig spennende/interessant/oppkvikkende med nytt blod. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Vi postet likt, jeg skjønte det når jeg så det. 1
Gjest D_flatmajor Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Jeg er rett og slett bare uenig i en god del holdninger og meninger hun har om og til samfunnet vi lever i. Jeg mener ikke hun er dum, det fremstår derimot som ganske klart for meg at det er hun ikke. Jeg mener hun er en provokatør i samfunnsdebatten. Jeg mener ikke det trenger å være negativt, men jeg har en mistanke om at mange finner henne "catchy" på grunn av retorikken og de store ordene. Vi trenger nok slike, skulle bare ønske at hun møtte litt flere av "sin egen type" til debatt. På den måten hadde det kanskje blitt litt mer akseptert å være uenig med henne uten å bli stempla som "PK" også. Til slutt mener jeg, på tross av at jeg mener vi trenger "folk som henne", at det er synd at mange mennesker setter seg for dårlig inn i sakene hun debatterer generelt, og derfor tror på det hun sier i litt for stor grad. (Dette er kun en oppfatning/erfaring). Det finnes andre kritikere til sakene hun er kjent for å kritisere, inkludert kritikk som har et annet grunnlag. Men disse får vi ikke høre så mye til. Det lønner seg å skille seg ut, virker det som. Det er alltid flere sider av en sak. Hennes "side" blir iallefall utbasunert så det holder. Endret 3. desember 2011 av D_flatmajor 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Siden det allerede finnes en tråd, så velger jeg å fortsette på denne i stedet for å lage en ny. Er ikke Hanne N. Herland et forbilde for oss unge kvinner i dag med det hun skriver i denne kronikken "Nei til Kvinnekamp"? Jeg skjønner ikke hvorfor folk kritiserer henne! Kan kritikerene redegjøre for hva som er anti- kvinnekamp med at en ung,vakker kvinne er ærlig nok til å si sannheten? http://www.hannenabintuherland.no/?p=864
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Som en jeg kjenner sa: "Setter henne i bås med Nina Karin Monsen: Mye skrik, lite ull og det er egentlig ingen som bryr seg." 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #17 Skrevet 18. februar 2012 Nina Karin Monsen hevder ting som at, “kristne skjønner ikke hvilken fare homofile utgjør”, at barn av homofile er “konstruerte barn”, “lesbiske og single kvinner lar fantasien ta overhånd” (når de får barn gjennom assistert befruktning). Høres ut som en flott kvinne med mange fornuftige utspill!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #18 Skrevet 18. februar 2012 Siden det allerede finnes en tråd, så velger jeg å fortsette på denne i stedet for å lage en ny. Er ikke Hanne N. Herland et forbilde for oss unge kvinner i dag med det hun skriver i denne kronikken "Nei til Kvinnekamp"? Jeg skjønner ikke hvorfor folk kritiserer henne! Kan kritikerene redegjøre for hva som er anti- kvinnekamp med at en ung,vakker kvinne er ærlig nok til å si sannheten? http://www.hannenabintuherland.no/?p=864 "Sannheten"? Jeg synes ikke hun er et forbilde for "oss unge kvinner i dag", fordi jeg ikke kjenner meg igjen i skrekkbildene hun maler. Jeg opplever henne som fullstendig irrelevant for mitt liv, og jeg er ikke spesielt imponert over deg heller som ikke forstår at "sannheten" som objektiv størrelse ikke eksisterer i denne delen av samfunnsdebatten. Med mindre du er fullt klar over det da, og bare forsøker å manipulere debatten ved å bruke slike begrep. Da synes jeg bare det er synd at du ikke har større debattmessig integritet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Jeg er rett og slett bare uenig i en god del holdninger og meninger hun har om og til samfunnet vi lever i. Jeg mener ikke hun er dum, det fremstår derimot som ganske klart for meg at det er hun ikke. Jeg mener hun er en provokatør i samfunnsdebatten. Jeg mener ikke det trenger å være negativt, men jeg har en mistanke om at mange finner henne "catchy" på grunn av retorikken og de store ordene. Vi trenger nok slike, skulle bare ønske at hun møtte litt flere av "sin egen type" til debatt. På den måten hadde det kanskje blitt litt mer akseptert å være uenig med henne uten å bli stempla som "PK" også. Til slutt mener jeg, på tross av at jeg mener vi trenger "folk som henne", at det er synd at mange mennesker setter seg for dårlig inn i sakene hun debatterer generelt, og derfor tror på det hun sier i litt for stor grad. (Dette er kun en oppfatning/erfaring). Det finnes andre kritikere til sakene hun er kjent for å kritisere, inkludert kritikk som har et annet grunnlag. Men disse får vi ikke høre så mye til. Det lønner seg å skille seg ut, virker det som. Det er alltid flere sider av en sak. Hennes "side" blir iallefall utbasunert så det holder. Enig med deg. Noe av kritikken av boken hennes gikk på at hun på enkelte områder sa i mot seg selv, nordmenn får et sted kritikk for at vi jobber for mye mens et annet sted var vi late og jobbet for lite. Jeg er uenig i mangt men syns det er greit med alle sorter meninger, som kommer åpent fram i lyset.
Cordelia Skrevet 19. februar 2012 #20 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Hun har rett til sine meninger, men jeg synes hun er ekstremt dårlig på å argumentere til å være så høyt utdannet. Endret 19. februar 2012 av Cordelia 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå