Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått innvilget aap, men enda ikke fått noe brev fra nav av noe som helst informasjon. (skal ringe de til mandag) men har skjønt det sånn at man er utplassert\jobber for og måtte få det ? kan noen forklare meg dette ?

Hvor er dere\du utplassert\jobber hen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har praksisplass, men jeg har selv tatt kontakt med mulige bedrifter. Jeg har basert meg på utdannelse, erfaring og interesse og så tatt kontakt med mulige praksissteder. Jeg hadde full styringsrett på hvor jeg ville prøve meg.

Skrevet

Jeg hadde møte med min saksbehandler på nav, der vi snakket litt om dette med praksisplass. I min situasjon er praksisplassen mitt første mål. Plassen fant hun via egne "arkiv" over de bedriftene som tilbyr det, og mine ønsker. Denne plassen har jeg foreløbig på vent mens jeg går til psykolog. Det er i alt individuelt, og eneste kravet er at du har en plan i avtale med saksbehandler.

Jeg har praksis på en gård.

Skrevet

Nav hadde ingen praksissteder innenfor mitt arbeidsfelt. Jeg valgte å ordne det selv.

Skjønner at det er litt mer vanskelig når det gjelder arbeid på en gård. Dette er uansett ikke noe nav MÅ tilby deg. De kan kreve at du gjør en innsats selv.

Jeg ordnet som sagt praksisplass selv og er der 50%. Hverken jeg eller praksisstedet har fått noe oppfølging underveis og det synes jeg er forkastelig. At ingen fra nav tar kontakt for å høre hvordan det går, om jeg klarer å jobbe mer, veien videre ikke minst. Alt dette må du finne ut på egenhånd og så presentere for nav i et eller annet møte. Jeg fikk mast meg til et møte 5 mnd etterat jeg startet i praksis.

Skrevet

Grunnen til jeg er på aap bidro også til at jeg ikke klarte å finne praksis selv, så det fikk jeg hjelp til. Som jeg sa så er dette helt individuelt.

Skrevet

jeg fullfører videregående som "tiltak".

Skrevet

ts her: takk for svar! Jeg har fått pengene på konto, men enda ikke fått brev eller hørt noe fra nav. er det vanlig? :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...