Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #61 Del Skrevet 3. desember 2011 De fredlyste månedene er våpenhvile. Hadde det vært fullt så fredelig som du påstår, så er det rart å oppfordre til drap og angrep så fort de er over. DET ER NÅR DET ER KRIG!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #62 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvor mange mener du at det er av hver da? Siden du er så skråsikker på at det er flere i kristendommen? Det er flere i kristendommen, det vet vel alle til og med du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #63 Del Skrevet 3. desember 2011 Jihad er ikke at man skal kjempe mot ikke-muslimer for å gjøre andre steder muslimsk som er såkalt "hellig krig", det er en STOR misforståelse. Jihad er at man skal kjempe mot dem som angriper muslimer. For eksempel hvis en gruppe prøver å ta over et muslimsk land må muslimene kjempe imot. Det er bare hvis noen går til angrep, at man må forsvare seg. MEN det er strengt forbudt å drepe sivile ifølge Islam. Man skal kjempe mot selve fienden, ikke dem som er uskyldige. Dreper du en uskyldig ifølge Islam har du drept hele menneskeheten. Så foreksempel 11 september var IKKE jihad. De drepte uskyldige noe som er helt imot det profeten muhammed sa. Krigsfanger skal IKKE bli torturert ifølge Islam, men bli behandlet med respekt. Du er inne på noe der, saken er bare det at de muslimske landene føler seg hele tiden truet, derfor behandler de jøder og kristne deretter. Se hvordan de behandler de kristne i Egypt feks. En annen ting, muslimene har jo de siste 600 årene okkupert land etter land, med uspekulerte metoder du ikke engang kan fantasere om finnes. Så igrunn prater du bare piss!!! Å DET VEIT DU! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #64 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er flere i kristendommen, det vet vel alle til og med du Kom med noen tall da? Det spiller egentlig rolle, poenget er at det finnes mange retninger innen islam, fordi det ikke er en konsensus om hva som er rett og galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. desember 2011 #65 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg foreslår at TS prøver å overbevise andre muslimer om sin tolkning av Islam, før hun prøver å overbevise oss andre om at hennes tolking av islam er den riktige, og at alle andre som sier at de er muslimer og følger islam er... ja hva er de egentlig!? Jeg forholder meg til at folk sier at de er muslimer og følger islam, ikke om noen andre definerer de til å følge islam eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #66 Del Skrevet 3. desember 2011 Bare for å oppklare: Aalyah mener at det å nekte å bli muslim er nesten det samme som å angripe islam. Derfor hevder hun at sitatet stammer fra en krigssituasjon. En hånfdull sitater bare for å vise hva hun mener med krig; det er ganske langt fra vår definisjon kan man si. Hvor står det ganske tydelig at de angrep islam? Noen zanadiqa (ateister) ble ført frem for Ali og han brant dem. Dette kom Ibn Abbas for øre, som sa "Jeg ville ikke ha brent dem, ettersom Allahs apostel forbød det med disse ord: Ikke straff noen med Allahs straff (ild)." Jeg ville ha drept dem ifølge allahs apostels beskjed: "den som endrer sin islamske religion, drep ham". De har endret sin islamske religion. Det står ingenting om at de har angrepet islam. Det blir nesten det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #67 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Du er inne på noe der, saken er bare det at de muslimske landene føler seg hele tiden truet, derfor behandler de jøder og kristne deretter. Se hvordan de behandler de kristne i Egypt feks. En annen ting, muslimene har jo de siste 600 årene okkupert land etter land, med uspekulerte metoder du ikke engang kan fantasere om finnes. Så igrunn prater du bare piss!!! Å DET VEIT DU! De skal ikke gå til angrep på kristne i egypt. De har ikke gjort dem noenting. Og muslimer skal ikke angripe guds hus, altså moskeer, kirker og synagoger uansett. Det er bare hvis noen går til krig mot dem de skal kjempe tilbake. Og jøder og kristne i muslimske land gjør dem ingenting, derfor blir uskyldige kristne og jøder drept noe som er helt forferdelig. Jeg har aldri sagt noe annet heller. Endret 3. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #68 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg foreslår at TS prøver å overbevise andre muslimer om sin tolkning av Islam, før hun prøver å overbevise oss andre om at hennes tolking av islam er den riktige, og at alle andre som sier at de er muslimer og følger islam er... ja hva er de egentlig!? Jeg forholder meg til at folk sier at de er muslimer og følger islam, ikke om noen andre definerer de til å følge islam eller ikke. Det er vel endel av den hellige krigen, jihad eller hva de nå kaller det. Å forhindre løgner om Allah og Islam og resten av pisspreiket dems. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #69 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg foreslår at TS prøver å overbevise andre muslimer om sin tolkning av Islam, før hun prøver å overbevise oss andre om at hennes tolking av islam er den riktige, og at alle andre som sier at de er muslimer og følger islam er... ja hva er de egentlig!? Jeg forholder meg til at folk sier at de er muslimer og følger islam, ikke om noen andre definerer de til å følge islam eller ikke. Bare så det er sagt er det ikke bare min tolkning av islam les litt høyere opp i tråden. Jeg prøver bare å rette opp misforståelser om Islam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #70 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg har aldri sagt noe annet heller. Jo, det har du. Du forklarer mord på sivile med dette: ^ ja men oppgaven til profeten var å fortelle folk sannheten når du blir vist et sitat som viser at islam bruker makt og trusler for å omvende folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. desember 2011 #71 Del Skrevet 3. desember 2011 Bare så det er sagt er det ikke bare min tolkning av islam les litt høyere opp i tråden. Jeg prøver bare å rette opp misforståelser om Islam Det er sikkert ikke bare din tolkning, men det er jammen meg mange andre muslimer som tolker islam på en annen måte enn deg og dine. Og jeg lurer derfor på hva du vil kalle de!? Jeg forholder meg til enkeltpersoner jeg møter og deres tolkninger av sin religion, så du må gjerne snakke på egne vegne. Men kom ikke her å påstå at alle muslimer har samme syn som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #72 Del Skrevet 3. desember 2011 Bare for å oppklare: Aalyah mener at det å nekte å bli muslim er nesten det samme som å angripe islam. Derfor hevder hun at sitatet stammer fra en krigssituasjon. En hånfdull sitater bare for å vise hva hun mener med krig; det er ganske langt fra vår definisjon kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #73 Del Skrevet 3. desember 2011 De skal ikke gå til angrep på kristne i egypt. De har ikke gjort dem noenting. Og muslimer skal ikke angripe guds hus, altså moskeer, kirker og synagoger uansett. Det er bare hvis noen går til krig mot dem de skal kjempe tilbake. Og jøder og kristne i muslimske land gjør dem ingenting, derfor blir uskyldige kristne og jøder drept noe som er helt forferdelig. Jeg har aldri sagt noe annet heller. Hvorfor lever endel kristne i Egypt i muslimens søppelhaug, eneste de har å leve av er griser, og med jevne mellomrom kommer de å tar alle grisene fra dem, så de ikke har noe å leve av. Videoen ligger på youtube, bare å søke det opp. Legger den ikke ut her. De skal ikke nei, men de gjør det. En annet begrep som blir brukt i islam, du skal lyve til Allahs fordel, de har et ord på det også... Anyone? Vet du hvor mange ganger det står i koranen at de som ikke tror på Allah skal henrettes, da spesielt kristne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #74 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er sikkert ikke bare din tolkning, men det er jammen meg mange andre muslimer som tolker islam på en annen måte enn deg og dine. Og jeg lurer derfor på hva du vil kalle de!? Jeg forholder meg til enkeltpersoner jeg møter og deres tolkninger av sin religion, så du må gjerne snakke på egne vegne. Men kom ikke her å påstå at alle muslimer har samme syn som deg. De er muslimer de også, jeg har aldri sagt noe annet. og jeg har heller aldri sagt alle muslimer mener det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #75 Del Skrevet 3. desember 2011 Dån alt du vil, men det er DINE sitater, og det vet du. Det ser ikke vakkert ut, det du skriver. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #76 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvorfor lever endel kristne i Egypt i muslimens søppelhaug, eneste de har å leve av er griser, og med jevne mellomrom kommer de å tar alle grisene fra dem, så de ikke har noe å leve av. Videoen ligger på youtube, bare å søke det opp. Legger den ikke ut her. De skal ikke nei, men de gjør det. En annet begrep som blir brukt i islam, du skal lyve til Allahs fordel, de har et ord på det også... Anyone? Vet du hvor mange ganger det står i koranen at de som ikke tror på Allah skal henrettes, da spesielt kristne? Jeg kan ikke noe for det som skjer i egypt. kristne kan ikke noe for anders breivik, jøder kan ikke noe for det israel gjør jeg syns det er grusomt og håper det blir bedre der for dem etter valget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #77 Del Skrevet 3. desember 2011 Dån alt du vil, men det er DINE sitater, og det vet du. Det ser ikke vakkert ut, det du skriver. har jeg sagt det ikke er mine sitater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #78 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kan ikke noe for det som skjer i egypt. kristne kan ikke noe for anders breivik, jøder kan ikke noe for det israel gjør jeg syns det er grusomt og håper det blir bedre der for dem etter valget Hehe ja det blir det helt sikkert, siden det muslimske brorskap var "ulovlig" inntil 2005 eller noe. Det er en grunn til det vettu. Sjøna det blir ikke bedre. Hvem har skylden for det da? Det er ikke bare i Egypt de har det slik. All over skal jeg si deg. De tar seg til rette i land etter land. Såklart du ikke har skylden, det har jeg ikke påstått, men du bør åpne øynene litt og se hva som skjer i de landene, og måten de har okkupert de landene. Det er ikke pent for å si det slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #79 Del Skrevet 3. desember 2011 har jeg sagt det ikke er mine sitater? Nei, det har du ikke. Men jeg er lei av at du ikke klarer å bestemme deg for hva du mener. Du sier at å ikke ville være muslim nesten er det samme som et angrep på islam, og at det var derfor ateistene i sitatet ble drept. Og så sier du at konvertitter er helt trygge og at de ikke blir drept. De to utsagnene dine stemmer ikke overens. Enten er det et personlig anliggende og man kan leve i fred, eller så regnes det som et angrep på islam og man må regne med å bli drept. Man kan ikke få i både pose og sekk her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #80 Del Skrevet 3. desember 2011 Hehe ja det blir det helt sikkert, siden det muslimske brorskap var "ulovlig" inntil 2005 eller noe. Det er en grunn til det vettu. Sjøna det blir ikke bedre. Hvem har skylden for det da? Det er ikke bare i Egypt de har det slik. All over skal jeg si deg. De tar seg til rette i land etter land. Såklart du ikke har skylden, det har jeg ikke påstått, men du bør åpne øynene litt og se hva som skjer i de landene, og måten de har okkupert de landene. Det er ikke pent for å si det slik. jo du legger skylden på meg. hadde jeg styrt verden hadde det ikke vært sånn iallfall. tror du jeg er dum? jeg er klar over grusomhetene som skjer i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå