Gå til innhold

Det finnes ikke hellig krig i Islam!

Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

For all del, du må gjerne argumentere for din tolkning av islam, men du må også klare å ta inn over deg at islam ikke bare er den fredelige versjonen du ser ut til å tro på.

De fleste religioner kan tolkes både fredelig og krigersk, noe vi har sett opp gjennom historien, og islam er ikke noe unntak i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du da forklare hvorfor Norge forsvarte seg under 2 verdenskrig? Det blir akuratt det samme. De kjemper tilbake for å forsvare seg. Eller mener du at vi bare skulle stått å sett på at landet ble tatt over av nazistene?

De fleste land forsvarer seg hvis de blir angrepet, også kristne. Hvis ikke, er de veldig dumme.

Et land kan ikke være "kristent". Religion er noe personer har, ikke nasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De landene som ikke undertrykker andre. du virker dum du også ^.^

Så, det er altså din mening at "ordentlig Islam" er noe som kun praktiseres i Norge? Hvordan skjedde det, og hva synes den andre milliarden muslimer om den saken?

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Så, det er altså din mening at "ordentlig Islam" er noe som kun praktiseres i Norge? Hvordan skjedde det, og hva synes den andre milliarden muslimer om den saken?

Det er min mening. Andre har sine meninger, sånn er verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Et land kan ikke være "kristent". Religion er noe personer har, ikke nasjoner.

Ikke det? kan du da forklare hvorfor norge er et kristent land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du da forklare hvorfor Norge forsvarte seg under 2 verdenskrig? Det blir akuratt det samme. De kjemper tilbake for å forsvare seg. Eller mener du at vi bare skulle stått å sett på at landet ble tatt over av nazistene?

De fleste land forsvarer seg hvis de blir angrepet, også kristne. Hvis ikke, er de veldig dumme.

Da kan du kanskje forklare hvorfor arabiske muslimer måtte dra til Afrika for å forsvare seg mot innvånerne der? For deretter å drepe dem eller selge dem som slaver, slik de gjorde?

Hvorfor måtte de dra til alle de landene de har erobret, for å forsvare seg?

Hvorfor ikke komme med løgner som ikke er så lett gjennomskuelige?

Eller er du bare en som vil hevde deg, uten engang å ha lest koranen?

Jeg trodde det var en plikt for muslimer å framstå som kloke overmennesker, og ikke dumme seg ut på den måten du gjør her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen muslimer tolker islam feil og det har ingenting med islam å gjøre. Bra du var så snill, undertrykkelse hører ikke hjemme i islam

Undertrykkelse er det eneste middelet som muslimene har brukt for at de i det heletatt har kunnet øke til det antallet de er i i dag.

Men heldigvis så er det tusener som daglig får øynene opp for at det finnes et liv uten å være undertrykket, og de konverterer til kristendommen, selv om det kan koste dem livet.

Så mye har altså deres liv blandt muslimske undertrykkere vært verdt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det? kan du da forklare hvorfor norge er et kristent land?

Norge er ikke et kristent land. De fleste nordmenn har ikke tatt noen rellegiøse standpunkt i det heletatt, og stort sett de eneste stedene man finner relegiøse "samfunn" her i landet, er ute på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen tvang i religionen. det er ingen forbrytelse å konvertere vekk fra islam og å ikke omvende seg, men å kjempe imot islam. Nei, det er det ikke. Folk som ikke har angrepet muslimer er ikke lov å drepe. Bare de som angriper.

Hvorfor må de som konverterer fra islam flykte for livet for ikke å bli drept, omdet er slik du forteller?

Enten er du helt uvitende om islam, eller så er du en da'wah (islamsk misjonær)og er en trussel mot den frie verden. Men du virker ikke å være glup nok til det heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de som konverterer fra islam flykte for livet for ikke å bli drept, omdet er slik du forteller?

Enten er du helt uvitende om islam, eller så er du en da'wah (islamsk misjonær)og er en trussel mot den frie verden. Men du virker ikke å være glup nok til det heller.

Fordi det finnes folk som har søppel i hodet. Hvorfor er det sånn at feks. Jehovas vitner blir utstøtt fra menigheten om de feks skiller seg fra mannen/kona si, eller om de bor sammen kjæresten sin før de er gift? Er det fordi kristendommen er slem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det finnes folk som har søppel i hodet. Hvorfor er det sånn at feks. Jehovas vitner blir utstøtt fra menigheten om de feks skiller seg fra mannen/kona si, eller om de bor sammen kjæresten sin før de er gift? Er det fordi kristendommen er slem?

Jeg tror du bør spørre noen av Jehovas Vitner om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør spørre noen av Jehovas Vitner om dette.

Men Jehovas Vitner er jo Kristne, så da må vel det si like mye om alle Kristene, som de duste muslimene sier om hele islam?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Du er ikke særlig smart i hodet du heller. først klager du over at muslimer undertrykker kvinner og sier det ikke skjer i kristendommen men så sier du etterpå at mannen er over kvinnen alikevel, men jeg gidder ikke diskutere det lenger bedre om jeg bare lar være

Endret av Aaleyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør du virkelig å sammenligne drapstrusler/ønsker med utstøtelse fra en menighet?

Det er tydeligvis flere måter å tolke Koranen på, og jeg tror det er derfor denne debatten oppstår. Står det eller står det ikke at konvertitter fra Islam skal drepes?

Fra Wikipedia: "Flere muslimske ekstremister har påstått at frafall innen Islam skal føre til dødsstraff. De fleste muslimer i Norge mener at det ikke eksisterer slike vers i Koranen. Dette er et omstridt tema i den muslimske verden. I vesten går man ut ifra at Islam utfører apostasidødsstraff."

Bukhari (52:260) - Profetene sa. "Vis noen (muslimer) forlater sin relgion, så drep dem"

Bukhari (83:37) - "Allah's budbringer drepte aldri noen untatt i et av de tre følgende eksempler: (1) En person som dreper noen urettmessig, ble drept som hevn (i Qisas,), (2) En gift person som hadde ulovlig samleie, og (3)En person som bestrider Allha og hans apostel og forlater islam.

Bukhari (84:57) - "[Med ordene fra] Allah's budbringer: "Uansett hvem som endrer sin islamske relgion, så drep dem.

Bukhari (89:271) - En menneske som omfavner Islam og deretter konverterer tilbake til jødedommen skal drepes ifølge de islamske lovene gitt av Allha og hans budbringer

Kopiert herfra.

Jeg skal ikke påstå at dette står i Koranen. Det kan være oversettelsesfeil og/eller tolkningsfeil. Men jeg forstår at debatten har oppstått når temaet er såpass omstridt.

Finnes det lignende vers i Bibelen, står det noe som kan tolkes som at mennesker som for eksempel skiller seg, skal utstøtes? Er dette så utbredt som debatten om dødsstraff for konvertitter i Islam? Jeg synes det blir feil å sammenligne disse to, Yme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muslimske mennesker som er greie og ikke dreper hverandre, så det må jo ha noe med personlig tolkning å gjøre.

Kristendommen har ikke vært noe bedre gjennom tiden, og den har stått for mye død og dritt... Det var mye sånt på den tiden hvor de prøvde å bruke kristendommen som en måte å styre land og folk på, akkurat som det man ser i land hvor de prøver å styre med islam. Det er folka som er problemet.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det blir i grunn litt som med en pistol, en pistol er verken god eller ond, personen som bruker den derimot!

Noen bruker faktisk både islam og kristendommen i de godes gjerning, og islam har ikke bare "ondskap" i seg hvis noen fortsatt lever i den troen. Derfra til å komme med utsagn om hele islam basert på egne tolkninger (eller tolkninger fra en bestemt gruppe innenfor islam) er like ille både fra TS sin side, og fra motstanderne av islam.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Jehovas Vitner er jo Kristne, så da må vel det si like mye om alle Kristene, som de duste muslimene sier om hele islam?

Etter min mening og erfaring, kan jeg ikke kalle Jehovas Vitner for kristne.

De fornekter mye av det som Kristus lærte sine disipler, så derfor kan de ikke kalles kristne.

Jeg har selv samtalt mye med mange forskjellige mennesker i JV. så jeg vet hva de står for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke særlig smart i hodet du heller. først klager du over at muslimer undertrykker kvinner og sier det ikke skjer i kristendommen men så sier du etterpå at mannen er over kvinnen alikevel, men jeg gidder ikke diskutere det lenger bedre om jeg bare lar være

Det forstår jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muslimske mennesker som er greie og ikke dreper hverandre, så det må jo ha noe med personlig tolkning å gjøre.

Kristendommen har ikke vært noe bedre gjennom tiden, og den har stått for mye død og dritt... Det var mye sånt på den tiden hvor de prøvde å bruke kristendommen som en måte å styre land og folk på, akkurat som det man ser i land hvor de prøver å styre med islam. Det er folka som er problemet.

Det er underlig hvor påståelige de er som ikke kjenner noe som helst til hva kristendom er for noe. Du lærer ikke kristendommen å kjenne ved å lese historie.

Kristendom lærer du ved å lese NT, hvor det står alt om hva det vil si å værem kristen.

Påstandene om kristendommen blir omtrent som å påstå at en islamist ikke er muslim om han ikke dreper kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORDAN kan du forklare dette her til meg Aaleyah?

A blind man had a slave-mother [his wife, the mother of his children] who used to abuse the Prophet (pbuh) and disparage him. He forbade her but she did not stop. He rebuked her but she did not give up her habit. One night she began to slander the Prophet (pbuh) and abuse him. So he took a dagger, placed it on her belly, pressed it, and killed her. A child who came between her legs was smeared with the blood that was there. Abu Dawud 38:4348.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...