Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kjempelyst å overraske kjæresten med en flaxkalender i år (de store røde). Vi har nettopp blitt samboere, og ville at vi skulle ha en liten ting å se frem til hver dag før jul. Jeg har ikke råd til å lage pakkekalender, og ville ha noe litt mer spennende enn en sjokoladekalender. Men så er det jo det at jeg ikke får kjøpe flaxkalender NOEN steder, fordi jeg ikke er 18 år. Syns det er så utrolig kjipt! Har vært innom sikkert ti butikker i håp om at noen skal glemme å spørre om jeg er atten år. :fnise:

Er jo allerede begynt på desember, men lurer allikevel på om noen vet hvordan jeg kan få tak i en flaxkalender, eller har tips til gode alternativer? (Kan ikke få foreldre til å kjøpe, fordi vi bor i en annen by, og så kjenner jeg jo ingen som er 18 her!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, er det så seriøst?? Jeg hadde rett og slett stoppet noen på gaten og spurt pent om hjelp, forklart at det er en gave, osv.

• Liker 4
Skrevet

Ja, tydeligvis. :sjenert: Syns det er så teit at det er så strengt. Jammen ikke dumt å stoppe noen på gaten, skal se om jeg får mannet meg opp til å gjøre det!

Gjest Survival
Skrevet

Når jeg leste trådens overskrift trodde jeg kanskje tråden handlet om at rute 18 manglet på kalenderen :sjokkert: Måtte bort å sjekke på kalenderen!

Hmmf, kan du ikke bare spørre en tilfeldig person om h*n kan kjøpe kalenderen til deg? Er ikke sikkert de har noe imot det hvis du forklarer situasjonen. Tror de fleste syns at det er litt teit at man ikke kan kjøpe en Flax-kalender til 50/100 kr når man er under 18.

Gjest Thessie!
Skrevet

Må man virkelig være 18 for å kjøpe flaxlodd? Er det nye regler? Jeg kjøpte det jo ofte for nopen år siden da jeg var 12-13..

Skrevet

eller be foreldrene dine kjøpe og sende til deg. Tar ikke mange dagene det.

• Liker 1
Gjest On Topic
Skrevet

Be noen du kjenner som er over 18 år om å kjøpe flaxkalenderen til deg. :)

Skrevet

Når jeg leste trådens overskrift trodde jeg kanskje tråden handlet om at rute 18 manglet på kalenderen :sjokkert: Måtte bort å sjekke på kalenderen!

:fnise:

Tror det er nytt i år, det at man må være 18. Har alltid kunnet kjøpe flaxlodd før jeg også, men ikke akkurat nå når jeg trenger det mest! :kjefte:

Ser ut som løsningen blir å spørre en tilfeldig person ja. Tusen takk for svar, KG har jo en løsning på alt! :takke:

Skrevet

Må man virkelig være 18 for å kjøpe flaxlodd? Er det nye regler? Jeg kjøpte det jo ofte for nopen år siden da jeg var 12-13..

Det må man! Det er kommet nye regler i år. Jeg jobbet i butikk i sommer med tipping, og vi fikk det inn med teskje flere ganger at vi måtte begynne å spørre om leg.. :kjefte:

Gjest Solsmil
Skrevet

Hæææææ?? Seriøst? :skratte: Det høres jo.. latterlig ut :fnise: Det er samme aldersgrense på øl og flaxlodd :fnise: Jeg kjøpte jo sånt da jeg var under 10 liksom...

Men til TS:du kan jo spørre noen på gata liksom. Hvis du ser noen som ser ut som er over 18, og ikke har det så fryktelig travelt, så kan det godt hende de hadde kjøpt om du forklarer situasjonen. Jeg hadde ihvertfall gjort det :)

Skrevet

Lillesøstra mi på 22 ble spurt om leg her om da'n da hun skulle bytte inn et flaxlodd til et nytt. Hehe.

Gjest Survival
Skrevet

Lillesøstra mi på 22 ble spurt om leg her om da'n da hun skulle bytte inn et flaxlodd til et nytt. Hehe.

Ble ikke spurt om leg jeg :( Men fyren på kiosken spurte etter nr mitt... Teller det? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Men TS, når du ikke får kjøpt kalenderen før du er 18, får du da byttet inn flaxloddene hvis du vinner? Det burde du undersøke, for det er innmari kjipt om du vinner en liten sum, så får du ikke byttet det inn fordi du ikke er gammel nok til å ha kalender. Er kjæresten din over 18, kanskje?

Skrevet

Aldri blitt spurt om leg når jeg har kjøpt skrapelodd jeg. Men nå er det jo noen som er ekstra pirken på aldersgrense da.

Skrevet

Grunnen til at det er blitt aldersgrense, er at Norsk Tipping ikke har lov til å betale ut premier til mindreårige.

Skjønner det er kjipt, emn butikken/kiosken kan faktisk miste tippebevilgning om de selger lodd til mindreårige og blir tatt, akkurat som med alkohol..

• Liker 1
Skrevet

Lag din egen kalender! Ser at du ikke har råd til pakkekalender, men en slik stor en koster vel 100kr? Det holder. På Mega hadde de ti små sjokolader til 25 kr. Det er ti gaver, da trenger du 14 til. Skriv ut fire morsomme tegneserier. Gi ham gavekort på skuldermassasje og fotmassasje, utført av deg. Kjøp en pakke pepperkakedeig (nå er du oppe i 50 kr til sammen) (eller enda bedre: lag selv) og inviter til pepperkakebakekveld. Stikk innom biblioteket og lån et par filmer, så har du et par filmkvelder i kalenderen. Dette blir 19 gaver, da mangler du fem. Om dere bor i et snøområde, inviter til snøballkrig eller bygging av snølykter, Da har du 20. Nå har du fremdeles 12,5 som du kan bruke på de siste gavene. Tyggispakke, kjekspakke, ei flaske lettøl eller alkoholfri øl, ei flaske julebrus... Eller flere gavekort, f.eks. på at du tar oppvasken for ham eller vasker badet, eller lager pizza til dere en kveld eller noe annet hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

I dag fikk jeg kjøpt flaxkalendere, jippi! Tok mot til meg og spurte en dame som var å handlet på butikken, og hun var bare glad for å hjelpe! :hoppendeglad: Ja, det er jo forståelig at det er 18års grense når man ikke kan løse det inn før man er 18, men det var bare så irriterende i denne situasjonen. :fnise: Skal hjem til mamma og pappa i juleferien, så da kan de løse den inn for meg, heldigvis!

Lag din egen kalender! Ser at du ikke har råd til pakkekalender, men en slik stor en koster vel 100kr? Det holder. På Mega hadde de ti små sjokolader til 25 kr. Det er ti gaver, da trenger du 14 til. Skriv ut fire morsomme tegneserier. Gi ham gavekort på skuldermassasje og fotmassasje, utført av deg. Kjøp en pakke pepperkakedeig (nå er du oppe i 50 kr til sammen) (eller enda bedre: lag selv) og inviter til pepperkakebakekveld. Stikk innom biblioteket og lån et par filmer, så har du et par filmkvelder i kalenderen. Dette blir 19 gaver, da mangler du fem. Om dere bor i et snøområde, inviter til snøballkrig eller bygging av snølykter, Da har du 20. Nå har du fremdeles 12,5 som du kan bruke på de siste gavene. Tyggispakke, kjekspakke, ei flaske lettøl eller alkoholfri øl, ei flaske julebrus... Eller flere gavekort, f.eks. på at du tar oppvasken for ham eller vasker badet, eller lager pizza til dere en kveld eller noe annet hyggelig.

Det var utrolig lurt! Nå fikk jeg jo tak i kalender, men fikk jammen lyst å gjøre dette allikevel. (Selv om vi er et par dager inni desember) Tusen takk for tips, det var jammen ikke dumt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...